AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #1 Skrevet 23. februar 2016 Vi har en 8 år gammel hunnkatt som vi har hatt i litt over ett år, og en fosterkatt som er 7-8 mnd. Fosterkatten har hittil bodd inne på et eget rom, siden hun var ekstremt skeptisk til mennesker. Vi ønsket ikke å la henne gå fritt rundt, siden vi har et stort hus, og så redd som ho var hadde det nok tatt lang tid å få ho trygg. Nå har ho vært hos oss i 3-4 mnd, og er endelig blitt tryggere på oss. Ho lar oss kose, er ikke så skvetten lenger, og ser ut til å trives. Det er på høy tid å slippe ho fritt ut i huset, men jeg vegrer meg siden vår 8-år gamle katt virkelig ikke liker andre katter. Ho var hjemløs tidligere, og jeg tror aldri hun har bodd med katter før. Hvordan bør vi gå frem for å få introdusert de best mulig? Det å la de lukte på hverandre i en dør osv er dessverre ikke mulig, for katten vår holder seg langt unna rommet til den andre. De har nok vent seg til lukta til hverandre da, siden vi klapper de om hverandre. Blir veldig glad for alle tips! Lurer f.eks. på hva man praktisk gjør dersom de begynner å sloss. Anonymkode: d0358...b25
Tvist Skrevet 23. februar 2016 #2 Skrevet 23. februar 2016 Ville da bare åpnet døren. Ikke klapp noen av kattene (da føler den du klapper seg sterkere). Fresing er ok, jaging også. Om de sloss ville jeg skilt dem. Vanligvis fungerer det å kjefte/lage skarpe lyder. Om det ikke går ville jeg løftet bort katten jeg får tak i, med are for å få noen klor selv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå