Gå til innhold

Julemarsipan NÅ?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det rart jeg mister julelysta, når det faktisk er nesten 2 1/2 mnd igjen til jul, så begynner de å sende julemarsipanen allerede NÅ? Hvorfor ikke ta påskemarsipanen i samme slengen?

Hadde kanskje vært greiere å ta å begynne å selge 1. desember eller noe, ikke i midten av oktober. :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen etter :-) Her har det vært julemarsipan i butkkene siden siste dag i september...

Vet at det blir litt vel hektisk for handelsstanden å sette alt opp til rett før jul, men jeg syns de godt kunne ventet til 1.november ihvertfall, jeg... eller enda litt lenger...

Skrevet

Det er så fint å være lur og vente med å spise alle juleting til desember :-)

Skrevet

Jeg har ikke smakt enda.. bare sett - venter med å røre... :sjarmor:

Skrevet

Jeg og :Hehe: selv om jeg elsker kakemenn over alt på jord, så skal jeg ikke spise før i desember, bare tenk på hvor godt de kommer til å smake da!

Skrevet

Jeg kjenner lukta av jul og smaken av marsipan og saften fra clementinene...

Gleder meg til jeg skal prøvesmake, ja... om en stund.

Jula blir ødelagt med forberedelser for tidlig syns jeg... lurer på hvordan det er for de som jobber i butikker - både dagligvare og "jule-gave-butikker" som vasser i jul fra september til januar...

Skrevet

Kan ikke være greit å være lei av jula før man er kommet til november.

Men jeg gleder meg til mandariner, gløgg med mandler og rosiner, kakemenn, pepperkakehus og røkelse!

Skrevet

Jeg og :hoppe:

Alle syns jeg er så barnslig - men i jula blir jeg barn...

Skrevet

Jeg og. må ha julekalender og elsker å sitte og se på "tre nøtter til askepott" julaften morgen :D

Skrevet
Jeg og. må ha julekalender og elsker å sitte og se på "tre nøtter til askepott" julaften morgen :D

Tre nøtter til Askepott er hellig!!! Et år skulle jeg egentlig jobbe på julaften, men jeg fikk ordnet det til at jeg slapp det... ellers hadde resten av jula vært ødelagt...

Og så hører hovmesteren med... mens jeg knekker nøtter - valnøtter...

Skrevet

Samme her...

Litt synd egentlig... nå vet jeg at den kommer til å være borte til jul... :cry:

Skrevet

Neida, neida, julestemninga kan sprites opp igjen i desember :wink:

Skrevet

Håper det...

Slår aldri feil... jeg får julestemning i oktober og så blir den bare borte rett før jul...

Får prøve å holde på den i år da.. eller kanskje det er derfor den blir borte, fordi jeg prøver å holde på den...

Skrevet

Vi fokuserer vel egentlig alt for mye på jul før jula faktisk er der, føler egentlig at halve året dreier seg om jul, som er en bitteliten uke av de 52 vi har.

Skrevet
Takk for avsporing.... :-)

Bare hyggelig... bare å si ifra...vi iler til, vi... eeh...ihvertfall jeg... :ler:

Skrevet

Bare hyggelig... bare å si ifra...vi iler til, vi... eeh...ihvertfall jeg... :ler:

Jeg og :ler:

Men gjest, du kan finne lignende tråder inne på "Julen 2004" :wink:

Skrevet
Vi fokuserer vel egentlig alt for mye på jul før jula faktisk er der, føler egentlig at halve året dreier seg om jul, som er en bitteliten uke av de 52 vi har.

Helt enig. Jeg elsker julen, synes den er fantastisk, sosial, varm, magisk, herlig.... Men julen hører julen til, og nå er det faktisk høst og det er fremdeles blader på trærne. Hvorfor skal man alltid leve i fremtiden, ta tingene på forskudd? Hva med å leve her og nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...