Gå til innhold

Kakekrigen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg som forundres over at det forholdsvis ofte blir ganske mislykkede kaker i denne konkurransen? Man må jo øve hjemme på forhånd og bruke samme tiden man får til disp. under innspillingen, for å se om det i det hele tatt er mulig å rekke det. Ukjent stekeovn, et varmt studio + nerver er ikke så lett å forberede seg på, men det andre, liksom.

I dag var det helt kakekrise for minst to av deltagerne. Er jo rart å gjøre sånne feil når man vet på forhånd hva man skal bake.

Anonymkode: 787e5...3f4

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hehe, dette har jeg også tenkt på! I Hele Norge Baker får de jo til å bake flotte kaker. Kanskje de har veldig liten tid i Kakekrigen?

Endret av Pikachu
  • Liker 1
Skrevet

Kanskje deltakerne ikke får vite hva slags bakverk de skal lage, før de faktisk skal lage disse greiene på TV? 

Anonymkode: e88bf...5c1

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje deltakerne ikke får vite hva slags bakverk de skal lage, før de faktisk skal lage disse greiene på TV? 

Anonymkode: e88bf...5c1

Jo, i de aller fleste tilfellene får de vite det på forhånd. De har jo med egne oppskrifter, egen pynt de har laget på forhånd, osv. Når de IKKE får vite det, blir seerne informert om det (sånn som i morgendagens sending). 

TS

Anonymkode: 787e5...3f4

• Liker 1
Skrevet

Det virker som om mange kun har bakt kaken èn gang før, altså etter de har fått oppgaven, når de øver. I tillegg virker det som om mange er litt vel ambisiøse, og dermed velger å se bort ifra at de egentlig ikke har tid. Flere av deltakerne har jo også sagt at de ikke klarte å bake kaken på 90 minutter under test-bakingen dagen før.

Jeg skulle ønske de kunne legge opp programmet på en litt annen måte, slik at man slapp så mange mislykkede kaker.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke at så mange lager store kaker, kaker med lang steketid og kaker som må stivne.

Serien har gått før og Lars og Monica snakker om å lage kaker i små former i omtrent ALLE episodene, og kan man virkelig bake, så vet man uansett dette!

• Liker 2
Skrevet

Elsker kakekrigen, syntes det er såå artig :)

Men med tanke på at de kun har 90 minutter skjønner jeg at det blir mange mislykka kaker, herregud jeg bruker sikkert 10 timer på å lage gulrotkake liksom, og de lager jo helt ville kaker på så liten tid...

Samtidig syntes jeg det er moro at de gjør så mange "nybegynnerfeil" når de har bakt mye, til og med feil som irriterer meg som ALDRI baker liksom :P

I tillegg syntes jeg det er komisk når noen av de ikke har bakt en helt vanlig type kake eller bakst som ca alle har laget før,eks cupcakes, gulrotkake, brownie osv..:fnise:

Anonymkode: e781a...2a4

• Liker 3
Skrevet

Helt utrolig og ikke greie og få på plass den tertedeigen. Og såå stygt dandert i formene!?

Skrevet (endret)

kan ikke skjønne at den kaken smaker godt 5 minutter etter at den er laget, halvvarm sjokoladekake æsj og at de kan basere smak ut fra disse tidspunktene. I såfall må de ta dette med i betraktning. En kake smaker jo bedre når den er avkjølt, fyll har stått avkjølt osv. Da burde jo konseptet vært heller varme dessertkaker 

Endret av makkapakka
  • Liker 1
Skrevet

OT, men. Har hun lyse unge jenta vært med i Unge mødre? Har nesten ikke fulgt med så vet ikke navnet hennes. Men hun ligner sånn!

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor de får så innmari dårlig tid?

det er jo nesten umulig å få til gode og pene kaker på den tiden...

I hele norge baker får de vel 2 timer? Og de 30 min tror jeg er grunnen til at kakene offtere ser bedre ut der.

På den annen siden, de som er med nå, har sikkert sett på dette i flere sessonger, og burde ha fått med seg at det lønner seg å bake små kaker, og tynne bunner.

Anonymkode: a60b8...37f

• Liker 3
Skrevet

de fleste av deltakerne kan bare gå å legge seg.. litt flaut å se på, så orker ikke se på det lenger, nivået er så lavt. De får holde seg på kjøkkenet hjemme ;) 

Anonymkode: 33179...0fa

Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hvorfor de får så innmari dårlig tid?

det er jo nesten umulig å få til gode og pene kaker på den tiden...

I hele norge baker får de vel 2 timer? Og de 30 min tror jeg er grunnen til at kakene offtere ser bedre ut der.

Anonymkode: a60b8...37f

Jeg vet ikke, men tror at produsentene anser det som god TV når deltakerne svetter, stresser og må servere et takras av en kake. Det er sånn i noen slike serier,  de får akkurat så lite tid at det går ad undas. Jeg ser ikke Kakekrigen lenger, jeg blir ikke underholdt av at deltakere mislykkes fullstendig. Jeg vil se flinke bakere lage spennende kreasjoner jeg kan bli inspirert av!

Hele Norge Baker/Den Store Bagedyst/Hela Sverige Bakar/Great British Bakeoff osv virker det som at fokus ligger på selve bakingen mer enn på deltakernes totalkollaps. Dommerne klarer helt fint å skille topp fra bunn selv de gangene ingen roter det skikkelig til. 

Endret av Emera
Gjest Ennasus
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

de fleste av deltakerne kan bare gå å legge seg.. litt flaut å se på, så orker ikke se på det lenger, nivået er så lavt. De får holde seg på kjøkkenet hjemme ;) 

Anonymkode: 33179...0fa

Jeg tror de egentlig er mye flinkere enn det fremstår på tv, pga. liten tid, mye stress, ukjent stekeovn osv :) 

Skrevet
16 timer siden, Emera skrev:

Jeg vet ikke, men tror at produsentene anser det som god TV når deltakerne svetter, stresser og må servere et takras av en kake. Det er sånn i noen slike serier,  de får akkurat så lite tid at det går ad undas. Jeg ser ikke Kakekrigen lenger, jeg blir ikke underholdt av at deltakere mislykkes fullstendig. Jeg vil se flinke bakere lage spennende kreasjoner jeg kan bli inspirert av!

Hele Norge Baker/Den Store Bagedyst/Hela Sverige Bakar/Great British Bakeoff osv virker det som at fokus ligger på selve bakingen mer enn på deltakernes totalkollaps. Dommerne klarer helt fint å skille topp fra bunn selv de gangene ingen roter det skikkelig til. 

Kunne ikke vært mer enig. Akkurat som deg har jeg sluttet å se Kakekrigen og ser bare Hele Norge baker og tilsvarende hvor det er lagt opp slik at deltagerne faktisk har mulighet til å levere ett godt resultat. (Selv om ikke alle gjør det da heller ;) )

Skrevet

Går hele Norge baker nå for tiden?

Skrevet

Så på kakekrigen i går og tenkte akkurat det samme. I tillegg syns jeg ikke dommerne er så flinke (eller vektlegger riktig)? I går var oppgaven å lage en farlig kake, og han som vant laget en gulrotkake (!) som han i tillegg lagde alt for stor og ikke fikk stekt ordentlig. Greit nok at ingen av deltagerne fikk til helt vellykkede kaker, men noen av dem hadde ihvertfall prøvd å lage noe som passet til oppgaven. Gulrotkake er jo en av de trausteste kakene som finnes?

• Liker 4
Skrevet
20 minutter siden, MiniMjau skrev:

Går hele Norge baker nå for tiden?

Jepp. Det startet tirsdag forrige uke. 
Går på TV3 hver tirsdag 20:30. :)

Gjest Ennasus
Skrevet
Den 25. februar 2016 at 11.03, Momseguri skrev:

Så på kakekrigen i går og tenkte akkurat det samme. I tillegg syns jeg ikke dommerne er så flinke (eller vektlegger riktig)? I går var oppgaven å lage en farlig kake, og han som vant laget en gulrotkake (!) som han i tillegg lagde alt for stor og ikke fikk stekt ordentlig. Greit nok at ingen av deltagerne fikk til helt vellykkede kaker, men noen av dem hadde ihvertfall prøvd å lage noe som passet til oppgaven. Gulrotkake er jo en av de trausteste kakene som finnes?

Enig i den, at den skulle være "farlig god" er liksom litt for lite grunnlag for å dekke farlig-kriteriet.. :opplyser:

Skrevet

Syne det er så irriterende at Monica skal lage trutmunn hele tiden. Merk det!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...