Gjest gjest1 Skrevet 16. oktober 2004 #1 Skrevet 16. oktober 2004 Dette fikk jeg med meg siste halvdelen av på TV i dag, men skulle ønske jeg hadde oppdaget det før så jeg kunne fått med meg hele. Det var bare del 1 av 3, så jeg skal passe på å få med meg resten ja. Det handlet om hvordan vi forvalter kloden vår. Hvordan de store selskapene stort sett driter i økologien til planeten bare de kan tjene store penger. Konserner ble karakterisert som psykopater, da alle sjekkpunktene på en psykopat også kan krysses av for konserner/selskaper. Dette har imidlertid ikke noe med privatpersonene bak selskapene og gjøre, men hva de altså gjør som konserledelse. Det var godt å bli minnet på hvordan vi brenner lyset vårt i begge ender når det gjelder forbruket vårt, og de var også innmari sårt. jeg ble fryktelig lei meg. En mann sa helt mot slutten. Vi etterlater en stor byrde til våre barn og barnebarn - har vi lov til det? Nei det har vi ikke, sa han, og så rett inn i kameraet. Dette bør dere få med dere, hvis dere tør å la noe rokke ved forbrukstendensene- og ønskene deres
Melissa Gioberti Skrevet 16. oktober 2004 #2 Skrevet 16. oktober 2004 Har sett en av dem...men skulle gjerne hatt alle på VHS/DVD. Alle burde ha sett disse, uavhengig av politisk ståsted.
Gjest Anonymous Skrevet 17. oktober 2004 #3 Skrevet 17. oktober 2004 En svært bra dokumentar (har sett den i ett på kino i Canada, men det er lettere å holde konsentrasjonen oppe i kortere bolker) - synes mange dokumentarer som tar opp tema som i utgangspunktet er viktige kan bli nokså tendensiøse. Michael Moores filmer, feks; jeg er enig i mesteparten av hva han sier, men føler ike at jeg får noen "bedre argumenter" for meningene mine. Her skiller The Corporation seg ut - den er intelligent, nyansert, og lar flere sider komme til orde, samtidig som den tar standpunkt. Alle bør se den, ja, og snakke om den. Synes det var godt å høre den diskutert i P2 - men enda bedre å høre naboer og taxisjåfører bruke terminologien fra filmen:) Bevisstgjøring kalles vel det...
Gjest Melissa Gioberti utl. Skrevet 17. oktober 2004 #4 Skrevet 17. oktober 2004 En svært bra dokumentar (har sett den i ett på kino i Canada, men det er lettere å holde konsentrasjonen oppe i kortere bolker) - synes mange dokumentarer som tar opp tema som i utgangspunktet er viktige kan bli nokså tendensiøse. Michael Moores filmer, feks; jeg er enig i mesteparten av hva han sier, men føler ike at jeg får noen "bedre argumenter" for meningene mine. Her skiller The Corporation seg ut - den er intelligent, nyansert, og lar flere sider komme til orde, samtidig som den tar standpunkt. Alle bør se den, ja, og snakke om den. Synes det var godt å høre den diskutert i P2 - men enda bedre å høre naboer og taxisjåfører bruke terminologien fra filmen:) Bevisstgjøring kalles vel det... Haha...bra sagt!
Gjest Valhalla Skrevet 18. oktober 2004 #6 Skrevet 18. oktober 2004 Den er jo ikke akkurat nøytral da, den er klart ensidig. Allikevel er den svært god med flere gode poenger jeg var enig i. Godt konstruert er den også.
Sander Skrevet 18. oktober 2004 #7 Skrevet 18. oktober 2004 så bra - og litt til Et lite historisk perspektiv (fritt etter min svikefulle hukommelse): Korporasjonen som juridisk person hindrer at menneskene som står bak blir stilt til ansvar for det som korporasjonen gjør. Dette grepet fra middelalderen eller deromkring, gjorde at akademiske institusjoner kunne fremme en del nye tanker uten at det fikk like fatale konsekvenser som med de stakkars enkeltpersonene som gjorde det. Enkelte historikere mener at dette er den viktigste grunnen til at den moderne vestlige sivilisasjonen har nådd så mye lengre teknologisk enn de antikke sivilisasjonene gjorde. Var det et feilgrep?
Gjest Valhalla Skrevet 18. oktober 2004 #8 Skrevet 18. oktober 2004 Noen som har spilt Unreal Tournament? Jeg synes stemmen i introen på UT og i den serien er veldig like.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå