AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #1 Skrevet 23. februar 2016 Jeg er i en vennegjeng på seks damer. Naturlig nok er ikke alle like nære hverandre, men alle er gode venner. Unntatt en, som jeg her kaller Gry. Jeg har en sterk følelse av at hun ikke liker meg. Vi har begge kommet inn i denne gruppen vis en felles venninne, og det kan virke som om hun er sjalu på vennskapet mellom meg og den andre venninnen. Vi er nære venner. Det var i utgangspunktet de også, men de to sklei litt fra hverandre for en stund siden (på grunn av at Gry fikk ny kjæreste og var veldig oppslukt av ham en stund.) Nå er hun singel, og jeg opplever at hun stadig er litt på krigsstien mot meg. Det er som om hun konstant prøver å "utkonkurrere meg". Og jeg blir liksom like "paff" hver gang. Hun prøver liksom å få inn små stikk mot meg der hun kan. Det er alt fra å bli skikkelig hissig om jeg er uenig med henne om noe som helst, til å overtolke alt jeg sier i negativ retning. Da jeg for eksempel måtte gå litt tidlig hjem en kveld fordi sønnen min på 11 var alene hjemme, så ble hun irritert fordi hun er alenemor til en tenåring som "er mye mer alene hjemme enn min sønn. " Da ble det at jeg ville hjem tidlig nok til at jeg var hjemme når han skulle legge seg, til kritikk av henne som mor. I andre situasjoner kommenterer hun ikke meg direkte men andre som "er som meg". Hun har gått mye ned i vekt, mens jeg er rund. (Jeg trener og jobber med å gå ned i vekt, men det vet ikke hun) Og for meg virker det som om vektforskjellen er et sted der hun føler hun kan "vinne over meg". Hun benytter en hver anledning til å snakke om hvor stygt det er å være tykk. Om noen har SETT hvor tykk den og den har blitt, eller hvor mye noen andre har gått ned i vekt. Og ikke minst mye snakk om og latterliggjøring av hvor "stygg" hun var før da hun var rundere. (Hun var slett ikke stygg) For meg som sitter der i all min "tykkhet", virker det jo som om hun leter etter såre punkter hos meg. Det er mulig det er jeg som overreagerer, men jeg kjenner at jeg sliter skikkelig med å holde maska. Jeg er så lei!!! Er det noen som har gode råd? Anonymkode: 73e1e...3dc
Gjest supernova_87 Skrevet 23. februar 2016 #2 Skrevet 23. februar 2016 Første gode råd: Gi en lang faen i Gry og hva hun måtte mene om deg! Det er totalt overkill overreagering å ta det at du vil hjem til sønnen din som kritikk på henne selv, det er bare merkelig, og ergo ikke noe du kan bry deg så mye om. Og nr. to: si i fra! Når hun driver og baksnakker alle andre, så er det greit å si fra. Er det i en slik venninnegjeng du vil være? Det har ikke noe å si at du selv er tjukk, selv om du var slank, hadde du likt å sitte å baksnakke folk på den måten? Hadde det vært min venninne, eller min gjeng, så hadde jeg sagt noe om at jeg synes det var ganske usympatisk å sitte og snakke utelukkende stygt om folk, bare for å sladre og spre drit, og om ikke vi kunne heller snakke om noe annet. Dette kommer hun nok til a ta som kritikk på at hun er ei sladrekjerring, men igjen: drit i det. Stå opp for deg selv, og stå opp for andre. Lykke til!
Belladonna Skrevet 23. februar 2016 #3 Skrevet 23. februar 2016 Veldig enig med @Rainstorm over her. Prøv å gi faen i hva hun mener og tenker. Ikke gi henne grunnlag for å fortsette med det hun driver med, gjennom å bry deg. Si ifra om ting som er regelrett galt, men hold deg seriøs og ikke synk ned til hennes nivå. Baksnakking og å snakke ned mennesker er ikke greit. Dersom hun ikke har noe positivt å komme med, viser du at du ikke er interessert i høre på. Dette vil bygge respekt i form av at du tør å stå opp for deg selv og ikke finner deg i dritt. Lykke til
mjauritz Skrevet 23. februar 2016 #4 Skrevet 23. februar 2016 Dere har barn i tenårene så dere er godt voksne damer. Kom an, dette blir så barnslig at det blir pinlig. Neste gang hun sier noe om tykke damer så spør rett ut om hva hun syntes om deg, da - siden du (selv sier) at du er litt tykk. Da blir hun nok veldig satt ut og da skjønner hun nok at du syntes det er ubehagelig Bare si rett ut til hun at du ikke kritiserer henne som mor fordi du velger å gjøre ting på en annen måte og at hun får slutte å være så hårsår. Sier du det rett ut så blir hun sikkert så paff at hun kutter ut. Da ser også alle de andre at hun holder på på den måten
:-) anna Skrevet 23. februar 2016 #5 Skrevet 23. februar 2016 Uff ja, jeg er helt enig i at det er barnslig. Så langt har jeg holdt meg for god til å si noe. Det blir for dumt. Hun balanserer hele tiden akkurat slik at dersom jeg sier noe så kommer hun til å si at dette da absolutt ikke var mynta på meg. Men det har blitt slik at jeg gruer meg til å møte veninnene mine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå