Gå til innhold

Dåp, tips og råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal arrangere dåp snart og trenger tips til bakverk og pynt. Hva synes du er fint å pynte med? Noe som "bør" være der (i lokalet etterpå)? Fine tips? Har sett på pinterest, men jeg er så usikker... Må få ordnet det de neste dagene. 

Jeg har igrunn valgt ut kakene og maten, men pynten sliter jeg veldig med. Kakebord? gavebord? Må de bordene pyntes? Med hv

Anonymkode: 181fe...499

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg skal arrangere dåp snart og trenger tips til bakverk og pynt. Hva synes du er fint å pynte med? Noe som "bør" være der (i lokalet etterpå)? Fine tips? Har sett på pinterest, men jeg er så usikker... Må få ordnet det de neste dagene. 

Jeg har igrunn valgt ut kakene og maten, men pynten sliter jeg veldig med. Kakebord? gavebord? Må de bordene pyntes? Med hva? 

Hva med serviettene? lys? Blomster? Bilder? Hjelp :o

Anonymkode: 79924...9cb

Skrevet

Et kakebord og et gavebord er iallfall greit å ha :) Når det kommer til det andre så er det kanskje smak og behag. Tente lys er fint å ha på bordene rundt, hvis det er "plass" til det på bordene med alt annet som er på (vet ikke om det er langbord eller små bord dere tenker). Servietter er greit å ha, kan legges på tallerkenen eller ved siden av. I tillegg kan det være greit å ha noen i "reserve" som kan stå på kakebordet. 

Skrevet

Er midt i dåpsplanlegging selv.

Skal ha det hjemme så kommer til å bruke litt som jeg har fra før. Har ikke temkt å pynte så veldig mye

På langbordet der vi skal spise skal jeg ha hvit duk, blå løper, hvite og blå blomster(trolig tulipaner og muligens hortensia). Blå kubbelys og telys i lysestake formet som krone. Hvite middagsservietter og blå vanlige servietter med dåpsmotiv(legger disse oppå tallerknene).

Skal ha koldtbord og vet ikke om det blir plass til så mye pynt på bordet der maten(og etterhvert kakene skal stå), mulig det blir et par lysestaker.

På gavebordet har jeg heller ikke tenkt å ha noe pynt, kanskje en lykt e.l med lys i.

Anonymkode: 9b23b...0c2

Skrevet

Takk. Tror jeg går for noen lys. Men pynt på bordet (langbord) da? Bortsett fra lys. Blomster er jo fint, men noe annet og? Jeg liker DIY-prosjekter ;) så kom gjerne med kreative forslag. 

Anonymkode: 79924...9cb

Skrevet

Jeg lagde oppsatser av blå hortensia og hvite roser ( tror jeg ) - kjøp en hortensia med mye blomstring og oasis, kjøp plastikk skåler til 15 kr stk på plantasjen eller bruk noe du har allerede. lag feks tre stk oppsatser, så har du.

Nille har billige duker og mye å pynte med :)

Anonymkode: 08614...76f

Skrevet

Gavebordet trenger jo ikke nødvendigvis å bli pyntet, for det fylles jo opp av gaver likevel. Gavene kan være pynt i seg selv det, selv om det :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...