Gå til innhold

Hardangerbestikk


Kinia

Anbefalte innlegg

:o  

Tittet akkurat på www.hardangerbestikk.no.

Seriene var da litt... gammelmodige?

Synes du?

Jeg prøvde å finne et som er litt trendy jeg da, og falt for Silje. Det er klassisk, men trendy, og har ikke det typiske sølvbestikk-looket. Nora er jo også trendy, men det er det så mange andre som har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

..smak og behag. Selv syns jeg det er både kjedelig og tungvindt å pusse sølv. Derfor var hardangerbstikk det eneste jeg ønsket meg tilbryllupet. Fikk desverre bare sølv :roll: for alle mente eg var gal som ikkje ville ha sølv. Så derfor tok jeg en bytterunde selv etterpå og fikk velge det jeg selv ville ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Kristin hardangerbestikk. Syns de er kjempefint og bruker det som penbestikk.

Har lyst å samle på et til hverdag også, men har ikke bestemt hva slags enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk flere runder på om vi skulle samle på sølv eller Hardangerbestikk etter som ingen av oss samlet fra før. Ble til at vi valgte Ramona fra Hardangerbestikk og nå har vi så og si fullt etter bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk komplett Ramona bestikk til bryllupet, men også Satina fra Til Bords.

Begge er enkle og pene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Vi har full pakke med Ramona, og liker det godt. Imidlertid blir det ripete etterhvert, jeg er faktisk litt skuffet over at det ikke holder seg bedre. :-(

Vi vurderer derfor å enten kjøpe et annet bestikk i tillegg eller kjøpe noen kniver/gafler/skjeer i Ramona som vi bare bruker til fint og kombinerer med det vi har av potetskjeer osv (som jo brukes sjeldnere og ikke blir så ripete).

Hvis jeg skulle startet med et helt nytt hverdagsbestikk ville jeg trolig valgt noe enklere - ala Maya eller Una (er ikke de fra Norsk stålpress?) - synes endel av Hardangerbestikkene er litt for dillete, men det er jo smak og behag.

I tillegg til at stålbestikk er praktisk er det jo veldig kjekt at prisen er så lav at man faktisk får full pakke ganske raskt - man slipper å spare i år etter år (eller gifte seg :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Nina, og bruker det til hverdags! Det har holdt seg godt..men etter mange års daglig bruk så skulle det bare mangle at det ikke synes da!! :) Er kjempefornøyd med alt vi har i Hardanger-serien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Har noe sånt som vi får av velmenende svigerforeldre som mener man MÅ samle på bestikk når man har et hjem. Vurderer å spre ordet om at vi samler på noe annet for å stoppe dette... Syns hardangerbestikkene er litt stygge og gammeldagse, liker feks. Maya bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:o

Tittet akkurat på www.hardangerbestikk.no.

Seriene var da litt... gammelmodige?

Selv moderne bestikk vil bli gammelmodig med tiden. Penbestikk er noe jeg har for lang tid fremover. Synes det da er greit at det ser litt nøytralt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk komplett Nora til 12 til bryllupet. Er veldig fornøyd med det, men bruker det kun til pent.

Vi likte også SATINA fra tilbords veldig godt men det var så lite tilleggsbestikk utover kvin og gaffel så vi droppa det.

Satser på sølvtøy som vi arver etterhvert til fint-fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...