AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #1 Skrevet 23. februar 2016 Jeg sitter å ser på hva forsikringen vår koster, og ser at vi betaler 2000 i året for helårs reiseforsikring. Nå skal vi ikke på ferie år, tidligst neste sommer. Og jeg lurer derfor på om jeg bare skal si den opp? Hvorfor vør jeg evt beholde den? Er forsikret gjennom gjensidige forresten. Anonymkode: 62b36...fe1
Poserose Skrevet 23. februar 2016 #2 Skrevet 23. februar 2016 Noen forsikringer dekker deg fra du går ut døra, altså hvis du blir ranet eller lignende i hjembyen. Da kan det jo være et poeng å beholde den. Hvis den bare dekker reiser med overnatting er kanskje poenget med å betale for den mindre.
Dina86 Skrevet 23. februar 2016 #3 Skrevet 23. februar 2016 Den reiseforsikringen jeg har gjelder med en gang jeg er utafor døra, så trenger ikke være ferie. Ikke sikker på akkurat hva den dekker utover det. Nå vet jeg ikke om det gjelder alle.
Surikatta Skrevet 23. februar 2016 #4 Skrevet 23. februar 2016 Dekker forsikringen deg fra du går ut døra, vil den dekke deg både på det du har med deg og på deg i tilfelle noe blir ødelagt eller stjælt (typ dyre ting som PC, briller, iPader osv..er det jo fint å ha sikret). Den dekker også ulykkesskade, altså du får en invaliditetserstatning hvis ulykken du gud forby blir utsatt for, fører til en viss invaliditet. Ikke enorme summen men hjelper alltids på. Den krever ikke overnatting men har du en reiseforsikring som dekker fra og med første overnatting, trenger den ikke gjelde bare når du er på ferier. Si at du skal på helgetur til noen, en natt på hotell innenlands i forbindelse med noe besøk el.l. så er den jo kjekk å ha. Ellers er jo reiseforsikring ikke noe man MÅ ha så er du klar for å ta visse tap/risiko selv, er det ikke noe i veien for å velge den bort. Kan alltids tegne den på nytt når du skulle ha behov for det men da må du huske på å fikse det før ferie
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #5 Skrevet 28. februar 2016 Nei. Du trenger ikke det hvis du ikke reiser utenlands. Anonymkode: 2987b...24b
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #6 Skrevet 28. februar 2016 Husk at reiseforsikring gjelder f.eks turer til hytta og rundt om i Norge også, eller generelt så snart du går ut døren hjemmefra. En jeg kjenner skled på isen, slo ansiktet nedi og ødela flere tenner. Dette var ikke så langt hjemmefra. Tannlegeregningen ble veldig høy, og ble dekket av reiseforsikringen. Anonymkode: aa80a...592 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #7 Skrevet 28. februar 2016 Den Tuesday, February 23, 2016 at 19.36, AnonymBruker skrev: Jeg sitter å ser på hva forsikringen vår koster, og ser at vi betaler 2000 i året for helårs reiseforsikring. Nå skal vi ikke på ferie år, tidligst neste sommer. Og jeg lurer derfor på om jeg bare skal si den opp? Hvorfor vør jeg evt beholde den? Er forsikret gjennom gjensidige forresten. Anonymkode: 62b36...fe1 Finnes både billigere og bedre forsikringer. Se på hva den du har dekker og hvor den dekker. Blir du syk og skal tegne ny forsikring så kan du få problemer. Ellers er det lurt å ha ennforsikring som dekker fra du går ut døra hjemme og til du kommer tilbake, eneten du skal på butikken eller til syden. Anonymkode: 0a46a...0d9
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #8 Skrevet 28. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk at reiseforsikring gjelder f.eks turer til hytta og rundt om i Norge også, eller generelt så snart du går ut døren hjemmefra. En jeg kjenner skled på isen, slo ansiktet nedi og ødela flere tenner. Dette var ikke så langt hjemmefra. Tannlegeregningen ble veldig høy, og ble dekket av reiseforsikringen. Anonymkode: aa80a...592 Noen reiseforsikringer krever en overnatting, andre krevet at du reiser ut av kommunen eller fylket du bor i, så her må alt med liten skrift leses for hver enkelt forsikring. Anonymkode: 0a46a...0d9
MorTil2 Skrevet 29. februar 2016 #9 Skrevet 29. februar 2016 Jeg hadde aldri vært foruten reiseforsikring. Er den jeg bruker mest. Faktisk har jeg til gode å bruke både bil- og innboforsikringen. Men reiseforsikringen har kommet godt med både innenlands (frastjålet sko og mobil på trening), og utenlands. Bruk tid på å finne ut hva som er viktige vilkår for deg, og undersøk priser. Er du medlem i BOB,Vestbo, fagforening eller lignende, er det ofte veldig fordelaktig både pris og vilkår. Men ikke vær foruten forsikring !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå