Gå til innhold

Nisim produkter, erfaringer?

leetha

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat begynt på Nisim mot hodebunnsplager og håravfall.

Er bare på dag 3 men av det jeg leser så er en del fornøyd med disse produktene. Samtidig er jeg skeptisk fordi de burde være mer kjent hvis de er såååå bra. 

Så kunne vært spennende å høre om flere erfaringer.

Noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er frisør og har jobbet med produktene i årevis! Jeg har sett mange gode resultater på kunder som har brukt produktene! Du må gi det mer tid enn tre dager - lykke til!:)

Anonymkode: 166fa...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd gullflaska for normalt til fett hår og jeg kjøper ikke flere flasker. Altså, den er grei nok men det hjalp ingenting på håret og det føltes ikke sunnere ut i det hele tatt. Det hjalp ingenting på hodebunnen heller. Dessuten er den jo helt sykt dyr! Tror den kosta 190 for en liten flaske når jeg kjøpte den for 1,5 år siden på et apotek. Så nei. Har bedre erfaringer med en shampoo fra Paul Mitchell som heter clarifying (tror jeg). Mye billigere og håret føles ordentlig rent ut etterpå. (Selv om den ikke hjalp på fet hodebunn :/ ) 

Anonymkode: f144e...f34

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den blå for tørr hodebunn. Sliter med tørr, lett rosa litt sår hodebunn pluss litt ekstra håravfall. Håret blir mer fett på dag 2/3. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nisim er jo et kjent varemerke som har eksistert i flere år! :) Det er kanskje nytt hos salongen/apoteket ditt, men det er ikke noe nytt på generell basis. Du må nok gi det mye lengre tid før du forventer resultater, noen produkter er jo slik at de ikke begynner å "virke" før første flaske nesten er tom! :)

Anonymkode: 1a355...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker

Har ikke hørt om den eller noen vitnesbyrd. Personlig så foretrekker jeg midler som ikke er aggressive, men virker på en helt naturlig måte. Det har jeg funnet. Virker ikk e helt billig, men hvis man vil fjerne håravfall problemet for godt, så er det verdt bryet og pengene.

Anonymkode: a1420...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Jeg har bare gode erfaringer :) Jeg mistet mye hår pga en stressende livshendelse for noen år tilbake, da ble Nisim redningen for meg. Den gjorde faktisk underverker for håravfallet, og det var godt å slippe og bekymre seg for håravfall i tillegg til alt annet. Nå har jeg hatt en periode igjen hvor jeg har røytet ekstra mye og har gått tilbake til Nisim. Samme resultat.

For å få best mulig resultat er det viktig å følge riktig fremgangsmåte:

"Bruk: Sjampoen er så mild at alle kan bruke den. Det er viktig at håret blir vasket hver dag de første åtte dagene, deretter enten hver dag eller som vanlig. Viktig - husk alltid å sjamponere to ganger etter hverandre og massér sjampoen godt inn i hodebunnen hver gang. Skyll godt ut etter hver sjamponering."

https://www.nisim.no/Product/Details/184/Shampoo-for-normal-til-t%C3%B8rr-hodebunn-og-t%C3%B8rt-h%C3%A5r--240ml-

Shampooen er nå blitt sulfatfri så jeg gir den litt bedre score nå enn tidligere.

Anonymkode: 5c501...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Er det noe bra+ jeg har min sjampo og egentlig hele serien med hår produkter, men kanskje prøver jeg noe nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mista nesten alt håret etter lynraskt vekttap, og det var naturlig nok et heeelvete å bare se håret renne av... Gikk med lue konstant og følte meg helt jævlig. Jeg hadde ikke troa men kjøpte hos frisøren, og håret kom tilbake :) Er mange år siden nå, men husker jeg var fast bestemt på at det var takket være sjampoen. Er litt tynn i håret nå om dagen også, så skal kjøpe meg en ny runde og se. Viktig å vaske to ganger hver gang, og gi det god tid. Tror håravfallet stoppet raskt hos meg, også kom det sakte men sikkert tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
AnonymBruker

Har brukt Nisim i ca 1 år nå, både shampo og gele etter oppskriften.

Kan ikke si at jeg ser bedring, men har fakstisk har blitt enda tynnere i håret etter jeg begynte å bruke det.
Så det er enten motsatt virkning eller ingen. Søkte litt, og ser andre også har skrevet de mister mer hår når de bruker dette.

Har det med normalt/fett noe å si på virkningen for hårtapet? Jeg er nemlig ikke sikker hva jeg skal bruke. Kjenens litt fett ut bak ørene, men håret ser ganske tørt ut. Så jeg har brukt litt forskjellig.

Akkurat nå er jeg litt redd for å fortsette, kanskje jeg burde prøve noe annet?

(mann)

Anonymkode: c9d74...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Jeg vasker bare håret hver 3-4 dag og brukte Nisim i et par mnd.  Den skummer ikke skikkelig og gjør håret "hardt".  Virket også tørrere etter en tid bruk.  Har en flaske igjen men vet ikke om jeg skal gidde å gi det et nytt forsøk, hjalp ingenting. Mister like mye hår som før og det er supertynt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har brukt det i 3 omganger, to fødsler og en stressperiode

Jeg er kjempefornøyd. Fikk mye hår på bare en mnd, ca 5 cm ettervekst/babyhår. Jeg går ikke på den nå, da håret mitt blir veldig tørt av sjampooen. Men jeg har fått mye hår etter å ha brukt den 

Anonymkode: bc227...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har brukt det i 3 omganger, to fødsler og en stressperiode

Jeg er kjempefornøyd. Fikk mye hår på bare en mnd, ca 5 cm ettervekst/babyhår. Jeg går ikke på den nå, da håret mitt blir veldig tørt av sjampooen. Men jeg har fått mye hår etter å ha brukt den 

Anonymkode: bc227...35e

Babyhår av sjampo? Fått mye hår etter å ha brukt den?  Det tror jeg ikke noe på.

Det eneste man får av den er tørt hår.

Anonymkode: 3e351...fb1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man får tørt hår. Veldig tørt hår. Men jeg fikk også mer hår, i alle fall rundt hårfestet der jeg synes det hadde begynt å bli litt tynnere, som er det området jeg best legger merke til om det skjer en endring.

Greien er vel at om man har androgent håravfall (som jeg mistenker at jeg har), så hjelper ingrediensene i sjampoen som nøytraliserer DHT i hodebunnen, med å få hårveksten til å komme tilbake.

Anonymkode: 5df57...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Håret blir kanskje litt mer "trått" av denne enn av andre shampooer, men den fungerer mot håravfall. Det kan jeg skrive under på gjennom flere år.

Anonymkode: 65389...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man får tørt hår. Veldig tørt hår. Men jeg fikk også mer hår, i alle fall rundt hårfestet der jeg synes det hadde begynt å bli litt tynnere, som er det området jeg best legger merke til om det skjer en endring.

Greien er vel at om man har androgent håravfall (som jeg mistenker at jeg har), så hjelper ingrediensene i sjampoen som nøytraliserer DHT i hodebunnen, med å få hårveksten til å komme tilbake.

Anonymkode: 5df57...dd2

Hva er DHT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Peonjenta skrev (9 timer siden):

Hva er DHT?

Det mannlige hormonet som forårsaker tynt hår.

Anonymkode: 3e351...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes den sjampoen og estraktet er sterk mot hodebunnen, svir liksom litt. Skal ikke denne være mild?

Anonymkode: 1c6c0...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...