Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!
Jeg har fylt 26 år, og trenger nå en ny ansiktskrem. Den bør være rynkeforebyggende (om det er det det heter?), og ikke altfor dyr (men er villig til å betale for kvalitet). Har fuktfattig hud, tørre områder samt uren hud og noen kviser innimellom. Blant annet mye svarte prikker på nesen. Bruker vanligvis ulike oljer i kombinasjon med ansiktskrem (nivea, loreal osv.), men vil gjerne bli litt flinkere til å ta vare på huden. Begynner å få fine linjer i panna blant annet. Har fått med meg at man bør ha ulike ingredienser i kremene, q10, Hyaluronsyre, vitamin a og e, peptider osv. osv... Har lite peiling egentlig.

Er ellers generelt flink med kosthold osv.

Noen som har erfaringer, tips og hjelp å gi?

Tusen hjertelig takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Solkrem er vel det beste rynkeforebyggende middelet som finnes. 

Anonymkode: a3457...400

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Solkrem er vel det beste rynkeforebyggende middelet som finnes. 

Jeg er ikke ute etter solkrem, men ansiktskrem.

Skrevet
3 timer siden, turidogola skrev:

Jeg er ikke ute etter solkrem, men ansiktskrem.

Ja, jeg forstod det, men om hovedfokuset ditt er at den må være rynkeforebyggende så er solkrem det beste du kan bruke. Så kan du i tillegg bare bruke en mer alminnelig dagkrem. A-vitamin er også supert for å forebygge rynker, men i de fleste kremer og produkter er det tilsatt kun ørsmå mengder, slik at det kan være bedre å besøke en hudlege og be om en resept på et A-vitamin produkt. Jeg har selv kun tørr hud, og ikke dehydrert hud som det virker som du har i tillegg, så tviler på at noen av mine kremer passer deg. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg forstod det, men om hovedfokuset ditt er at den må være rynkeforebyggende så er solkrem det beste du kan bruke. Så kan du i tillegg bare bruke en mer alminnelig dagkrem. A-vitamin er også supert for å forebygge rynker, men i de fleste kremer og produkter er det tilsatt kun ørsmå mengder, slik at det kan være bedre å besøke en hudlege og be om en resept på et A-vitamin produkt. Jeg har selv kun tørr hud, og ikke dehydrert hud som det virker som du har i tillegg, så tviler på at noen av mine kremer passer deg. 

Enig! :)

Skrevet

Enig med den som skrev at solkrem er det viktigste. Jeg er også 26 og bruker ansiktssolkrem fra La Roche Posay med faktor 50. Det høres mye ut, men for tander nordisk hud som er mye på fjellet, ved sjøen og generelt er mye utendørs så funker den flott. Man får litt farge på sommeren allikevel, men har god beskyttelse. 

Ellers gjelder det nok å holde huden myk og smidig. Tørr hud får lettere linjer og rynker. Selv elsker jeg kaldpresset jojobaolje fra helsekost, min tørre hud drikker den omtrent.. Så bruker jeg en mild rensemelk og en helt basic fuktighetskrem før tørr hud fra La Roche Posay.

Mer enn dette tror jeg faktisk ikke man trenger å gjøre. Beskytt huden fra solen og gi den nok fukt, samt spis OK sunt og hold deg unna sigaretter til hverdags. Utover det har nok gener mye å si. 

Anonymkode: 45b3d...030

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...