Gå til innhold

Cat Stevens

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Han har vært en av mine favoritter siden tidlig i tenårene. I går sendte de en gammel konsert med ham på NRK1 og jeg var helt i himmelen.

For et savn han har laget ved å bli muslim og trekke seg tilbake.

Det var en opplevelse å se og høre ham "live". Musikken strømmet ut av ham som lys. Du kunne se at musikken var del av kroppen hans. Tekstene hans er vakre. Mannen er vakker. Han viste en utrolig lidenskap og jeg forstår at det ikke var vanskelig for ham å føle en like stor lidenskap for en trosretning som for musikken.... men islam da? jaja.... Håper han ombestemmer seg og kommer tilbake....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg satt klistra foran TV fredag kveld og vekselvis sang av full hals og forklarte Mannen "denne handler om at..." og "Denne sangen er fra Numers og det er en gangke pussig plate for den er nestenen sånn konseptplate og det handler om tall og...."

:hoho:

Han var så skjønn! Så flink og jeg ELSKER musikken hans! Jeg blir så lykeklig av å høre og se Cat!

Hurra!

*nynner*

My lady D'Abanville.. why do you sleep so stil...? IU'll wake you tomorrow...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han var så skjønn! Så flink og jeg ELSKER musikken hans! Jeg blir så lykeklig av å høre og se Cat!

Hurra!

DETTE er nøyaktig det samme som jeg føler når jeg ser og hører ham. Jeg savner ham!!! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"... it's Saturday night and no-one to talk to..." Elsker Cat Stevens men har kun kassetter av ham. Skal virkelig kjøpe plate nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Etter at jeg leste om hans støtte til palestinske terrororganisasjoner slettet jeg sangene hans fra pc'en, nå blir jeg kvalm av å høre de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Flere steder.

http://www.frontpagemag.com/Articles/ReadA...le.asp?ID=15293

DHS wouldn’t have had to work very hard to portray the ex-Cat as a supporter of the terrorists of Hamas. The connections to the terror group are relatively recent: in 1998, Yusuf Islam spoke at a fundraising dinner sponsored by an organization, the Jerusalem Fund for Human Services, that has been identified by the Canadian government as a Hamas front group. He exhorted his hearers to donate to the group in order to “lessen the suffering of our brothers and sisters in Palestine and the Holy Land.” In 2000, he was denied entry into Israel for donating thousands to Hamas. Again, Islam denied it all, saying: “I want to make sure that people are aware that I’ve never knowingly supported any terrorist groups — past, present or future. It’s simply an attempt to cast doubt again on my character and good intentions.”

.......

What’s more, the checkered post-conversion career of the former feline himself indicates that even the moderate/radical distinction itself is not hard and fast. He publicly supported the Ayatollah Khomeini’s death sentence for blasphemy against Salman Rushdie in 1989 (“The Qur’an makes it clear,” said the author of “Peace Train,” that “if someone defames the Prophet, then he must die”), although he has backtracked since then. His statements supporting the Rushdie fatwa are a case in point: now he says he spoke out of new convert’s enthusiasm and based his answer on abstract considerations of Islamic law, not intending actually to support the novelist’s murder — thereby saying something about both Islamic law and converts. Khomeini’s fatwa, as Cat the student of Islam had no doubt recently learned, was no innovation, but entirely consistent with Islamic law mandating death for blasphemers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So in essence, if Cat Stevens is not a proponent of the global jihad, he is, by his own admission, a dupe. He sent thousands to Israel to support his “brothers and sisters in Palestine”; even if he really didn’t intend it to go to Hamas, it did. This is an indication of what Muslims who do not support terrorism face daily: so many Islamic “charities” have turned out to be terrorist fronts that many whose intentions were quite different have ended up being supporters of terror unwittingly. There is no separation in mosques and Islamic communities between moderate and radical Muslims, and neither camp has shown any indication of wanting to create one.

Du hoppet over dette avsnittet.

Tvilen skal komme tiltalte til gode.... såh.... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...jeg tror nemlig bare ikke det bor i ham og være slem. Han vet at det bor små barn i Israel også, og at folket i seg selv er uskyldige. Han ville aldri gitt penger til noe som skal drepe uskyldige. ALDRI, I TELL YOU!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
...jeg tror nemlig bare ikke det bor i ham og være slem. Han vet at det bor små barn i Israel også' date=' og at folket i seg selv er uskyldige. Han ville aldri gitt penger til noe som skal drepe uskyldige. ALDRI, I TELL YOU!!![/quote']

Skriver febrilsk under på denne!!!

Cat! :hjerter:

*traller*

Love, love, love... love must have made you on a Sunday

Åja, Mysan - har du sett DENNE siden? Mye å kose seg med!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktum er at han har gjort det. Selvsagt vil han nekte for det' date=' jeg hører ikke på musikk av jødehatere.[/quote']

Kanskje mannen er litt enkel da? Han har jo tross alt konvertert til islam... Enkel og snill mann....

Kanskje han ikke skjønte at Hamas tok pengene. DET har i hvert fall jeg tenkt å tro... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...