AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #1 Skrevet 24. februar 2016 Vurderer å dra til Andesnes i sommer, da jeg og sønnen gjerne vil på hvalsafari. Men lurer på om det er noe annet å finne på der? Sønnen min er 9 år. Anonymkode: 3b4f5...848
ajarRun Skrevet 24. februar 2016 #2 Skrevet 24. februar 2016 Det er et fyrtårn der, det underholdt meg i ca en time. Hva er hvalsafari? Jeg har sett hval, men har aldri vært på safari.Varer de lenge? Får man garanti for at man får sett hval? Du kan alltid sjekke tripadvisor, men jeg så ingenting spennende når vi kjørte til fyrtårnet.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #3 Skrevet 24. februar 2016 6 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Det er et fyrtårn der, det underholdt meg i ca en time. Hva er hvalsafari? Jeg har sett hval, men har aldri vært på safari.Varer de lenge? Får man garanti for at man får sett hval? Du kan alltid sjekke tripadvisor, men jeg så ingenting spennende når vi kjørte til fyrtårnet. Ingen kan garantere at du får sett hval på safari. De er ikke akkurat dresserte... Anonymkode: 355ed...776
ajarRun Skrevet 24. februar 2016 #4 Skrevet 24. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen kan garantere at du får sett hval på safari. De er ikke akkurat dresserte... Anonymkode: 355ed...776 Det virker jo litt kjipt da. Hvalsafari uten hval er jo bare en båttur? Hvis jeg desperat ville se en hval hadde jeg tatt båtførerbevis, og tatt båten og kjørt båten til jeg enten ser hval, går tom for diesel eller kjører seg vill.
kanelsnurr Skrevet 24. februar 2016 #5 Skrevet 24. februar 2016 (endret) Er det en niårning som er glad i tur? For Andøya har jo masse turmuligheter og fantastisk natur! http://www.ut.no/finn/?types=trip&id=8.1282&type=gruppe Fiske er jo og en mulighet; enten leie båt selv, eller finne en organistert fisketur for turister. Edit - veldig raskt googlesøk: http://www.visitandoy.info/ting-aa-gjoere/ Endret 24. februar 2016 av kanelsnurr
Knask Skrevet 24. februar 2016 #6 Skrevet 24. februar 2016 Sjekk ut Geocaching dot com og les litt om det. Kort fortalt er det en type skattejakt der man går til GPS-koordinater for å finne en beholder med en logg, og noen ganger med bytteting i. Det er en del slike geocacher på Andenes.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #7 Skrevet 24. februar 2016 *Andenes. Jeg har vokst opp der og kan absolutt anbefale det. For en gutt på ni år har du også "Aurora", romstasjon, som er veldig artig for store og små. Der får man kjøre i romskip, lære om nordlys og man får en oppgave på romskipet som barn synes er utrolig moro. Midt i blinken vil jeg si! Hvalsafari er som vedkommende over sier ingen garanti for å se hval, samtidig som man går en ny tur om man ikke får sett hval. Og de ALLER fleste som har vært på hvalsafari har sett mange hvaler. Man er ute i flere timer, og generelt båtturen er nydelig! Før/etter har Andenes et hvalmuseum hvor det er hval-skjellett, ulike dyreliv og opplegget er veldig bra! Ved fyrtårnet (som også er en attraksjon), er det et annet museum der man kan oppleve dyrelivs-historie og annet. Kan selv huske at vi barna dro dit ofte i ditt barns alder og var veldig nysgjerrige på alt og ingenting. De har et bakeri som heter "Bakeriet", hvor de -virkelig- har verdens beste mat og aura. DER anbefaler jeg virkelig at dere tar turen. Men gjerne før klokken 2, for pensjonistene er der fra tolv til to og klokken 2 er det meste solgt Sommeren er den beste årstiden å dra på. Det kan være kaldt å bade, men det er nydelige strender langs Andenes. Jeg har badet mye der, men som sagt så må man tåle at det ikke er som i sør. Og om gutten er interessert kan man plukke mye fine skjell langs strendene eller gå på jakt etter hval-skjellet (vet ikke om det skulle være av interesse, men vi gjorde det når vi var barn). Generelt er landskapet så utrolig nydelig og om man liker å gå turer, har min onkel vært med og bygget en veldig koselig tursti opp til fjellet. Det er ikke langt, men anbefaler å kjenne på den utrolige friske luften!! Kan ikke si annet enn at jeg virkelig på det varmeste anbefaler Andøya... Andrikken er et veldig koselig hotell om dere skal sove på hotell. Men om det ikke er kaldt, kan telt anbefales (om dere/gutten er turmennesker). Men da er det litt lengre å gå til sentrum (hvor det aller meste ligger). Skal dere leie bil der? Slik jeg ser det er det kun nødvendig om dere skal på Aurora eller sove i telt. Ellers er Andenes et veldig lite sted og det er ikke lengre enn 10 min å gå fra hotell til sjøen (hvalsafari). Anonymkode: f6dfe...171
Andemor<3 Skrevet 24. februar 2016 #8 Skrevet 24. februar 2016 Heisann! Skriver under på alt det andre som er nevnt. I tillegg vil jeg nevne at det er flere koselige serveringssteder å besøke. Arresten har koselig atmosfære og god mat. Kaffehuset brenner sin egen kaffe og er veldig populært. Småskjær er også en koselig kafé. Det er en liten lekepark kalt nordlysparken, og den er veldig populær både blant fastboende barn og tilreisende. Det er flere små butikker i sentrum, med bra utvalg innen både interiør og klær. For å bade er det ei stand 15-20 min fra sentrum, den er utrolig populær når det er sol og varmt. Er man interessert i tur i fjell og mark og /eller er interessert i foto, er det uendelige muligheter. Ellers er det ofte kulturelle arrangementer i form av festivaler og konserter, kan være lurt på følge med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå