AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #1 Skrevet 22. februar 2016 Ok random spørsmål. Om jeg tar 20 knebøy hver dag, inkludert å trene vanlig styrke 4 dager i uken, vil dette gi resultater tror dere på en HELT utrent kropp? Har ikke råd til å trene på studio, men har mye utstyr hjemme og manualvekter som jeg kan bruke! Anonymkode: 1cb4f...611
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #2 Skrevet 22. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Om jeg tar 20 knebøy hver dag, inkludert å trene vanlig styrke 4 dager i uken, vil dette gi resultater tror dere på en HELT utrent kropp? 20 knebøy med maksimal belastning? Ja. 20 knebøy med små manualer? Nei. Anonymkode: 42871...0be 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #3 Skrevet 22. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 20 knebøy med maksimal belastning? Ja. 20 knebøy med små manualer? Nei. Anonymkode: 42871...0be Nei altså deg tror jeg ikke på. Selvfølgelig vil det gjøre en viss forskjell når jeg er utrent. Spørsmålet er hvor stor forskjell. Anonymkode: 1cb4f...611 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #4 Skrevet 22. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei altså deg tror jeg ikke på. Selvfølgelig vil det gjøre en viss forskjell når jeg er utrent. Spørsmålet er hvor stor forskjell. Men jeg har rett. Anonymkode: 42871...0be 2
vinterkåpe Skrevet 22. februar 2016 #5 Skrevet 22. februar 2016 Alt hjelper. Nøkkelen er bare å bli sterkere, øke belastninen. Lær deg å gå ordentlig dypt, og når det går greit kan du prøve å stå smalere. Hold arma dine ut og hold en bok eller noe som motvekt så du klarer å holde balansen. Etterhvert kan du prøve å ta en kort pause i bunnen av bøyen for ekstra belastning. Ikke gjør halvbøy med kroppsvekt og forvent resultater, selv om det kan fungere i starten. lykke til
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #6 Skrevet 22. februar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg har rett. Anonymkode: 42871...0be Jeg skal motbevise deg jeg! Bare vent og se. Anonymkode: 1cb4f...611 7
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #7 Skrevet 22. februar 2016 2 minutter siden, vinterkåpe skrev: Alt hjelper. Nøkkelen er bare å bli sterkere, øke belastninen. Lær deg å gå ordentlig dypt, og når det går greit kan du prøve å stå smalere. Hold arma dine ut og hold en bok eller noe som motvekt så du klarer å holde balansen. Etterhvert kan du prøve å ta en kort pause i bunnen av bøyen for ekstra belastning. Ikke gjør halvbøy med kroppsvekt og forvent resultater, selv om det kan fungere i starten. lykke til Ja, jeg skal gå ordentlig dypt. Skal squatte til jeg ikke greier mer rett og slett, det må jo være effektivt? Skal se på det her som et prosjekt. Takk for svar! Anonymkode: 1cb4f...611
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #8 Skrevet 22. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg skal gå ordentlig dypt. Skal squatte til jeg ikke greier mer rett og slett, det må jo være effektivt? Skal se på det her som et prosjekt. Takk for svar! Anonymkode: 1cb4f...611 Bli med meg på 30 days squat challenge! 😀 Anonymkode: 044ed...e9c 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #9 Skrevet 22. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bli med meg på 30 days squat challenge! 😀 Anonymkode: 044ed...e9c Men jeg har lest så mye negativt om det, at det ikke fungerer... Hmm. Nå er jeg selvmotsigende, hvorfor skal da 20 knebøy fungere... Jeg må tenke litt. Anonymkode: 1cb4f...611 1
vinterkåpe Skrevet 22. februar 2016 #10 Skrevet 22. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg skal gå ordentlig dypt. Skal squatte til jeg ikke greier mer rett og slett, det må jo være effektivt? Skal se på det her som et prosjekt. Takk for svar! Anonymkode: 1cb4f...611 Du bør ha en strukturert plan for hvordan du skal øke. ikke bare gunne på fra dag en. er du i heletatt sikker på at du er fleksibel nok til å gå dypt som utrent?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #11 Skrevet 22. februar 2016 1 minutt siden, vinterkåpe skrev: Du bør ha en strukturert plan for hvordan du skal øke. ikke bare gunne på fra dag en. er du i heletatt sikker på at du er fleksibel nok til å gå dypt som utrent? Ja! Jeg er veldig fleksibel og ok sterk i beina av natur, men som sagt, utrent! Anonymkode: 1cb4f...611
vinterkåpe Skrevet 22. februar 2016 #12 Skrevet 22. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ja! Jeg er veldig fleksibel og ok sterk i beina av natur, men som sagt, utrent! Anonymkode: 1cb4f...611 hvor mange dype bøy tror du at du klarer da?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #13 Skrevet 22. februar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg har lest så mye negativt om det, at det ikke fungerer... Hmm. Nå er jeg selvmotsigende, hvorfor skal da 20 knebøy fungere... Jeg må tenke litt. Anonymkode: 1cb4f...611 Hva negativt da? Anonymkode: 044ed...e9c
vinterkåpe Skrevet 22. februar 2016 #14 Skrevet 22. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hva negativt da? Anonymkode: 044ed...e9c eneste jeg kan tenke meg er at alle som ser ut til å drive med det bare gjør halvveis bøy og runder ryggen sin fremover. enveisbilett til korsryggsproblemer og null gains i låra 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #15 Skrevet 22. februar 2016 6 minutter siden, vinterkåpe skrev: hvor mange dype bøy tror du at du klarer da? Åh, vet du, det er jeg ikke så sikker på... Jeg skal ta 30 nå og se om jeg greier å gjøre alle dype! Straks tilbake! 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva negativt da? Anonymkode: 044ed...e9c At det er bortkastet tid og ikke gir resultater. Men nå har jeg lastet ned en squat challenge app fra apple store, den ser spennende ut! Så i dag skal jeg ta 30, så øker det på, og der er forskjellige levels. Har mer tro på dette! Anonymkode: 1cb4f...611
vinterkåpe Skrevet 22. februar 2016 #16 Skrevet 22. februar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åh, vet du, det er jeg ikke så sikker på... Jeg skal ta 30 nå og se om jeg greier å gjøre alle dype! Straks tilbake! Smartest å bare gi seg når du ikke klarer å gjøre flere dype. Ingen vits å slite seg ut på repetisjoner du ikke klarer å fullføre helt.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #17 Skrevet 22. februar 2016 5 minutter siden, vinterkåpe skrev: Smartest å bare gi seg når du ikke klarer å gjøre flere dype. Ingen vits å slite seg ut på repetisjoner du ikke klarer å fullføre helt. Det var vanskelig gitt. Jeg tok 30 knebøy, men ikke på rappen, måtte stoppe opp litt slik at jeg fikk utføre øvelsen 100%. Teknikken blir jo dårlig når man blir kjempe sliten! Jeg har kjempe høy puls bare etter 30 knebøy, og det sier sitt, jeg er ikke i noe god form nei. I morgen er det 50 som står for tur. Skal oppdatere her når det har gått 30 dager, blir spennende å se om resultatene er tydelige, jeg har tatt før bilde også! Jeg er ikke sikker på om alle var helt dype, men forsøkte å gå dypt hver eneste gang. Iallefall halvparten var dype. Anonymkode: 1cb4f...611 3
vinterkåpe Skrevet 22. februar 2016 #18 Skrevet 22. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det var vanskelig gitt. Jeg tok 30 knebøy, men ikke på rappen, måtte stoppe opp litt slik at jeg fikk utføre øvelsen 100%. Teknikken blir jo dårlig når man blir kjempe sliten! Jeg har kjempe høy puls bare etter 30 knebøy, og det sier sitt, jeg er ikke i noe god form nei. I morgen er det 50 som står for tur. Skal oppdatere her når det har gått 30 dager, blir spennende å se om resultatene er tydelige, jeg har tatt før bilde også! Jeg er ikke sikker på om alle var helt dype, men forsøkte å gå dypt hver eneste gang. Iallefall halvparten var dype. Anonymkode: 1cb4f...611 bra jobba. tror du får bedre effekt av stykke det opp i serier på 10 og 10 med perfekt teknikk men lykke til uansett
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #19 Skrevet 22. februar 2016 3 minutter siden, vinterkåpe skrev: bra jobba. tror du får bedre effekt av stykke det opp i serier på 10 og 10 med perfekt teknikk men lykke til uansett Godt råd, det skal jeg følge! Tenkte ikke over at det kanskje er greit å stykke det opp! Takk! Anonymkode: 1cb4f...611
vinterkåpe Skrevet 22. februar 2016 #20 Skrevet 22. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Godt råd, det skal jeg følge! Tenkte ikke over at det kanskje er greit å stykke det opp! Takk! Anonymkode: 1cb4f...611 Husk at du prøver å bygge muskler. Da trener du ikke for å bli sliten å bruke energi, men du trener på å stimulere musklene til å tåle gradvis økende belastning så de må bli sterkere. Derfor er ting som bredde mellom føttene dine, dybde, eksplosivitet og kvalitet på repetisjonene mye viktigere enn antall repetisjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå