Faith- Skrevet 23. februar 2016 #1 Del Skrevet 23. februar 2016 I en stillingsutlysning hos et konsulent- og rekrutteringsselskap (i dette tilfellet Experis) så søkte de en person med min utdannelse. Men hva vil det si å jobbe hos et slikt selskap? Er det det samme som et bemanningsbyrå? Det står at stillingen er fast og heltid, men står ikke noe om hvilken firma man skal jobbe for. Søker de da bare etter en med min utdannelse for å ha en å leie ut til sine kunder når det trengs, men uten å ha noe noe konkret klart? Vil det si at man ikke har sikker jobb og kun får lønn når de har kunder som trenger deg? Jeg har lyst å søke, men har ikke lyst på en usikker jobb hvor jeg ikke vet hva jeg kommer til å tjene i måndene fremover (ønsker å kjøpe leilighet og slikt og da bør man jo ha sikker inntekt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #2 Del Skrevet 23. februar 2016 Som du skriver leverer de både konsulent- og rekrutteringsoppdrag. Ved konsulentoppdrag dreier det seg som regel om midlertidige fulltidsstillinger (om ikke noe annet kommer av annonsen). I disse tilfellene leies du ut og selskapet du jobber for timefaktureres av Experis, som igjen betaler din lønn. Det er dog ingen usikkerhet tilknyttet hvor mye lønn du vil motta i perioden du er ansatt, det er definert ved kontrakt. Dersom det er snakk om rekruttering ansettes du i selskapet og Experis mottar et honorar for å ha fylt stillingen. Selvom fast ansettelse i selskapet er å foretrekke, kan det være en god mulighet å få vist seg frem gjennom konsulentstillinger som kan lede til noe mer. Når det gjelder Experis har jeg selv god erfaring med dem. De oppdaterte meg jevnlig i de tre ukene de brukte på å finne meg enmidlertidig jobb (som var det jeg lette etter), og saksbehandlerne virket generelt erfarne. Anonymkode: 89959...5d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dk73 Skrevet 23. februar 2016 #3 Del Skrevet 23. februar 2016 4 timer siden, Faith- skrev: I en stillingsutlysning hos et konsulent- og rekrutteringsselskap (i dette tilfellet Experis) så søkte de en person med min utdannelse. Men hva vil det si å jobbe hos et slikt selskap? Er det det samme som et bemanningsbyrå? Det står at stillingen er fast og heltid, men står ikke noe om hvilken firma man skal jobbe for. Søker de da bare etter en med min utdannelse for å ha en å leie ut til sine kunder når det trengs, men uten å ha noe noe konkret klart? Vil det si at man ikke har sikker jobb og kun får lønn når de har kunder som trenger deg? Jeg har lyst å søke, men har ikke lyst på en usikker jobb hvor jeg ikke vet hva jeg kommer til å tjene i måndene fremover (ønsker å kjøpe leilighet og slikt og da bør man jo ha sikker inntekt). ta en telefon til de så får du svar på alt du lurer på Enklere det, så vet du også om dette er noe for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #4 Del Skrevet 23. februar 2016 Experis er et vikarbyrå, du må ta kontakt med dem å høre om det er en intern stilling de har utlyst, om det er et vikaroppdrag eller om det er formidling av en fast stilling i et annet firma. Anonymkode: 8b127...c4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 23. februar 2016 #5 Del Skrevet 23. februar 2016 Jeg har jobbet som konsulent for experis, og jobber nå fulltid i en jobb jeg fikk gjennom dem. De er veldig profesjonelle og jeg ville gjerne gjort det igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 24. februar 2016 #6 Del Skrevet 24. februar 2016 Det kan hende de har flere aktuelle faste stillinger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå