Mann 42 Skrevet 22. februar 2016 #21 Del Skrevet 22. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok random spørsmål. Om jeg tar 20 knebøy hver dag, inkludert å trene vanlig styrke 4 dager i uken, vil dette gi resultater tror dere på en HELT utrent kropp? Har ikke råd til å trene på studio, men har mye utstyr hjemme og manualvekter som jeg kan bruke! Anonymkode: 1cb4f...611 Jeg tror nok jeg heller ville satset på å ta så mange knebøy som jeg klarer, og ikke begrense det til 20. Det fins mange øvelser man kan gjøre med sin egen kropp som belastning, så du kan sikkert komme ganske langt med å trene hjemme, hvis du har disiplin til å følge det opp. Den store fordelen med et treningsstudio er at når man først kommer seg dit, så trener man skikkelig. Hjemme er det tusen ting som kan få deg til å utsette det, avbrtyte midt i et program fordi telefonen ringer eller noen kommer på besøk, etc, etc, etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #22 Del Skrevet 22. februar 2016 1 minutt siden, Mann 42 skrev: Jeg tror nok jeg heller ville satset på å ta så mange knebøy som jeg klarer, og ikke begrense det til 20. Det fins mange øvelser man kan gjøre med sin egen kropp som belastning, så du kan sikkert komme ganske langt med å trene hjemme, hvis du har disiplin til å følge det opp. Den store fordelen med et treningsstudio er at når man først kommer seg dit, så trener man skikkelig. Hjemme er det tusen ting som kan få deg til å utsette det, avbrtyte midt i et program fordi telefonen ringer eller noen kommer på besøk, etc, etc, etc. Hjelper ikke å nevne fordelene med et studio når jeg ikke kan benytte meg av det! Man må bruke de ressursene man har, enkelt og greit! Jeg har nok disiplin så dette skal nok gå bra, har aldri bestemt meg slik som jeg har nå! Anonymkode: 1cb4f...611 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #23 Del Skrevet 22. februar 2016 Dette høres ut som en oppskrift på belastningsvondter og i verste fall skader. Anonymkode: 92a19...fc8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agnesb Skrevet 22. februar 2016 #24 Del Skrevet 22. februar 2016 også kan du investere i en strikk! Det bruker jeg og mange øvelser kan gjøre tyngre, ettersom man selv vil :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #25 Del Skrevet 22. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette høres ut som en oppskrift på belastningsvondter og i verste fall skader. Anonymkode: 92a19...fc8 Hvorfor det? Anonymkode: 1cb4f...611 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #26 Del Skrevet 22. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? Anonymkode: 1cb4f...611 En og samme øvelse dag ut og dag inn når man er fullstendig utrent. Anonymkode: 92a19...fc8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterkåpe Skrevet 22. februar 2016 #27 Del Skrevet 22. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: En og samme øvelse dag ut og dag inn når man er fullstendig utrent. Anonymkode: 92a19...fc8 er faktisk da du tåler det best. nybegynnere kommer seg raskere. men hun burde ikke gjøre mer enn et intenst sett hver dag og hun bør i seg før hun har nådd kjellern. gi seg en eller to repetisjoner før hun ikke hadde klart flere med skikkelig dybde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #28 Del Skrevet 23. februar 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok random spørsmål. Om jeg tar 20 knebøy hver dag, inkludert å trene vanlig styrke 4 dager i uken, vil dette gi resultater tror dere på en HELT utrent kropp? Har ikke råd til å trene på studio, men har mye utstyr hjemme og manualvekter som jeg kan bruke! Anonymkode: 1cb4f...611 Du blir veldig god til å ta 20 knebøy. Når du trener blir du god på det du trener på. Derfor er variasjon viktig. Anonymkode: df74c...4ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterkåpe Skrevet 24. februar 2016 #29 Del Skrevet 24. februar 2016 Den 23.2.2016 at 11.44, AnonymBruker skrev: Du blir veldig god til å ta 20 knebøy. Når du trener blir du god på det du trener på. Derfor er variasjon viktig. Anonymkode: df74c...4ef eneste som er viktig er at hun blir bedre og bedre og sterkere og sterkere. Hvis hun kan ta 20 DYPE knebøy i et sett, så vil jeg anbefale henne å gjøre fem set på 5 rep i løpet av dagen. Neste dag fem set med 6 rep, så fem set med 7 rep osv. Spre de utover dagen og ikke gjør alle settene rett etter hverandre Poenget her er å daglig øke belastningen samtidig som det er lett å restituere fra. Når hun kan ta fem set med 15 repetisjoner hver dag uten problem, så må hun begynne å øke belastningen i form av å ta en liten stopp på bunnen å så bygge opp på samme måte. Handler bare om å trene målrettet og smart på å bli sterkere og bedre, kvalitet over kvantitet. Tren ofte men med moderat intensitet (spar krefter til neste økt) og du får gode resultater. Mye bedre enn å drive på med sånne programmer som bare er der for å gjøre deg sliten og svett uten noe tanke på hvordan du faktisk skal bli sterkere og bedre på det du driver med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #30 Del Skrevet 25. februar 2016 21 timer siden, vinterkåpe skrev: eneste som er viktig er at hun blir bedre og bedre og sterkere og sterkere. Hvis hun kan ta 20 DYPE knebøy i et sett, så vil jeg anbefale henne å gjøre fem set på 5 rep i løpet av dagen. Neste dag fem set med 6 rep, så fem set med 7 rep osv. Spre de utover dagen og ikke gjør alle settene rett etter hverandre Poenget her er å daglig øke belastningen samtidig som det er lett å restituere fra. Når hun kan ta fem set med 15 repetisjoner hver dag uten problem, så må hun begynne å øke belastningen i form av å ta en liten stopp på bunnen å så bygge opp på samme måte. Handler bare om å trene målrettet og smart på å bli sterkere og bedre, kvalitet over kvantitet. Tren ofte men med moderat intensitet (spar krefter til neste økt) og du får gode resultater. Mye bedre enn å drive på med sånne programmer som bare er der for å gjøre deg sliten og svett uten noe tanke på hvordan du faktisk skal bli sterkere og bedre på det du driver med. Det du skisserer her er trening med progresjon. Da vil TS få en økning i beinstyrken. TS spurte derimot om 20 repetisjoner per dag. Da vil hun komme til et nivå der hun ikke blir noe sterkere. Anonymkode: df74c...4ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adara Skrevet 25. februar 2016 #31 Del Skrevet 25. februar 2016 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det du skisserer her er trening med progresjon. Da vil TS få en økning i beinstyrken. TS spurte derimot om 20 repetisjoner per dag. Da vil hun komme til et nivå der hun ikke blir noe sterkere. Anonymkode: df74c...4ef Snakk om å være kverulant da ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterkåpe Skrevet 25. februar 2016 #32 Del Skrevet 25. februar 2016 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det du skisserer her er trening med progresjon. Da vil TS få en økning i beinstyrken. TS spurte derimot om 20 repetisjoner per dag. Da vil hun komme til et nivå der hun ikke blir noe sterkere. Anonymkode: df74c...4ef var ikke det poenget mitt? du snakket om variasjon. du trenger ingen variasjon. du trenger progresjon, og da må du gjøre det på en måte som tillater deg å få det. edit : ser nå at du mente det samme, bare formulert annerledes. Endret 25. februar 2016 av vinterkåpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 25. februar 2016 #33 Del Skrevet 25. februar 2016 Man skal aldri trene samme muskelgruppe to dager på rad, eller flere for den saks skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 25. februar 2016 #34 Del Skrevet 25. februar 2016 Det går fint det, med lav belastning. Å ta 20 knebøy med kroppsvekt er lav belastning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 25. februar 2016 #35 Del Skrevet 25. februar 2016 8 timer siden, OPIgirl skrev: Man skal aldri trene samme muskelgruppe to dager på rad, eller flere for den saks skyld. Vås. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 26. februar 2016 #36 Del Skrevet 26. februar 2016 18 timer siden, Zzyzx skrev: Det går fint det, med lav belastning. Å ta 20 knebøy med kroppsvekt er lav belastning. Det kommer vel an på hvor mye man veier....? Litt forskjell når jeg på 80 kilo tar tåhev/knebøy, enn når ei lita flis på 50 kilo gjør det. Eller? Jeg kan ikke ta 20 korekt utførte knebøy, max 12 uten å begynne vingle hit og dit med rumpa. Bruker en sånn trepinne istede for stang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 26. februar 2016 #37 Del Skrevet 26. februar 2016 Nja, nå beskriver du jo teknikk som som blir dårligere ut over i et sett. 20 knebøy med kroppsvekt om dagen er mindre total belastning enn en fjelltur med litt stigning. Ville du latt være å gå en kort fjelltur dagen etter en kort fjelltur? Dess bedre trent man blir, dess kortere restitusjon trenger man for lette og middels økter. Jeg kan fint knebøye flere dager på rad så lenge jeg ikke overstiger en viss vekt og et visst volum. Akkurat nå knebøyer jeg hjemme mellom øktene på senter for å jobbe med teknikk og spesielt mobilitet. Det blir sikkert langt mer enn 20 hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #38 Del Skrevet 27. februar 2016 Den 25. februar 2016 at 11.46, Adara skrev: Snakk om å være kverulant da ^^ Men h*n har rett. Hva er fokuset på kosthold? Man sier 30% gym og 70% kosthold for å kunne virkelig se resultater. Det hjelper ikke om du spiser for lite mat, eller om du spiser for mye. Hva er kostholdet egentlig? Anonymkode: 6adcb...2cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rh1 Skrevet 14. mars 2016 #39 Del Skrevet 14. mars 2016 ..Ville heller tatt 24 (8x3) annenhver dag/hver tredje dag med den vekten du akkurat klarer/nesten klarer hvis målet er å få best mulig resultater! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adara Skrevet 14. mars 2016 #40 Del Skrevet 14. mars 2016 Så TS, holder du fortsatt på med knebøy hver dag? Snart gått en måned nå, om du har gjort det er du snart i mål! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå