AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #1 Skrevet 22. februar 2016 Skal se på en bil til 440.000. Vil egentlig ikke bruke mer enn 390.00. Er det frekt å prute så mye? Anonymkode: e685c...dfd
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #3 Skrevet 23. februar 2016 Alle unntatt en av samme bil koster under 400. En som har gått 10.000 mindre koster 389.00.. Anonymkode: e685c...dfd
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #4 Skrevet 23. februar 2016 Frekt? Så lenge det ikke er bestemor du handler av driter du jo i det. Hvis ikke du er villig til å betale mer sier du jo bare det, du er i din fulle rett til å si at du ikke vil kjøpe bilen ut fra dine vilkår. Men hvis det ligger rimeligere biler ute vil jo første spørsmål være hvorfor du ikke kjøper disse. Husk at geografi også vil innvirke på pris, da bil til en viss grad er et lokalt marked. Anonymkode: 663cb...1bf
Fjompen Skrevet 23. februar 2016 #5 Skrevet 23. februar 2016 Det er da ikke særlig mye mer enn 10%. Jeg forventer minst 10% redusert pris når jeg sier meg interessert i en bil,og har vel heller aldri opplevd at en selger ikke har vært mer enn rask nok med å gå såpass ned. Videre ned fra 10% er såklart mer krevende, men det går det og, om man har tid nok,og ikke absolutt må ha akkurat den bilen med en gang.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #6 Skrevet 23. februar 2016 Selger kan jo bare si nei, verre er det ikke. Jeg har min bil på finn.no nå, og har fått et par slike "frekke" bud, som jeg har avslått. Anonymkode: 85063...274 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #7 Skrevet 23. februar 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal se på en bil til 440.000. Vil egentlig ikke bruke mer enn 390.00. Er det frekt å prute så mye? Anonymkode: e685c...dfd Frekt? Svært optimistisk å tro at du kan få en bil 50 000 under pris. Hadde jeg vært bilselger hadde jeg bedt deg om å gå et annet sted, med dine forventninger til pris. Anonymkode: 1565e...060 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #8 Skrevet 23. februar 2016 Kjøpte bil hos forhandler. Bilen sto til 225 000. Han tok min gamle bil (som ikke var verdt mer enn noen få lapper) i innbytte for 20 000. Det var en kampanje på innbytte når jeg kjøpte. I tillegg prutet jeg ytterligere 5000 for å komme på 200 000 som var mitt budsjett. Anonymkode: 23519...23f
dk73 Skrevet 23. februar 2016 #9 Skrevet 23. februar 2016 Hvis det er en bil som ligger ute til 440' hos en bilforhandler kan du nok bare glemme det, de skal ha fortjeneste og det er ingen bilforhandlere som er i stand til å slå av 50'. Men at du kan få til et avslag på ca 10-20' kan i beste fall være mulig om f. eks bilen har stått veldig lenge hos bilforhandleren. Du sier at flere andre biler av samme type/modell er mye rimeligere....er det da biler som selges av privatpersoner? Du må være klar over at det er stor forskjell på prisen hos en forhandler kontra en privatperson siden forhandleren også gir deg som regel en garantiperiode etter kjøpet av bilen. Kjøper du av en privatperson er det ingen garanti, og derfor er prisene der lavere. Hvilken bil, type og modell er det snakk om da?
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #10 Skrevet 23. februar 2016 Regner med det er bruktbil. Privat eller forhandler? Du kan ikke direkte sammenligne priser hos forhandler og privat. Forhandler må ha dekning for reklamasjon/garanti etc så prisen vil stort sett være høyere enn ved privatkjøp. Anonymkode: e1bcd...ac5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #11 Skrevet 23. februar 2016 Bilen er hos en privat. Ligger en hos forhandler til 405.000. Resten hos private koster under 400.00.. Denne er nærmere oss, tre av bilene må vi ta fly til og kjøre 7-8 timer hjem. Snakket med bilforhandler når jeg spurt om de hadde den bilen inne som spurte om hvorfor den vi skulle se på kosta så mye. Så han reagerte på prisen tydeligvis. Bilen har ligget ute i snart en mnd ser jeg Anonymkode: e685c...dfd
OppNedPåAlt Skrevet 23. februar 2016 #12 Skrevet 23. februar 2016 Tror det er ganske vanlig å få prutet ned 10% på bil. Har selv "regnet" det inn når jeg har solgt bil.
dk73 Skrevet 23. februar 2016 #13 Skrevet 23. februar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bilen er hos en privat. Ligger en hos forhandler til 405.000. Resten hos private koster under 400.00.. Denne er nærmere oss, tre av bilene må vi ta fly til og kjøre 7-8 timer hjem. Snakket med bilforhandler når jeg spurt om de hadde den bilen inne som spurte om hvorfor den vi skulle se på kosta så mye. Så han reagerte på prisen tydeligvis. Bilen har ligget ute i snart en mnd ser jeg Anonymkode: e685c...dfd Hvis bilen ligger ute hos en privatperson for kr 440.000,- og lignende bil hos bilforhandler for kr 405.000,-?? Det betyr nok at denne privatpersonen er veldig optimistisk og ikke vet helt hva han kan få for bilen sin. Da er det jo bare å ringe ham og tilby ham det dere føler for også er det jo opp til denne privatpersonen å vurdere om han vil akseptere dette. Ikke verre. Og siden bilen har ligget ute på nettet så lenge så er det nok fordi han har priset den for høyt i forhold til markedsverdien. Vet at enkelte forventer fantasipriser for bilen sin, dette fordi de ikke har satt seg inn i hva markedsprisen på en slik bil ligger på. Men dere har ingenting å tape på å gi ham et tilbud over en telefonsamtale og gjerne vise til at tilsvarende bil hos bilforhandler selges billigere og med garanti. Og derfor vurdere dere å kjøpe den i stedet om ikke denne privatpersonen da er villig til å gi dere en fornuftig pris på bilen sin. Lykke til....finnes nok av biler der ute og velge i
dk73 Skrevet 23. februar 2016 #14 Skrevet 23. februar 2016 7 minutter siden, OppNedPåAlt skrev: Tror det er ganske vanlig å få prutet ned 10% på bil. Har selv "regnet" det inn når jeg har solgt bil. Hos privatpersoner kan man det, ikke hos en bilforhandler
OppNedPåAlt Skrevet 23. februar 2016 #15 Skrevet 23. februar 2016 Et øyeblikk siden, dk73 skrev: Hos privatpersoner kan man det, ikke hos en bilforhandler Ja, eller, jeg har aldri prøvd hos forhandler. Eller, jeg hadde nok prøvd hadde jeg hatt muligheten 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #16 Skrevet 23. februar 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal se på en bil til 440.000. Vil egentlig ikke bruke mer enn 390.00. Er det frekt å prute så mye? Anonymkode: e685c...dfd Selvfølgelig. Selger, enten privat eller butikk setter prisen høyt pga de vet at det kommer pruting.gi ditt bud, og hold fast på det. Kommer mye annet på hvor lettsolgt bil det er også. Hvor lenge den har stått osv. Sier de nei, så bare si,....du har tlfnummeret mit om du ombestemmer deg. Anonymkode: d33ea...74f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå