AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #1 Skrevet 22. februar 2016 Jeg bare lurer på hvordan jeg får hentet ut en pakke uten hentelapp eller hentekode på posten. Batteriet på mobilen min ble ødelagt, og jeg måtte bestille nytt batteri via nett. Sjekket e-posten, der det stod at pakken har ankommet postkontoret jeg bruker. Problemet er at varsel og hentekoden har blitt sendt via SMS, og mobilen min er jo død uten batteriet, så jeg får jo ikke koden. Jeg forsøkte å hente ut pakken i dag på posten, men fikk beskjed om at det ikke gikk an uten koden. Det eneste jeg hadde var en referansekode, men fikk beskjed om at jeg måtte ha hentekoden per SMS. Hvordan får jeg hentet ut pakken uten SMS-koden? Finnes det en annen måte? Anonymkode: 9e25d...846
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #2 Skrevet 22. februar 2016 Får du ikke lånt en telefon, og sett inn sim-kortet i den lånte tlf? Evt lån et batteri på en butikk for å gå inn på telefonen din? Anonymkode: 843b0...78d 2
icom Skrevet 22. februar 2016 #3 Skrevet 22. februar 2016 du har vel selve sporingsnummer? holder fint for å få hentet pakka. sporingsnummer får du av de som har sendt den til deg. du har helt sikkert på den på epost når du bestilte f.eks.. 1
mjauritz Skrevet 22. februar 2016 #4 Skrevet 22. februar 2016 Ring kundeservicen til de som har sendt pakken eller ring kundeservicen til posten. Så lenge det er bestilt i ditt navn så er jeg 99% sikker på at legitimasjon skal være nok 1
Chizue Skrevet 22. februar 2016 #5 Skrevet 22. februar 2016 fikk du ikke kollinummer på pakken? Type CT123123123NO ? De fleste starter og slutter med 2 bokstaver. Skriv dette nummeret ned Dra ned til posten og si til dem "Gå inn og søk etter pakker, søk på dette nummeret" Om dere har scannet pakken inn får dere vite hvilken hylle pakken ligger på også. Er bare tull at du bare kan hente ut pakke per SMS. 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #6 Skrevet 22. februar 2016 3 minutter siden, icom skrev: du har vel selve sporingsnummer? holder fint for å få hentet pakka. sporingsnummer får du av de som har sendt den til deg. du har helt sikkert på den på epost når du bestilte f.eks.. Jeg har sporingsnummeret, men dama i kassen sa at det ikke gikk uten SMS-varsel fordi det var så mange pakker å holde styr på der. Jeg forsøkte å forklare henne situasjonen, men fikk beskjed om å ringe posten eller avsender. Jeg skjønner ingenting, for tidligere har jeg hentet pakke uten hentekoden, da har jeg bare tatt med et referansenummer eller annen informasjon og det har gått bra - men det er mange år siden, så jeg aner ikke hvordan ting funker nå. Kan de ikke spore en pakke etter firma eller navnet mitt? MÅ de ha hentekoden og referansenummer/sporingsnummer? Anonymkode: 9e25d...846
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #7 Skrevet 22. februar 2016 7 minutter siden, mjauritz skrev: Ring kundeservicen til de som har sendt pakken eller ring kundeservicen til posten. Så lenge det er bestilt i ditt navn så er jeg 99% sikker på at legitimasjon skal være nok Tenkte jeg skulle prøve å låne en telefon i morgen og ringe posten. Jeg klarer ikke se for meg at det ikke finnes noen annen utvei enn at man må ha SMS-koden? Anonymkode: 9e25d...846
globalagogo Skrevet 22. februar 2016 #8 Skrevet 22. februar 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenkte jeg skulle prøve å låne en telefon i morgen og ringe posten. Jeg klarer ikke se for meg at det ikke finnes noen annen utvei enn at man må ha SMS-koden? Anonymkode: 9e25d...846 Jeg prøvde å hente ut pakke uten koden, hadde legitimasjon og alt, han sa at han i så fall måtte lete gjennom alle hyllene og at det var stress. Så det går an, men tar mye tid. (Kanskje han løy og bare var lat, det vet jeg ikke men )
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #9 Skrevet 22. februar 2016 Du setter strømkabelen i telefonen når det gamle batteriet og alt annet /simkort osv er på plass. Da har du strøm og skal kunne få opp sms og finne hentekoden. Så tar du en penn og et papir og noterer hentekoden eller pugger den utenatt., Anonymkode: c13c9...542 3
Minya Skrevet 22. februar 2016 #10 Skrevet 22. februar 2016 Sporingsnummer eller kollinummer skal holde lenge, de kan søke det opp på samme måte som når de bruker hentekoden du får på sms. Dette er bare de ansatte som er late og ikke gidder. 6
Ananas. Skrevet 22. februar 2016 #11 Skrevet 22. februar 2016 Du kan hente ut pakken med kollinummeret, sammen med legitimasjon. Om personen i posten protesterer på det, så tar vedkommende feil. Utfordringen her er å få med seg riktig nummer til posten, fordi det er mange avsendere som pøser ut en haug med numre som er komplett ubrukelig for dem som står i skranken. Se etter kollinummer/sendingsnummer, og prøv gjerne å spore det på posten.no bare for å sjekke at du får opp pakken din da, da er sannsynligheten stor for at du har riktig nummer. 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #12 Skrevet 22. februar 2016 De kan søke deg opp på navn også. Har gjort det for meg flere ganger og da får de opp hentekoden. Anonymkode: d1e15...a9a 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #13 Skrevet 22. februar 2016 Tror nok han løy og var lat, jeg har mange ganger kun nevnt navnet mitt og fått pakka liksom... Anonymkode: bc7bb...4cb 2
RompeRusk Skrevet 22. februar 2016 #14 Skrevet 22. februar 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kan søke deg opp på navn også. Har gjort det for meg flere ganger og da får de opp hentekoden. Anonymkode: d1e15...a9a Nei, det kuttet posten ut av systemet for noen mnd siden. Som skaper STOR frustrasjon fos oss som jobber i posten, da haugevis av kunder krangler med "jamen jeg gjorde det forrige gang!!!" 2
RompeRusk Skrevet 22. februar 2016 #15 Skrevet 22. februar 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror nok han løy og var lat, jeg har mange ganger kun nevnt navnet mitt og fått pakka liksom... Anonymkode: bc7bb...4cb Nei, nå må man ha kolli/ sendingnr eller hentekode. Med mindre du tilhører verdens minste postkontor med 5 pakker 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #16 Skrevet 23. februar 2016 9 timer siden, RompeRusk skrev: Nei, nå må man ha kolli/ sendingnr eller hentekode. Med mindre du tilhører verdens minste postkontor med 5 pakker Det er jammen på tide. I fjor fikk jeg hentet ut en pakke bare ved å si navnet mitt og avsender (som jeg fikk delvis feil). Når pakker deles ut til hvemsomhelst får man ikke akkurat tilit til Posten.. Anonymkode: 5a011...b57
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #17 Skrevet 23. februar 2016 10 timer siden, RompeRusk skrev: Nei, nå må man ha kolli/ sendingnr eller hentekode. Med mindre du tilhører verdens minste postkontor med 5 pakker Jeg ser nå at det eneste jeg har fått per epost er avsenders referansenummer. Står ikke kollinummer eller hentekode, tror jeg. Har forsøkt å spore pakken via posten, men det går ikke - batteriet ble sendt fra utlandet, så kan hende man ikke kan spore via posten da. Mobilen får jeg ikke liv i. Batteriet er fullstendig ødelagt. Jeg får ikke lånt batteri av de andre, fordi alle jeg kjenner har iphone, mens jeg har en annen, litt eldre mobil. Derfor passer heller ikke simkortet mitt inn i noen andres mobil, da de har sånne bittesmå simkort. Jeg skjønner at de ikke bare kan gi ut pakker og at det er restriksjoner, og særlig når det er en million pakker å lete gjennom. Kan jeg ta kontakt med posten per chat, eller bør jeg ta kontakt med leverandør - vet noen her hvem av dem jeg må kontakte for å få hentekoden/kollinummer? Anonymkode: 9e25d...846
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #18 Skrevet 23. februar 2016 Du skal vel få opp hentekoden hvis du søker opp pakken på posten sine sider, om jeg ikke husker feil. Anonymkode: a68c3...423
RompeRusk Skrevet 23. februar 2016 #19 Skrevet 23. februar 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser nå at det eneste jeg har fått per epost er avsenders referansenummer. Står ikke kollinummer eller hentekode, tror jeg. Har forsøkt å spore pakken via posten, men det går ikke - batteriet ble sendt fra utlandet, så kan hende man ikke kan spore via posten da. Mobilen får jeg ikke liv i. Batteriet er fullstendig ødelagt. Jeg får ikke lånt batteri av de andre, fordi alle jeg kjenner har iphone, mens jeg har en annen, litt eldre mobil. Derfor passer heller ikke simkortet mitt inn i noen andres mobil, da de har sånne bittesmå simkort. Jeg skjønner at de ikke bare kan gi ut pakker og at det er restriksjoner, og særlig når det er en million pakker å lete gjennom. Kan jeg ta kontakt med posten per chat, eller bør jeg ta kontakt med leverandør - vet noen her hvem av dem jeg må kontakte for å få hentekoden/kollinummer? Anonymkode: 9e25d...846 Ring posten, de skal kunne hjelpe deg.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #20 Skrevet 23. februar 2016 Hvis du ikke har fått kollinummer, er det nok en brevsending du venter på, og ikke en pakke Noen kan vise skjønn og lete etter pakker, men som nevnt tar det oftest altfor lang tid. Ring posten kundeservice (y) Anonymkode: 7e59d...20d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå