AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #1 Skrevet 24. februar 2016 Jeg er en 35 år gammel dame, singel og barnløs. Etter et par år med dating som ikke har ført noe sted så har jeg nå roet helt ned for å se om det kan dukke opp en som jeg virkelig liker og som liker meg. Jeg har kanskje synes at eldre menn har vært mer aktuelt enn yngre menn før, men nå har jeg fått øynene opp for de yngre. Jeg tenker at ca 29 år er nedre grense. Ville en mann på 29 datet en på 35? Hva tenker dere menn om det? Damer må også gjerne komme med innspill 😊 Anonymkode: c96bf...76a
Gjest Mythic Skrevet 24. februar 2016 #3 Skrevet 24. februar 2016 Alder er ikke så viktig som kjemi, gjensidig tiltrekning, like mål og ønsker for framtiden og kjærlighet. Når begge er voksne, er 5-10 års aldersforskjell null problem.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #4 Skrevet 24. februar 2016 Hvis du med "dating" mener "pult" så er svaret ja. En 29 åring kan lett pule ei dame på 35. Anonymkode: 0cd88...99c
Belladonna Skrevet 24. februar 2016 #5 Skrevet 24. februar 2016 Min mor var 40 og barnløs (fikk meg da hun var 42) og min far var 28 da de møttes. De har vært gift i 24 år og elsker hverandre fortsatt 11
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #6 Skrevet 24. februar 2016 Ønsker du deg barn eller ikke? For tenker at ønsker du ikke barn, så er det kanskje lettere med en som er eldre. Selv er jeg 37 år, og kjæresten er 4 år yngre. Og min ex var 5 år yngre. Nå har både jeg og kjæresten min barn, så ingen av oss ønsker oss flere barn. Anonymkode: 3e28e...a74
-jk- Skrevet 24. februar 2016 #7 Skrevet 24. februar 2016 Ikke noe problem det. Jeg traff kona når jeg var 25 og hun 32. Det er nå 18 år siden 2
Ravnklo Skrevet 24. februar 2016 #8 Skrevet 24. februar 2016 Nå er ikke jeg mann, men må bemerke at det faktumet at du er barnløs er så visst ikke en negativ ting, snarere svært positivt. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #9 Skrevet 24. februar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en 35 år gammel dame, singel og barnløs. Etter et par år med dating som ikke har ført noe sted så har jeg nå roet helt ned for å se om det kan dukke opp en som jeg virkelig liker og som liker meg. Jeg har kanskje synes at eldre menn har vært mer aktuelt enn yngre menn før, men nå har jeg fått øynene opp for de yngre. Jeg tenker at ca 29 år er nedre grense. Ville en mann på 29 datet en på 35? Hva tenker dere menn om det? Damer må også gjerne komme med innspill 😊 Anonymkode: c96bf...76a Som utgangspunkt har du sjans på de fleste menn når du er rundt 35 år, i alle fall dersom det er snakk om uforpliktende møter. Dersom det er snakk om forhold vil det nok være lettere for deg å få sjans på menn som er rundt din egen alder eller opp til 10 år(++) eldre. Dette vil naturligvis avhenge av hvor bra og ungdommelig du ser ut samt hvilke andre gode egenskaper du har. Det er nok helt klart en stor pluss at du ikke har barn fra før, da mange menn ikke vil date kvinner med barn(absolutt krav). For menn er ungdommelighet en av de egenskapene som er mest attraktivt hos en kvinne. Menn som er i sin beste alder og har de egenskapene som kvinner generelt verdsetter høyt(høy, pen, god form, god utdannelse, ingen barn) og er i sin beste alder(25-40), vil nok generelt ha så stort drag på jenter i 20-årene at vedkommende ikke vil være så interessert i jenter rundt 35. Dersom du har lyst på barn og et forhold vil jeg nok anbefale deg å heller gå etter menn fra din alder og oppover. Mange yngre menn vil nok i større grad være opptatt av mer uforpliktende forhold. Det faktum at du allerede har datet regelmessig i et par år kan tyde på at du har "siktet for høyt" og datet menn som er "litt over ditt nivå", og det kan da kanskje være lurt å senke standarden litt. Lykke til med datingen! Anonymkode: 98c34...759 1
Gjest Blaugrana Skrevet 24. februar 2016 #10 Skrevet 24. februar 2016 Ja, det er nok ingen problem Jeg er 34 år og hadde ikke sagt nei til en date på ei på 40 år iallefall Hadde heller ikke sagt nei da jeg var 29 år og truffet ei på 34 år, bortsett fra at i den alderen hadde jeg dame så da var det uaktuelt med dating
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #11 Skrevet 24. februar 2016 Tror ikke du skal se for deg noe veldig langvarig med en yngre mann. Tror det er lett å si at det ikke er noe problem med en 35 åring her og nå, men hun blir jo fort 38, så 40, 42 osv, og jeg tror ikke veldig mange menn tenker så veldig langt frem i tid når de svarer deg. Syns allerede det er deprimerende at jenter på min alder om veldig kort tid nærmer seg 30, og at ungdommen snart er tapt, men de ser jo fortsatt bra ut og når du ikke tenker så langt fram i tid. For kortvarige og useriøse forhold er det derimot ingen hinder for deg at du er 35, og jeg tror de fleste menn som svarer deg her egentlig tenker noe a-la det. Altså at de ikke ser for seg å være sammen med deg de neste 5- 10 - 15 årene. Så lenge du vet hva det går til så kjør på, men vær klar over at mange yngre menn har et veldig kortsiktig perspektiv på forhold generelt, og hvertfall når det kommer til kvinner som er eldre enn dem. En 35 årig kvinner som har tatt godt vare på seg kan konkurrere med de fleste jenter i alle aldere, men ikke i veldig mange år fremover Anonymkode: f4fa2...1b5 1
Gjest Leonardo Skrevet 24. februar 2016 #12 Skrevet 24. februar 2016 Jeg skulle til å skrive et langt svar, men nøyer meg med kortversjonen: Ja, du har sjanse på yngre menn.
Envy Skrevet 24. februar 2016 #13 Skrevet 24. februar 2016 ... Men altså, det jeg tolker ut av mange av svarene her er at det generelt er vanskelig å se for seg et langvarig forhold for en mann som er jevngammel eller noe yngre fordi hun blir eldre? Fascinerende hvordan menn tenker, dere blir faktisk eldre og forfaller dere også. Om en mann på 30 blir sammen med ei jente (ja jeg skrev jente) på 20, vil det også være slik at han er 35 og mindre spennende når hun er 25. Det blir for dumt.. det handler vel egentlig ikke om det tallet dom står i kalenderen, men personlig modenhet, og der tror jeg pluss/minus 5 år er en god "hovedregel" 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #14 Skrevet 24. februar 2016 13 minutter siden, Envy skrev: ... Men altså, det jeg tolker ut av mange av svarene her er at det generelt er vanskelig å se for seg et langvarig forhold for en mann som er jevngammel eller noe yngre fordi hun blir eldre? Fascinerende hvordan menn tenker, dere blir faktisk eldre og forfaller dere også. Om en mann på 30 blir sammen med ei jente (ja jeg skrev jente) på 20, vil det også være slik at han er 35 og mindre spennende når hun er 25. Det blir for dumt.. det handler vel egentlig ikke om det tallet dom står i kalenderen, men personlig modenhet, og der tror jeg pluss/minus 5 år er en god "hovedregel" Ja, yngre jenter forfaller de og, men det blir noe annet å være i et langvarig forhold med den yngste du kan få, kontra det å vite at du er en yngre mann som kunne hatt en yngre kjæreste når dama di har blitt eldre. Bare det å være en ung jente i seg selv er ganske attraktivt uansett om du ser gjennomsnittlig ut, så de står høyt i kurs blant oss menn. At en mann eldres og skaffer seg mer av det kvinner finner attraktivt er ikke det samme som at menn ser det samme i kvinner. Menn og kvinner er ikke like, vi tenker ikke likt, vi lever ikke likt, vi har ikke de samme sosiale nettverkene, vi har ikke det samme verdensbilde, og vi har helt forskjellige biologise mekanismer bak hva vi finner tiltrekkende. Vi ser med andre ord etter noe helt annet i hverandre. Kvinner ser etter menn som skal gjøre livet deres komplett, menn ser etter kvinner som kan berike tilværelsen deres gjennom sex. Anonymkode: f4fa2...1b5
Gjest Genevieve Skrevet 24. februar 2016 #15 Skrevet 24. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, yngre jenter forfaller de og, men det blir noe annet å være i et langvarig forhold med den yngste du kan få, kontra det å vite at du er en yngre mann som kunne hatt en yngre kjæreste når dama di har blitt eldre. Bare det å være en ung jente i seg selv er ganske attraktivt uansett om du ser gjennomsnittlig ut, så de står høyt i kurs blant oss menn. At en mann eldres og skaffer seg mer av det kvinner finner attraktivt er ikke det samme som at menn ser det samme i kvinner. Menn og kvinner er ikke like, vi tenker ikke likt, vi lever ikke likt, vi har ikke de samme sosiale nettverkene, vi har ikke det samme verdensbilde, og vi har helt forskjellige biologise mekanismer bak hva vi finner tiltrekkende. Vi ser med andre ord etter noe helt annet i hverandre. Kvinner ser etter menn som skal gjøre livet deres komplett, menn ser etter kvinner som kan berike tilværelsen deres gjennom sex. Anonymkode: f4fa2...1b5 For noe vrøvl!
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #16 Skrevet 24. februar 2016 1 minutt siden, Genevieve skrev: For noe vrøvl! Åja. Tenkte jeg ikke på, men et meget godt poeng! Anonymkode: f4fa2...1b5 1
Gjest Genevieve Skrevet 24. februar 2016 #17 Skrevet 24. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Åja. Tenkte jeg ikke på, men et meget godt poeng! Anonymkode: f4fa2...1b5 Takk! Det du sier er at damer egentlig ikke vil ha sex, noe som ikke stemmer. Vi er forskjellige som kjønn, men ikke så forskjellige.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #18 Skrevet 24. februar 2016 Et øyeblikk siden, Genevieve skrev: Takk! Det du sier er at damer egentlig ikke vil ha sex, noe som ikke stemmer. Vi er forskjellige som kjønn, men ikke så forskjellige. You know it. Anonymkode: f4fa2...1b5
Envy Skrevet 24. februar 2016 #19 Skrevet 24. februar 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, yngre jenter forfaller de og, men det blir noe annet å være i et langvarig forhold med den yngste du kan få, kontra det å vite at du er en yngre mann som kunne hatt en yngre kjæreste når dama di har blitt eldre. Bare det å være en ung jente i seg selv er ganske attraktivt uansett om du ser gjennomsnittlig ut, så de står høyt i kurs blant oss menn. At en mann eldres og skaffer seg mer av det kvinner finner attraktivt er ikke det samme som at menn ser det samme i kvinner. Menn og kvinner er ikke like, vi tenker ikke likt, vi lever ikke likt, vi har ikke de samme sosiale nettverkene, vi har ikke det samme verdensbilde, og vi har helt forskjellige biologise mekanismer bak hva vi finner tiltrekkende. Vi ser med andre ord etter noe helt annet i hverandre. Kvinner ser etter menn som skal gjøre livet deres komplett, menn ser etter kvinner som kan berike tilværelsen deres gjennom sex. Anonymkode: f4fa2...1b5 Du er åpenbart en klassisk douchebag som kommer til å bli overrasket den dagen ei jevnaldrende dame sveiper deg av beina og du oppdager at det å tilbringe tid sammen med noen innebærer mer enn å se på vedkommende 2
Gjest Jon Are Skrevet 24. februar 2016 #20 Skrevet 24. februar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, yngre jenter forfaller de og, men det blir noe annet å være i et langvarig forhold med den yngste du kan få, kontra det å vite at du er en yngre mann som kunne hatt en yngre kjæreste når dama di har blitt eldre. Bare det å være en ung jente i seg selv er ganske attraktivt uansett om du ser gjennomsnittlig ut, så de står høyt i kurs blant oss menn. At en mann eldres og skaffer seg mer av det kvinner finner attraktivt er ikke det samme som at menn ser det samme i kvinner. Menn og kvinner er ikke like, vi tenker ikke likt, vi lever ikke likt, vi har ikke de samme sosiale nettverkene, vi har ikke det samme verdensbilde, og vi har helt forskjellige biologise mekanismer bak hva vi finner tiltrekkende. Vi ser med andre ord etter noe helt annet i hverandre. Kvinner ser etter menn som skal gjøre livet deres komplett, menn ser etter kvinner som kan berike tilværelsen deres gjennom sex. Anonymkode: f4fa2...1b5 Nja, snakk for deg selv! Er selv snart 40 og har ei dame som er noen år eldre enn meg.Hadde ikek ønsket meg noen ung 20 åring. Som mann merker jeg også det at sexlysten er ikke den samme som når en var 20. Jeg ønsker ei snill dame jeg kan prate og diskutere med og berike livet mitt gjennom å ha det fint sammen , ikke bare sex. ! ikke alle menn er som du. Kan være fine å se på disse 20 åringene, men altfro stressende og lite modne for en voksen mann. Med hilsen fra Jon Are
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå