AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #1 Skrevet 23. februar 2016 Håper på å få snille svar selv om jeg ikke fortjener det.. er så deppa..... Da vi flyttet inn i huset vårt for 10 år siden gjorde jeg noe kjempedumt.. det var ikke installert noen oppvaskmaskin og ved uhell kom jeg borti den knotten som slår av og på vann til oppvaskmaskin. Masse vann begynte å renne ned og det gikk noen minutter før jeg skjønte hva jeg hadde gjort.. jeg fikk panikk.. etter noen få minutter skjønte jeg at den knotten måtte vris tilbake og da stanset vannet. I mellomtia hadde det rent mange liten vann ned på vinylgulvet... jeg vet ikke hvor det ble av, det rant ikke noe ut på kjøkkengulvet.. er det kanskje et sluk nedi der... I fjor byttet vi kjøkken og snekkerne sa ingenting om noen eventuell vannskade. Det så tørt og fint ut overalt.. men jeg klarer ikke å slutte å bekymre meg.. sover dårlig pga dette.. Prøvde å si det til mannen min i går men han bare blåste det bort. Det er er så mange år siden o vi har jo merket noe galt sa han.. Hva hadde vi merket da? Etter så mange år? Bør jeg gjøre noe? Jeg er syk av bekymring... Anonymkode: 3d1a1...38a
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #2 Skrevet 23. februar 2016 Vi har IKKE merket noe galt, mente jeg.... Anonymkode: 3d1a1...38a
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #3 Skrevet 23. februar 2016 Murgulv under vinylen? Du kan nok ta det helt med ro. Du vill emerket det om det var en vannnskade og om snekkerne ikke så noe kan du slappe av. Anonymkode: 9f8fe...1e6 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #4 Skrevet 23. februar 2016 Tusen takk kjære deg.. Om det er mur under vinylen, det vet jeg ikke. Det er i hvertfall ingenting under (ingen kjeller mener jeg..). Hvordan hadde vi merket en skade? Anonymkode: 3d1a1...38a
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #5 Skrevet 23. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk kjære deg.. Om det er mur under vinylen, det vet jeg ikke. Det er i hvertfall ingenting under (ingen kjeller mener jeg..). Hvordan hadde vi merket en skade? Anonymkode: 3d1a1...38a Det spørs jo på hva slags gulv dere har, men vet fu ikke hva hset deres er bygget på? Det skremmer meg mer. Om det ikke er noe iunder kjøkkenet hadde jeg iallfall ikke vært redd, da har det mestsannsynlig trukket gjennom. Er det mur og vært skade hadde dere merket fukt mugg osv. Hadde vært tre merker dere råte. Anonymkode: 9f8fe...1e6
Leo Skrevet 23. februar 2016 #6 Skrevet 23. februar 2016 Dette ville jeg ganske enkelt ha sluttet å tenke på. Sannsynligvis kom det ikke mer vann enn at det tørket før det rakk å gjøre noen skade (Tenk på hvor lang tid det tar å fylle en tilitersbøtte hvis du setter den under springen!) Skader oppstår først og fremst hvis det blir liggende fukt i vegg/gulv over tid og hvis ingen, selv ikke de som har byttet kjøkkenet, har merket eller sett noe etter ti år, så er dette en ikke-sak. 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #7 Skrevet 23. februar 2016 Konsekvensen av vann på avveie er muggsopp og i trematerialer råtesopp og bakterievekst. Klart en vannskade med mye vann gjør det vått der og da, men skal det holdeseg vått i åre is etterpå så må ny vanntilførsel til. Har de som skiftet kjøkkenet undersøkt bak vegger og under vinylbelegg og ikke funnet noen form for sopp eller råte, så har du hatt flaks. Hva med naboene under? Hva og hvem befinner segnunder ditt kjøkken? Vær obs på at en inntørket vannlekkasje med mugg og råtesopper er like eller enda farligere helsemessig enn en våt vannllekkasje. Både levende og døde muggsopper er toxiske og allergifremkallende. Anonymkode: 2b459...a73 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #8 Skrevet 23. februar 2016 Kan ha forsvunnet nedi sluket under dusjen hvis den står nærme? Anonymkode: 0b56c...353
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #9 Skrevet 23. februar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vær obs på at en inntørket vannlekkasje med mugg og råtesopper er like eller enda farligere helsemessig enn en våt vannllekkasje. Både levende og døde muggsopper er toxiske og allergifremkallende. Vits å i så skremme opp TS når det åpenbart ikke har skjedd noe? Anonymkode: 4b535...dca 7
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #10 Skrevet 23. februar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vits å i så skremme opp TS når det åpenbart ikke har skjedd noe? Anonymkode: 4b535...dca Det er konstatering av fakta og realfaglærdom, ikke skremselspropaganda. Hva som har skjedd i ts sitt tilfelle har ingen av oss sett eller har nok kunnskap om til å uttale oss tilstrekkelig om. Anonymkode: 2b459...a73 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #11 Skrevet 23. februar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er konstatering av fakta og realfaglærdom, ikke skremselspropaganda. I dette tilfellet er det garantert skremsel å dra inn hva en vannlekkasje kan medføre av skader. Herregud. Anonymkode: 4b535...dca 6
dk73 Skrevet 23. februar 2016 #12 Skrevet 23. februar 2016 Er nok bare å ta det med ro etter så mange år. Den muggen og soppen som evt ville kommet av den vannlekkasjen ville dere ha oppdaget for flere år siden. Siden dere nå etter ti år ennå ikke har sett noe noen steder så er det bare å ta det med ro og sove godt om natten. Også når snekkerne som byttet kjøkken heller ikke så noe 2
Gjest Blomsterert Skrevet 23. februar 2016 #13 Skrevet 23. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Håper på å få snille svar selv om jeg ikke fortjener det.. er så deppa..... Da vi flyttet inn i huset vårt for 10 år siden gjorde jeg noe kjempedumt.. det var ikke installert noen oppvaskmaskin og ved uhell kom jeg borti den knotten som slår av og på vann til oppvaskmaskin. Masse vann begynte å renne ned og det gikk noen minutter før jeg skjønte hva jeg hadde gjort.. jeg fikk panikk.. etter noen få minutter skjønte jeg at den knotten måtte vris tilbake og da stanset vannet. I mellomtia hadde det rent mange liten vann ned på vinylgulvet... jeg vet ikke hvor det ble av, det rant ikke noe ut på kjøkkengulvet.. er det kanskje et sluk nedi der... I fjor byttet vi kjøkken og snekkerne sa ingenting om noen eventuell vannskade. Det så tørt og fint ut overalt.. men jeg klarer ikke å slutte å bekymre meg.. sover dårlig pga dette.. Prøvde å si det til mannen min i går men han bare blåste det bort. Det er er så mange år siden o vi har jo merket noe galt sa han.. Hva hadde vi merket da? Etter så mange år? Bør jeg gjøre noe? Jeg er syk av bekymring... Anonymkode: 3d1a1...38a Uff. Hvorfor fortjener du ikke snille svar? :-) det burde jo være oppdaget om det har blitt skader. Tror du bekymrer deg uten grunn. Jeg skjønner deg liksom da,men prøv å legg det bak deg.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #14 Skrevet 23. februar 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Konsekvensen av vann på avveie er muggsopp og i trematerialer råtesopp og bakterievekst. Klart en vannskade med mye vann gjør det vått der og da, men skal det holdeseg vått i åre is etterpå så må ny vanntilførsel til. NB Har de som skiftet kjøkkenet undersøkt bak vegger og under vinylbelegg og ikke funnet noen form for sopp eller råte, så har du hatt flaks. Hva med naboene under? Hva og hvem befinner segnunder ditt kjøkken? Vær obs på at en inntørket vannlekkasje med mugg og råtesopper er like eller enda farligere helsemessig enn en våt vannllekkasje. Både levende og døde muggsopper er toxiske og allergifremkallende. Anonymkode: 2b459...a73 Hvis folk hadde lest, og forstått hva som står her! Anonymkode: 2b459...a73
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #15 Skrevet 23. februar 2016 Har du hatt dårlig samvittighet for og tenkt på dette i 10 år...?! Anonymkode: 9038f...929 3
Jolene Skrevet 23. februar 2016 #16 Skrevet 23. februar 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Konsekvensen av vann på avveie er muggsopp og i trematerialer råtesopp og bakterievekst. Klart en vannskade med mye vann gjør det vått der og da, men skal det holdeseg vått i åre is etterpå så må ny vanntilførsel til. Har de som skiftet kjøkkenet undersøkt bak vegger og under vinylbelegg og ikke funnet noen form for sopp eller råte, så har du hatt flaks. Hva med naboene under? Hva og hvem befinner segnunder ditt kjøkken? Vær obs på at en inntørket vannlekkasje med mugg og råtesopper er like eller enda farligere helsemessig enn en våt vannllekkasje. Både levende og døde muggsopper er toxiske og allergifremkallende. Anonymkode: 2b459...a73 Meget godt skrevet! Flere burde vært oppmerksomme på slike ting, for det kan gjøre store skader på hus. Spesielt over tid! Dessuten, når en eier misligholder huset, kan det gi store problemer ved et salg. Både fordi det senker verdien av huset, men også fordi mye som i verste fall bare må rives ned.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #17 Skrevet 23. februar 2016 Ja dette har jeg grublet på frem og tilbake i 10 år! Jeg hadde nyfødt baby da det skjedde og tenkte ikke klart..! Kan ikke skjønne at jeg var så dum! Her er noen svar til dere som hadde spm: Det er mur under, ingen kjeller. Dette er hus, så ingen bor under. Dette er kjøkken, så ingen dusj i nærheten. Jeg skjønner bare ikke hvor vannet ble av! Har ikke merket noe som helst. Hvordan og hvor skulle vi merket råte og mugg? All tapeten på veggene ble byttet i fjor, da hadde vel råte og mugg vist seg? Det var helt tørt og fint overalt. Til dere som kom med snille svar: tusen takk Anonymkode: 3d1a1...38a
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #18 Skrevet 23. februar 2016 12 minutter siden, Jolene skrev: Meget godt skrevet! Flere burde vært oppmerksomme på slike ting, for det kan gjøre store skader på hus. Spesielt over tid! Dessuten, når en eier misligholder huset, kan det gi store problemer ved et salg. Både fordi det senker verdien av huset, men også fordi mye som i verste fall bare må rives ned. Det har åpenbart ikke skjedd noen vannskade i dette tilfellet så alle opplysninger om hvor ille slikt kan være er helt unødvendige. Anonymkode: 4b535...dca 3
Jolene Skrevet 23. februar 2016 #19 Skrevet 23. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har åpenbart ikke skjedd noen vannskade i dette tilfellet så alle opplysninger om hvor ille slikt kan være er helt unødvendige. Anonymkode: 4b535...dca Nei. Det er aldri feil å opplyse folk om at handlinger kan få konsekvenser. Det finnes for mange som er for slappe i forhold til å tenke over fukt-, sopp- og bakterieskader i hus. 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #20 Skrevet 23. februar 2016 Forå 1 time siden, AnonymBruker skrev: Håper på å få snille svar selv om jeg ikke fortjener det.. er så deppa..... Da vi flyttet inn i huset vårt for 10 år siden gjorde jeg noe kjempedumt.. det var ikke installert noen oppvaskmaskin og ved uhell kom jeg borti den knotten som slår av og på vann til oppvaskmaskin. Masse vann begynte å renne ned og det gikk noen minutter før jeg skjønte hva jeg hadde gjort.. jeg fikk panikk.. etter noen få minutter skjønte jeg at den knotten måtte vris tilbake og da stanset vannet. I mellomtia hadde det rent mange liten vann ned på vinylgulvet... jeg vet ikke hvor det ble av, det rant ikke noe ut på kjøkkengulvet.. er det kanskje et sluk nedi der... I fjor byttet vi kjøkken og snekkerne sa ingenting om noen eventuell vannskade. Det så tørt og fint ut overalt.. men jeg klarer ikke å slutte å bekymre meg.. sover dårlig pga dette.. Prøvde å si det til mannen min i går men han bare blåste det bort. Det er er så mange år siden o vi har jo merket noe galt sa han.. Hva hadde vi merket da? Etter så mange år? Bør jeg gjøre noe? Jeg er syk av bekymring... Anonymkode: 3d1a1...38a For å utikle sopp og råte skader, må det være fukt til stede over tid. Dette er et engangstilfelle som har tørket opp for lenge siden. Dere hadde sett sporene, men det var ingenting bak kjøkkenet. Jeg hadde vært bekymret for min mentale helse, er ikke bra å gå rundt og bekymre seg uten grunn. Hør på mannen din, han takler det på rette måten. Anonymkode: 3914b...3f7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå