rutti Skrevet 16. oktober 2004 #1 Skrevet 16. oktober 2004 Noen her som har skrevet sang til foreldre og søsken i sitt eget bryllup? Jeg holder på, og det hadde vært greit å hatt noen forslag. Er dette vanlig?
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2004 #2 Skrevet 16. oktober 2004 Synes det hørtes ut som en veldig hyggelig gest jeg Vet ikke on jeg har så mye å bidra med, men få med noen morsomme historier som omhandler dere to med de eller noe sånt hadde kanskje vært greit... Og om deres første møte med deres respektive svigerforeldre... (Hvis det var et hyggelig møte da vel og merke )
rutti Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter #3 Skrevet 17. oktober 2004 Håper vi får det til, men det hadde vært så greit å sett på noe lignende, har liksom ikke helt peiling på hvordan den skal se ut.. Stresser litt, men har da god tid. Noen som har forslag til hvilkem melodi jeg kan bruke som passer seg i et bryllup?
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2004 #4 Skrevet 17. oktober 2004 Har du sett på nettet/søkt litt? Ta en melodi alle kan, er så kjipt når alle stotrer og ler seg godmodig gjennom hele sangen. Moren min bruker alltid "Jeg er havren", ikke det at jeg husker den mellom hver gang, men virker som alle andre kobler det... Men det er jo en litt dyster melodi da... Barnesanger kan jo funke, dersom sangen er litt morsom vel og merke
rutti Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter #5 Skrevet 17. oktober 2004 Tusen takk for svar. Finner ikke noe på nettet, begynner å lure på om det kanskje ikke er så vanlig. Skal dere lage sang? Vi har lagd velkommen sang også vi, synes sånne standard greier er så kjedelige. Bruke teddybjørnens vise da, tenker kanskje bruke blåveispiken på denne sangen. hVA SKAL man si i en sånn sang?
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2004 #6 Skrevet 17. oktober 2004 Vel, altså, jeg personlig er ikke så glad i sanger, jeg føler det blir litt campingvogn og danskebåten, men det kan jo ha noe med kvaliteten på det jeg har sunget opp igjennom. Jeg er mer glad i taler. Men; dere bør jo takke de for at de har skapt dere og formet dere til å bli de to menneskene som i dag har gitt hverandre sitt ja, få med noe morsomt så ikke all mascaraen renner av de kvinnelige gjestene innen sangen er ferdig, få med noen korte gode historier/sitater eller noe. Når jeg skriver noe pleier jeg å skrive notater/ting jeg vil ha med på et ark først. Da er det ofte lettere å flette inn dette etterhvert i sangen. Ikke lås deg fast til en melodi sånn helt i begynnelse, husk at teksten er det viktigste. Kjenner du eventuelt noen som har gjort litt sånt tidligere som kan hjelpe deg? Om du står helt bom fast har jeg på diverse venterom lest i Norsk Ukeblad, hjemmet osv. i de rubrikkannonsene - der tilbyr endel sine tjenester på sangskriverfronten. Da jeg ble konfirmert hadde pappa snakket med en kamerat som er flink til å skrive sanger, ga han noen stikkord, resten fikset han selv. Den ble ganske bra til sang å være, tok for seg at jeg har temperament, hobbyene mine, noen morsomme ting fra barndommen etc.
rutti Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter #7 Skrevet 17. oktober 2004 Heheh:) Jeg SKAL skrive den selv, uansett. Vi synes det blir koselig med sanger, kan bli litt mye taler i vår familie. Men vi får prøve, har fordøkt skrive opp litt stikkord om hver enkelt, men er usikker på om e skal dele versene inn i min og hans familie. Hans mor er død, usikker på hvordan vi skal klare dette.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2004 #8 Skrevet 17. oktober 2004 Når det gjelder moren hans bør det jo nevnes, men dette skal jo være en hyggelig dag, så noe ala "triste ting, det har vi opplevd" eller noe sånt kunne kanskje vært passende... Hva med å ta annethvert vers om deg/dine foreldre og han/hans foreldre? Og siste verset kan være et "samlet" vers?
lene24 Skrevet 18. oktober 2004 #9 Skrevet 18. oktober 2004 Vi skal skrive sang til foreldrene våre - et vers om hver enkelt. Tar med hvordan de har vært som foreldre, og hvor glad vi er i dem, og takker for den fine barndommen :-)
søndagsengel? Skrevet 19. oktober 2004 #10 Skrevet 19. oktober 2004 Noen som har forslag til hvilkem melodi jeg kan bruke som passer seg i et bryllup? Bamses fødselsdag (fra Hakkebakkeskogen) og Dyrene i Afrika er to melodier det er enkelt å lage tekst til, og som ikke er dystre/triste i melodien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå