LilleMy Skrevet 16. oktober 2004 #1 Del Skrevet 16. oktober 2004 Vil bare påminne alle foreldre viktigheten av en "pause" fra barna! Lån de bort en dag eller to, ha barnevakt en kveld eller en lørdags formiddag. Vær kjæreste med din utkårede, gå på café, kino, restaurant, en tur i naturen eller andre ting du liker. SLAPP AV! Du fortjener det, og du får flere krefter til å håndtere hverdagen av det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 16. oktober 2004 #2 Del Skrevet 16. oktober 2004 Er veldig, veldig enig. Vil bare minne om at dette ikke er like lett å få til for alle. For vår del har vi familien langt unna, og har ikke hatt lyst til å overlate barna til mer eller mindre ukjente tenåringsbarnevakter. De har også vært plaget med eksem og har våknet mye om natta - da er terskelen for å reise fra dem høy. Vi har hatt småbarn i mange år, men nå er minsten to. Vi har fått til et døgn unna et par ganger i år, og det har vært superdeilig og sunt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meg Skrevet 16. oktober 2004 #3 Del Skrevet 16. oktober 2004 Skulle vært lovpålagt. Tror en pause i ny og ne hjelper oss å være bedre foreldre. ikke minst for å bevare kjærligheten i en ellers stresset hverdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kitty Skrevet 17. oktober 2004 #4 Del Skrevet 17. oktober 2004 Det dere påpeker er sikkert både sunt og deilig men dessverre veldig vanskelig i noen tilfeller. Gullet vårt er en orntlig puppegutt og sovner ikke uten meg og puppen. Har prøvd alt jeg kan å få til at faren kan legge ham i håp om at andre også kan gjøre det, uten resultat enda. Han blånekter og skriker til han kaster opp. Så da blir det jo verken noe koselig for gutten selv eller de som skal passe på. Håper jo at dette bedrer seg når jeg begynner i jobb igjen og han blir litt mer uavhengig fra meg. Merker jo at jeg på mange måter også er blitt svært knyttet til ham og det er vondt å skulle la andre enn faren passe ham. Vet at dette er en litt ond sirkel, men allikevel så vanskelig å bryte ut av. I hvertfall når man har få personer rundt seg som man kjenner så godt at man stoler fullt og helt på. Så selv om det hadde vært deilig, må vi bare ta situasjonen som den er og holde ut. Det går ann å være kjærester å slappe av hjemme her også med gullet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 17. oktober 2004 #5 Del Skrevet 17. oktober 2004 Helt enig. Noen ganger må man bare leve der man er i livet. Vi var ikke borte sammen på over ti år (snakker om kveld/ natt) og klarte fremdeles å bevare kjærligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelica Skrevet 18. oktober 2004 #6 Del Skrevet 18. oktober 2004 HELT enig LilleMy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 18. oktober 2004 #7 Del Skrevet 18. oktober 2004 Veldig enig, men det skjer ikke i praksis....ikke hjemme hos oss i hvertfall :-? *tar meg selv i nakken og bestemmer herved at nå SKAL det bli en endring på det* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 18. oktober 2004 #8 Del Skrevet 18. oktober 2004 Vi gjør det...Men det er fordi vi har hvert vårt barn på hver kant. Ergo vi har fri, annenhver helg. Dessuten er sønnen min nå så stor at han kan være alene hjemme! Vi kan fint gå på kino, mens han er alene etc... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå