Gå til innhold

Hvor mange episoder må man se før man gir opp? + Noen mørke/spennende serier å anbefale?

Anbefalte innlegg

Gjest FruPotter
Skrevet

Har to helt tilfeldige spørsmål, men orker ikke lage to tråder. 

1) Alle prøver å få meg til å se både Vampire Diaries (tror jeg det heter), Pretty Little Liars og alle disse amerikanske drama-seriene. Tro meg, jeg har prøvd. For å ha noe å snakke om med venninnene. Men føler bare at jeg kaster bort tiden så langt. Er på tredje episode av PLL, men det er så sørgelig kjedelig. Hvis jeg ikke liker det så langt, er det like godt å bare slutte nå eller bør jeg gi det litt tid? 

2) Og så lurer jeg i tillegg på om dere har anbefalinger av serier/filmer til en som elsker thrillere, spenning, litt action, dystre og mørke temaer, fantasi og eventyr, osv. Som eksempler liker jeg: The Lord of the Rings, The Hobbit, Harry Potter (selvfølgelig haha) Byzantium, Once Upon a Time, Sense8, Prison Break, Breaking Bad, Bates Motel +++++ the list goes on!

Nå har jeg sett det meste som har virket interessant, men jeg klarer ikke finne noe nytt som jeg liker. Det jo være noe mer der ute... Kanskje dere KG'ere har noen gode tips til en nerdete 20-åring? hehe. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dexter, Haven, The Killing, The Fall, American Horror Story :)

Anonymkode: 1ccdf...297

• Liker 3
Skrevet

Jeg regner sterkt med at du har sett Game of Thrones? Kan også anbefale The Walking Dead, den er veldig spennende og passe mørk. Six Feet Under er ingen spenningsserie, men veldig dyp og mørk, og det beste jeg noensinne har sett.

Anonymkode: dac81...84d

• Liker 3
Gjest FruPotter
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dexter, Haven, The Killing, The Fall, American Horror Story :)

Thank you! :laugh: Har sett Dexter og American Horror Story, men har ikke sett s2 av den. Det har jeg glemt helt av! 

Haven og The Fall har jeg ikke hørt om! *søker på smartflix* 
The Killing begynte jeg på, men tror jeg har glemt det helt av. Husker ikke helt hva det handlet om, men skal søke på den også. Artig med nye serier! 

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner sterkt med at du har sett Game of Thrones? Kan også anbefale The Walking Dead, den er veldig spennende og passe mørk. Six Feet Under er ingen spenningsserie, men veldig dyp og mørk, og det beste jeg noensinne har sett.

Har sett sesong 1 og 2, fordi samboer hadde det på PC-en, men resten har jeg dessverre ikke sett enda noe som irriterer meg grenseløst fordi alle snakker om det! Kan man finne serien noen plass?? De legger det jo aldri ut på netflix eller viaplay... The Walking Dead har jeg sett ja, og den er jo bare utrolig bra! :laugh:

OOOH det høres perfekt ut for meg! Hvor finner jeg disse seriene? Skal definitivt sjekke ut!

Skrevet
Den 23. februar 2016 at 4.48, FruPotter skrev:

Thank you! :laugh: Har sett Dexter og American Horror Story, men har ikke sett s2 av den. Det har jeg glemt helt av! 

The Killing begynte jeg på, men tror jeg har glemt det helt av. Husker ikke helt hva det handlet om, men skal søke på den også. Artig med nye serier! 

Har sett sesong 1 og 2, fordi samboer hadde det på PC-en, men resten har jeg dessverre ikke sett enda noe som irriterer meg grenseløst fordi alle snakker om det! Kan man finne serien noen plass?? De legger det jo aldri ut på netflix eller viaplay... The Walking Dead har jeg sett ja, og den er jo bare utrolig bra! :laugh:

OOOH det høres perfekt ut for meg! Hvor finner jeg disse seriene? Skal definitivt sjekke ut!

Six Feet Under er på HBO Nordic.

Glemte Hannibal - Sjekk ut om du liker psykologiske thrillere :) 

Skrevet

Har du sett Black Sails?

Anonymkode: 14ffa...361

Gjest FruPotter
Skrevet

Six Feet Under er på HBO Nordic.

Glemte Hannibal - Sjekk ut om du liker psykologiske thrillere :) 

Okei! :) Kanskje jeg må skaffe meg det. Hannibal ja, så et par episoder og elsket det! Hvordan i alle dager har jeg glemt det av!??? :ler: Men nå har jeg jo litt å se på framover da, det er jo bra. 

Gjest FruPotter
Skrevet

Har du sett Black Sails?

Anonymkode: 14ffa...361

Nei det har jeg ikke sett! Lurer på om jeg har den på netflix-lista mi når jeg tenker over det, hvis det er den jeg tenker på... Handler den om pirater? For da må jeg se den... :laugh:

Skrevet
8 minutter siden, FruPotter skrev:

Både Game of Thrones og Six Feet Under er på HBO Nordic. Meld deg inn for gratis prøvemåned. :D

• Liker 1
Gjest FruPotter
Skrevet

Både Game of Thrones og Six Feet Under er på HBO Nordic. Meld deg inn for gratis prøvemåned. :D

YES!! Herregud, dette er lykke! :fnise: Klikker meg inn dit med en gang!

Skrevet
6 minutter siden, FruPotter skrev:

YES!! Herregud, dette er lykke! :fnise: Klikker meg inn dit med en gang!

Haha, gleden i innlegget ditt gjorde dagen min. :D

• Liker 1
Skrevet

Salem

Anonymkode: 024ed...0e9

• Liker 1
Skrevet

De seriene jeg ser nå;

Walking dead
Izombie
The Flash
Lucifer
The 100
Second Chance
X-Files
Grimm
Supernatural - Bare fordi jeg startet å se det når det kom ut og Dean..Namnam!
The Magicians - Det starter litt tregt og har en Harry Potter feeling på de første episodene, men så blir det kjapt "mørkere" :)
The Shannara Chronicles
Sleepy Hollow...

Herre og nå innser jeg at jeg ikke har noe liv :fnise: 
Og det verste....Jeg venter på 3 nye serier som kommer ut om ett par måneder xD

• Liker 1
Skrevet

I kategorien som du nevner kan jeg anbefale seriene Supernatural, Continuum, Orphan Black, Heroes, Doll House og Misfits. Tør du begi deg ut på noe annet enn amerikansk er serien Gjengangere (fransk) også veldig bra. Netflix gjorde en amerikansk remake som er ganske Hollywood-polished men ok. 

I og med du har sett Breaking bad kan jeg også anbefale spin off serien med Saul Goodman; Better call saul som du finner på Netflix. Denne er inne i sesong 2 og 2 episoder har allerede kommet ut :nigo:

PS: Jeg skjønner godt at du ikke er noe fan av de tilgjorte seriene Pretty little liars og Vampire Diaries. De blir fort kjedelig å se på....

• Liker 1
Skrevet

Om du kan takle fantasi og sci-fi  vil jeg anbefale deg "The Expanse". Dette må være nåtidens beste sci-fi show. Veldig bra på mange måter. Første sesong er nettopp ferdig og det er mer på vei. Den er mørk, spennende, og bra produsert på alle plan. Jeg elsker den i hvert fall! 

• Liker 1
Skrevet

True Blood?

• Liker 1
Gjest cheshirecat
Skrevet
8 minutter siden, Sjela skrev:

I kategorien som du nevner kan jeg anbefale seriene Supernatural, Continuum, Orphan Black, Heroes, Doll House og Misfits. Tør du begi deg ut på noe annet enn amerikansk er serien Gjengangere (fransk) også veldig bra. Netflix gjorde en amerikansk remake som er ganske Hollywood-polished men ok. 

I og med du har sett Breaking bad kan jeg også anbefale spin off serien med Saul Goodman; Better call saul som du finner på Netflix. Denne er inne i sesong 2 og 2 episoder har allerede kommet ut :nigo:

PS: Jeg skjønner godt at du ikke er noe fan av de tilgjorte seriene Pretty little liars og Vampire Diaries. De blir fort kjedelig å se på....

Misfits ❤️

Skrevet

Jeg tror du trenger litt mer "voksne" serier enn Pretty Little Liars og Vampire Diaries. 

Game Of Thrones: Min absolutte favoritt. Jeg måtte se 2-3 episoder for å få ordentlig kontroll på hvem som er hvem, for det er mange roller å holde styr på, men herregud så spennende serie! Den eneste serien jeg har grått av, lukket øynene av, ledd høyt av, og innsett har vært så spennende at jeg sittet helt på kanten av sofaen for å følge ekstra godt med. 

Ellers ser jeg på: 

Vikings

Hell On Wheels

Salem 

American Horror Story

The Walking Dead 

Black Sails

Marco Polo

Skrevet

Jeg tror du kommer til å like Penny Dreadful, den finner du også på HBO Nordic. 

Anonymkode: bbcc8...597

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...