Gå til innhold

Salt mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker du salt mat? Spiser du mye av det? Er du opptatt av å spise minimalt med salt?

Anonymkode: 2f4e8...2ac

Videoannonse
Annonse
Gjest Genevieve
Skrevet

Nei føler huden blir uttørket av det så spiser ikke mer salt enn nødvendig. Men er ikke spesielt opptatt av det nei. Craver heller aldri salt mat som potetgull, salte skinker eller lignende. Er mer opptatt av å holde nede inntaket av karbohydrater. 

Skrevet

Jeg har nok litt for mye salt i maten, men prøver å unngå å salte ekstra når jeg spiser halvfabrikat da jeg vet det er mye salt der fra før av.

• Liker 1
Gjest Ennasus
Skrevet

Jeg får så utrolig vannansamling av å spise salt så jeg unngår det så mye som mulig.

Før elsket jeg salt og saltet alt jeg spiste helt vanvittig mye! Spiste sikkert 10 ganger dagsbehovet.. Salta så og si alt jeg spiste, til og med pålegget på skiva.. Om det så var skinke, makrell, hapå, brunost, smørost, syltetøy.. U name it! Og det var ganske STORE mengder også for å so det sånn... Var vel mer salt med pålegg enn pålegg med salt... Men så gikk jeg på en slags saltavvenning, kutta det ut helt, og nå syntes jeg all halvfabrika/helfabrika mat smaker alt for salt. Og normal salting er også alt for salt for min gane :P så jeg bruker ikke salt i matlaging (kun bittelitt på rødt kjøtt), unntatt hvis jeg lager mat til andre enn meg. For så å si INGEN jeg kjenner liker usalta mat og alle mener maten ikke smaker noe som helst uten salt, og jeg vil jo ikke servere mat ingen liker :P 

Greit nok at salt er smaksforsterker, men er det virkelig vits i å ha salt i både potetene, grønnsakene, kjøttet OG sausen liksom? Hvertfall grønnsaker er myye bedre au natural syntes nå jeg :)

Men liker salt snacks, lakris og drops da faktisk, men ikke ordentlig mat :P 

Skrevet

Jeg bruker relativt lite salt i maten jeg lager selv, men tar det igjen ved å elske ting som potetgull og spekemat. 

Anonymkode: 0f5e9...d03

Skrevet

Har veldig lavt blodtrykk og har fått anbefalt litt ekstra salt. Men, er ikke sånn at jeg har mye salt i mat som allerede inneholder slat, men slipper bare å bekymre meg for å få i meg for mye.

Anonymkode: 486f3...bb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...