Gå til innhold

Far mener jeg skader barna med flytting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og bf gikk fra hverandre for 4 mnd siden. Jeg flyttet da ut men 3 km unna så barna slapp å bytte skole. Men huset vi leier er gammelt og lite. Nå har jeg fått tilbud om et annet hus som er nyere, større og bedre. Dette huset er også i samme område, 1 km herfra og enda nærmere skole. Men bf mener jeg skader barna ved å flytte igjen og truer med å lage sak for at barna har opplevd nok flytting. 

Jeg på min side mener at et bedre standard-hus som vi kan bo i mye lenger enn dette, er mye bedre for barna. Barn er jo tilpassningsdyktige og de slipper jo å bytte miljø. Er det jeg som har feil her?

Anonymkode: b8897...b08

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og vesla flyttet på nytt etter få måneder av ca samme årsak som du nå vurderer flytting. Kjør på, ungene tar ikke skade av to flyttinger tett på - så lenge det ikke blir en gang hvert halvår i flere år fremover :)

Anonymkode: 062a6...ca8

• Liker 4
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og vesla flyttet på nytt etter få måneder av ca samme årsak som du nå vurderer flytting. Kjør på, ungene tar ikke skade av to flyttinger tett på - så lenge det ikke blir en gang hvert halvår i flere år fremover :)

enig ;)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan forresten nevne at vesla mihar en del tilpasningsvansker - og taklet det likevel helt greit. Så for unger uten vansker går det sannsynligvis enda lettere ;)

Skrevet

Jeg har flyttet mange ganger ila livet mitt og har aldri tatt skade av det. De har jo ikke fått etablert seg i dette huset etter 4 måneder.

Virker som hysteri fra Bf. La være å diskutere dette med ham. Avgjørelsen er din og din alene. Truslene hanser tomme og uten hold. Han får ikke noen sterkere sak av du du flytter.

Jeg gjentar: ikke diskuter dette, bare gjør det! ;) 

• Liker 2
Skrevet

Så lenge barna ved denne flyttingen ikke opplever å bli dratt opp med roten fra skole og venner, ser jeg ikke noe som helst problem med å flytte til et bedre hus. Kjør på.

• Liker 3
Skrevet

Flytting påvirker unger mer enn mange voksne liker å tro. Én ting er å flytte til en annen bolig innen samme skolekrets, men å måtte bytte skole innebærer også å miste alle vennene sine. 

Anonymkode: 0d9ed...2e7

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Flytting påvirker unger mer enn mange voksne liker å tro. Én ting er å flytte til en annen bolig innen samme skolekrets, men å måtte bytte skole innebærer også å miste alle vennene sine. 

Anonymkode: 0d9ed...2e7

Barna har bare bodd der i noen få måneder og de bytter ikke skole. De , kommer enda nærmere skolen. De kommer fort over det.

• Liker 5
Skrevet

Så lenge dere ikke flyttet lenger vekk og de ikke må bytte skole så ser jeg virkelig ikke problemet, og det vil mest sannsynlig ingen instanser han måtte finne på å kontakte gjøre heller. 

• Liker 2
Skrevet

Han vil bare være vanskelig. Gjør det du selv mener er best, han har ikke noe med det, så lenge det er innen samme kommune.

• Liker 1
Skrevet

Be han ta seg en bolle :P Det er jo så mange fordeler med at dere flytter-

Lykke til med flyttingen.. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, xinnia skrev:

Be han ta seg en bolle :P Det er jo så mange fordeler med at dere flytter-

Lykke til med flyttingen.. 

Sorry avsporingen, men da jeg leste innlegget så trodde jeg at det skulle komme noe som "...det er jo så mange gode boller å velge mellom... " :fnise:

TS. Jeg er helt enig med alle de andre over her som sier at barna helt sikkert kommer til å takle flyttingen helt fint. De kommer jo nærmere skolen. Det lukter sur bf lang vei her, som bare vil lage problemer. 

• Liker 2
Skrevet

Eneste innvendingen jeg klarer å komme på, er hvis barna har fått venner som bor helt inntil der dere bor nå. Slik "hoppe over gjerdet"-avstand. Ellers bør vel større bolig, -bedre plass til venner, bedre kvalitet på bolig, -bedre for helsa, nærmere skole, -kortere vei, slik at de kan sykle/gå, kun være positivt.

Men, har du snakket med barna om det? Og, hva sier de i såfall?

Skrevet

Så lenge du ikke bytter skole så hadde ikke jeg bekymret meg stort. At dere også kommer i en bolig som er bedre egnet gjør vel også at det er lettere å be andre barn hjem, noen som gjør større trivsel for barna.

Men sånn ellers å anbefaler jeg ikke flytting, vi er 4 søsken med foreldre som flyttet 4 ganger mens vi gikk på barne/ungdomsskole og vi byttet skole hver gang. Vi er n¨å voksne, har ikke bandomshjem, har ikke barndomsvenner, og stort sett har knapt venner som voksne.

Anonymkode: 69879...64b

Skrevet
15 minutter siden, Pinkee skrev:

Eneste innvendingen jeg klarer å komme på, er hvis barna har fått venner som bor helt inntil der dere bor nå. Slik "hoppe over gjerdet"-avstand. Ellers bør vel større bolig, -bedre plass til venner, bedre kvalitet på bolig, -bedre for helsa, nærmere skole, -kortere vei, slik at de kan sykle/gå, kun være positivt.

Men, har du snakket med barna om det? Og, hva sier de i såfall?

Er større sannsynlighet for å få "gjerdevenner" hvis vi flytter. Har ikke sagt noe til barna enda men vet de ville satt pris på å ha så kort vei til "alt" :)

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er større sannsynlighet for å få "gjerdevenner" hvis vi flytter. Har ikke sagt noe til barna enda men vet de ville satt pris på å ha så kort vei til "alt" :)

Ja, men da tror jeg du skal drite i bf's sure meninger, og bare flytte.

Klarer bare ikke forstå hvorfor han surer seg, kan det være at får du finere bolig, så vil hans hus være dårligere? Eller, frykter han at hvis barna kommer mer sentralt i forhold til venner, så vil dem mistrives på samvær med han?

Men, ditt bosted, er ditt valg! Lykke til med flyttinga :)

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og bf gikk fra hverandre for 4 mnd siden. Jeg flyttet da ut men 3 km unna så barna slapp å bytte skole. Men huset vi leier er gammelt og lite. Nå har jeg fått tilbud om et annet hus som er nyere, større og bedre. Dette huset er også i samme område, 1 km herfra og enda nærmere skole. Men bf mener jeg skader barna ved å flytte igjen og truer med å lage sak for at barna har opplevd nok flytting. 

Jeg på min side mener at et bedre standard-hus som vi kan bo i mye lenger enn dette, er mye bedre for barna. Barn er jo tilpassningsdyktige og de slipper jo å bytte miljø. Er det jeg som har feil her?

Nei, det er du som har rett her.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge du ikke bytter skole så hadde ikke jeg bekymret meg stort. At dere også kommer i en bolig som er bedre egnet gjør vel også at det er lettere å be andre barn hjem, noen som gjør større trivsel for barna.

Men sånn ellers å anbefaler jeg ikke flytting, vi er 4 søsken med foreldre som flyttet 4 ganger mens vi gikk på barne/ungdomsskole og vi byttet skole hver gang. Vi er n¨å voksne, har ikke bandomshjem, har ikke barndomsvenner, og stort sett har knapt venner som voksne.

Anonymkode: 69879...64b

Jeg tror ikke det vil være et problem når de bare skal flytte en kilometer.

Anonymkode: 90f4b...340

Skrevet

Bare la fyren bråke. Han driter seg skikkelig ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...