Gå til innhold

Dette med dyretesting - en jungel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, så jeg begynner å bli forvirret. Jeg er en av de som forsøker å holde seg til minst mulig dyretestede produkter i hverdagen - spesielt når det kommer til sminke, hår og hud. Jeg har også holdt med unna merker som er kjøpt opp av større selskaper, som f.eks. The Body Shop som L'oreal nå eier, fordi jeg tenkte at jeg støttet jo de som testet på dyr (L'oreal) ved å kjøpe et merke som ikke tester på dyr (The Body shoP). Så, til problemet.

Sophie Elise postet i dag et innlegg om produktet Bio-Oil. Jeg er interessert i produktet, fordi jeg kan ta nytte av det. Jeg sjekker hvem som er leverandør/produsent, og det er Lilleborg. Lilleborg husker jeg før var på rød liste når det kommer til dyretesting, og sjekket det da opp igjen. Fant den verken på den røde eller grønne listen til Dyrevernalliansen. Så da måtte jeg begynne å google litt, og da fant jeg ut at Lilleborg samarbeider med Unilever, som igjen tester på dyr. Denne googlingen førte også til at jeg fant noen blogger som mener at det å kjøpe et merke som ikke tester på dyr, vil være å signalisere til de store selskapene som har kjøpt de opp at man vil ha produkter som ikke er testet på dyr. 

Så, kan jeg kjøpe produkter fra merker som samarbeider med selskap som tester på dyr? Blir dette å støtte dyretesting? Eller blir det å vise sin støtte til selskap som ikke tester på dyr? Noen som kan gjøre meg klok på dette?

Anonymkode: 4747b...7bb

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...