Gå til innhold

Hjelp til valg av blomster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg vil gjøre kjøkkenet litt koseligere og lurer derfor på hvilke blomster som kan være greie å ha på kjøkkenet? Helst noen som ikke dør lett,  jeg klarer dessverre å drepe omtrent alle blomster :cry3:Jeg har hatt urter, men de har alle dødd. Og hvordan kan jeg pleie blomstene? Jeg pleier alltid å lese den lille lappen som følger med, men jeg må jo gjøre noe feil siden de dør. 

Anonymkode: 69920...774

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De dør her også :(

Men kjøp noen sånne:

http://www.ebay.com/itm/5pcs-Self-Watering-Probes-Home-Garden-Tools/252048501251?_trksid=p2045573.c100033.m2042&_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20131017132637%26meid%3D40396c56abed45c8b4f6885aa58b44f0%26pid%3D100033%26rk%3D2%26rkt%3D4%26sd%3D181738506390

Det koster en femtilapp for 5 stykker. De er fine. Da kan su sette tuppene i et glass med vann så går det av seg selv :) Jeg bestilte nettopp en pakke til ettersom jeg skal satse litt på urtehage i vinduskarmen snart.

Skrevet

Urter står i veldig små potter og må få større potter og mer jord om de skal vare litt inne. Jeg planter dem om og da kan de fint stå en god stund. Jeg pleier ellers å sette dem ut om sommeren. 

Det samme gjelder andre planter, pott dem om i større potter så de får mer jord. Og selvfølgelig pass på at de får vann regelmessig, jeg er glemsk der, men det hjelper på at de står i litt store potter, da tørker de ikke ut så fort heller. 

Ildtopp er ganske holdbar som potteplante i forhold til mange andre. Ellers kan diverse sukkulenter være fine på kjøkkenet om du bare vil ha grønnplanter. Du bør også ta hensyn til om det er nord/sør/øst/vestvinduer på kjøkkenet ditt. Vindu mot sør vil gi veldig mye sol og varme, og krever planter som tåler det, kaktuser f.eks. . 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...