Gå til innhold

FB-newsfeed er full av ukjente folk - hvorda få bort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele newsfeeden min er full av statuser og bilder av folk jeg ikke aner hvem er. Det kommer opp alt hva mine venner liker på (for meg) fremmede menneskers profiler. Hvilken innstilling gjør at jeg slipper dette? Jeg er skikkelig uinterresert i hvor ukjente folk er på ferie, om de har fått barn, forlovet seg eller bare en eller annen generell status fra de. Jeg vil bli oppdatert på de menneskene jeg er venn med, ikke alle andre. 

OG enda viktigere - hvordan vet jeg at ikke det samme skjer med mine statuser når mine venner liker? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett innstillingene dine til at dine innlegg kun vises for dine venner, ikke offentlig eller for venners venner. Du kan også gå gjennom innleggene som ligger på veggen din under instillinger og evt endre, uten å måtte gå inn på hver post. Enkelt sagt - alt som har jordklode på kan sees av alle i hele verden. Om du setter instillingene til del kun med venner, så er det kun de andre vennene dine som får sett likes og kommentarer også :)

Om det er mulig å sile hva du ser av andres poster er jeg usikker på? Du kan i hvert fall skjule dem fra feeden din, men da ser du ingenting.

Anonymkode: 3947a...e27

Skrevet

Jeg har hvertfall riktig instillinger på meg selv. :) Så håper jeg det fungerer også, at ikke det kommer opp likevel.  

Men den andre delen er det verre med. JEg har noen ganger skjult alt fra ikke-venn Anne Hansen f.eks. Men det er jo sykt mange jeg skal måtte legge inn det på ikke-vennene som dukker opp i og med at det er fryktelig mange som dukker opp via vennene mine. 

Skrevet

Jeg er helt enig. Jeg synes det er fryktelig slitsomt. Jeg har ikke sett en innstilling som gjør at en ikke trenger å se dette. 

Anonymkode: 51be1...910

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har lett forgjeves, og ser at på "forumet" for hjelp på facebook har de heller ikke noen tips å komme med som ikke går ut på å trykke Hide på alt som dukker opp. Men det er jo en megajobb. 

Men jeg har sendt feedback til facebook, forhåpentligvis hjelper det, hvertfall hvis flere gjør det.  Man kan gjøre det ved å trykke på den instillings-nedoverpilen i høyre hjørne, så report a problem, velge General Feedback og til slutt trykke Feedback about a feature. Så får man opp meldingsboks og nedtrekkksmeny hvor man velger Newsfeed. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...