AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #1 Del Skrevet 22. februar 2016 Jeg har alltid tenkt at pragmatisk kan oversettes sånn ca til løsningsorientert, men av ulike grunner googlet jeg det i dag, og jeg forstod rett og slett ikke de definisjonene jeg leste. Noen som kan forklare ordet helt enkelt? Anonymkode: 4fa54...f0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #2 Del Skrevet 22. februar 2016 Det kan godt bety løsningsorientert, jeg skjønner ikke hvor du har lest? http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=pragmatisk&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge Anonymkode: 6e76c...48e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #3 Del Skrevet 22. februar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan godt bety løsningsorientert, jeg skjønner ikke hvor du har lest? http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=pragmatisk&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge Anonymkode: 6e76c...48e Takk for svar. Så det er altså løsningsorientert med fokus på det som er den mest praktiske løsningen? Jeg tenker at man kan ha to forskjellige personer som skal dekorere et rom, og begge er løsningsorientert, men den ene kan legge vekt på hva som er penest og den andre kan legge vekt på det som er mest praktisk, så da er det altså sistnevnte som er mest pragmatisk? Anonymkode: 4fa54...f0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 23. februar 2016 #4 Del Skrevet 23. februar 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det tror jeg blir riktig. Jeg forbinder ordet først og fremt med situasjoner hvor det kan være spenning mellom det ideologiske og det pragmatiske. En pragmatisk løsning kan innebære at en biter i det sure eplet og velger en løsning som vil virke i praksis, selv om løsningen svir ideologisk. Dersom staten deler ut heroin til narkomane, kan dette nok være en pragmatisk løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #5 Del Skrevet 23. februar 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Så det er altså løsningsorientert med fokus på det som er den mest praktiske løsningen? Stemmer. Anonymkode: 6e76c...48e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå