Gå til innhold

Mulig tv-løsning på soverom - med bilde

Anbefalte innlegg

Gjest *kokos*
Skrevet

Hei!

Vi holder på å pusse opp. og tenker å ha tv på soverommet. Rommet er ca 14 m2 (3x4,5 m), med dør i enden av den ene kortveggen.

Senga skal stå på den andre kortveggen, og så tenkte vi å ha skap på dør-veggen.

Men hvor skal vi ha tv-en? Alle inspirasjonsbilder på nett har tv'en på en kommode på motsatt vegg, og der vil vi jo ha skap.

Vi har dermed sett for oss følgende løsning, men jeg er usikker på om dette blir

a) for ruvende

b) for brannfarlig (?)

Det finnes takhengte oppheng som ser bra ut. Vi tenker å ha forheng både foran og bak som slipper gjennom en del lys, men samtidig tone ned synet av tv-en. Bak forhenget tenker vi å sette en liten benk.

Hva tror dere om dette? Bør vi sette tv-en på en langvegg istedet, og bruke et stativ som kan felles inn mot veggen når den ikke er i bruk?

(Det er forresten et større vindu bak forhenget, som ikke vises så godt, så rommet er ikke så mørkt som det ser ut som. Rommet ligger i kjelleren.) 

tv-løsning.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville brukt et stativ på vegg og svingt ut tv'en når den er bruk.  Benken i fotenden av senga kan dere jo ha der uansett :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kler du en tv inne bakmet forheng, så er det i seg selv en brannfarlig sak. Tver blir varme og skal ha luft rundt seg. Det er mange branner som starter i tvapparater. 

Anonymkode: 16b58...e94

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har stativ på veggen ved siden av senga som vi svinger ut når vi skal se på tv. Funker veldig bra, det.

Anonymkode: 36fad...fea

Skrevet

Jeg ville hatt TV i stua og evt sett på ipad om det er noe dere må se i senga. For min del er soverommet et rolig skjermfritt rom. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...