Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg har nå nylig hatt menstruasjon, og meg og samboer prøver og bli gravid. 

Anbefales det og ha samleie hver dag etter menstruasjon for og øke sjansen for og bli gravid?

Anonymkode: 3f75a...836

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Annehver dag er mer enn nok.

Anonymkode: 99da7...90c

Skrevet

Jeg leste en artikkel om det rådet å ha sex annenhver dag for å spare opp antall sædceller. Denne artikkelen jeg leste mente at oppsparing er greit i tilfeller ved IVF/donasjon eller til planlagt og medisinstyrt eggløsning, men at daglig utløsning (hos en normalt fertil mann) gir mer enn nok i antall for å befrukte en normalt fertil kvinne. Jeg fant den ikke igjen i forbifarten. Vi peiser ofte på daglig. Det ville føltes litt konstruert å skulle holde seg til et skjema, ikke bare når skjemaet sier "DU SKAL" men også når det sier "DU SKAL IKKE". Annenhver dag er nok. Hver tredje dag kan være nok, daglig er helt ok. Dersom du har en gjennomsnittelig syklus, så er det perioden fra 7. dag til ca 15. dag som er "best sjanse".

Så rådene sier lite om hvor ofte du bør ha sex. Mitt tips er å styre det litt som dere føler for, men ikke la det gå mer enn 1-2 dager uten i perioden midt i syklusen din om dere klarer.

• Liker 1
Skrevet

Har dere sex hver dag etter mens, skyter han ikke noe annet enn røyk når EL kommer etter ca 14 dager. Hver tredje dag, eller hver 2. dag på det hyppigste er mest anbefalt. Dette for at han skal få generert nye sædceller mellom hver tømming.

Anonymkode: ea34a...5b6

Skrevet

Hei, takk for svar! 

Vi har heldigvis ikke sex hver da muligheten til det er svært vanskelig med hans jobb. Men vi prøver jo og gjøre det annenhver dag eller hver tredje dag. 

Håper bare det funker denne gang, ellers får vi vell bare prøve på ny neste mnd.

Anonymkode: 3f75a...836

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...