Gå til innhold

Flytte langt med katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har flyttet noe tilsvarende 15+ timer kjøring med katt? Lurer på om det lar seg gjøre. Hvordan løste dere det i så fall?
 Er ikke så lysten å sende den med fly da jeg tror dette ville vært traumatiserende for en allerede litt sky katt

Anonymkode: 72aef...7c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kjørt 10 timer med katt. Ta pauser og la katten strekke på seg. Tilby mat og vann, gjerne snop om det er noe katten liker godt, men sannsynligvis vil han ikke ha noe.

Blir en lang dag for dere begge to, men det går over.

Skrevet

Kjørte 12 timer med 2 katter i bur ifm flytting. Det gikk veldig bra! Kattene satt i buret hele tiden og hadde tilgang på vann under hele turen. De satt i buret hele tiden. Katter holder seg i sånne situasjoner, så do er ikke vits å tenke på. 

Anonymkode: 190de...95f

Skrevet

Takk for svar. Kanskje jeg skulle spesifisert at selve kjøretiden er 15 timer, dvs at vi må kjøre over to dager.

Anonymkode: 72aef...7c3

Skrevet

Ta heller fly og ha katten med inn i cabinen. Den må uansett sitte i bur under kjøreturen, og det er bedre med et par timer i buret enn to lange dager med mulig bilsyke osv osv...

Skrevet

Jeg ville ikke delt det opp på to dager, selv om det er 15 timer kjøretid. Ta pauser, powenap på 10-15 min om du blir sliten.Kjører du avgårde i 6-7 tiden om morgenen, er du da fremme rundt midnat, om du har  noen pauser innimellom.

Skrevet

Jeg har reist en hel del med katten min, med buss, båt, bil og fly. Han har alltid klart seg helt fint og aldri blitt dårlig, ikke noe mjauing heller, han har bare ligget rolig inne i buret sitt. Katten min har takla det helt fint. Husker jeg opprettet en tråd her på forumet for en tid tilbake før jeg reiste med han, gud hvor mange hatefulle mennesker jeg oppdaget da at det finnes der ute. Var ikke måte på hva folk kunne finne på å spy ut av seg fordi jeg valgte å reise med katten, og i følge dem skulle både det ene og det andre skje med katten om jeg gjorde det. Men ingenting skjedde...

Så det kommer helt an på katten hvordan den takler det. Noen kan bli så stressa at de kaster opp og får diaré, og mjauer mye, andre er helt rolige. 

Skrevet

Forøvrig ville jeg anbefalt bil fremfor fly, fordi det er roligere og mer stabilt for katten.

Skrevet

Vil også anbefale deg å kjøre hele etappen på 1 dag. Er dere flere? Kanskje dere kan bytte litt på å kjøre? Tror nok det er det beste for katten, men om du må stoppe så går det nok bra det også. 

Anonymkode: 190de...95f

Skrevet

Det kommer helt an på katten din, så det er umulig å spå dessverre. Vi har katten vår med på bobilturer, så hun kan være med i alt fra 3 dager til 4 uker, uten at det er noe problem.

Jeg ville delt det opp i to dager, og overnattet et sted der katten kunne gått fri på rommet, så han får strekt litt på beina, få litt fangkos osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...