Gå til innhold

Butikker i Oslo som selger eksklusive parfymer?

kosepuus

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lyst å kjøpe en noe eksklusiv parfyme, men finner den ingen steder, bortsett fra på nettsiden til produsenten. Så jeg tenkte å spørre her om noen kanskje vet om noen butikker som har eksklusive parfymer/merker i Oslo? Eller norske nettbutikker kanskje? 😊

Butikker/nettbutikker jeg har sjekket: vita exclusive, kicks, blivakker, blush, douglas, coverbrands, makestyle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelper kanskje å skrive hvilken parfyme du skal kjøpe? :fnise:

Anonymkode: bbfec...902

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper kanskje å skrive hvilken parfyme du skal kjøpe? :fnise:

Anonymkode: bbfec...902

Jeg spurte om butikker som selger eksklusive/nisje parfymer generelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er eksklusive parfymer? Parfymer er jo...parfyme.

Men kanskje steen&strøm eller glasmagasinet har det du leter etter?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, BlendaSensitive skrev:

Hva er eksklusive parfymer? Parfymer er jo...parfyme.

Men kanskje steen&strøm eller glasmagasinet har det du leter etter?

Mener parfymer som ikke selges på vanlige butikker som kicks og vita f.eks. som bare har de vanligste standard merkene.

Skal prøve å sjekke ut steen&strøm takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Trodde de hadde de fleste. Virker ikke som det finns så mange rene parfymerier lengere. Gimle som en skriver ovenfor og en som het bogstadveien parfymeri.

Er litt lost på dette da jeg bodde i Göteborg og de har eget parfymeri + NK. (nå bor jeg när stockholm)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, BlendaSensitive skrev:

Okei. Trodde de hadde de fleste. Virker ikke som det finns så mange rene parfymerier lengere. Gimle som en skriver ovenfor og en som het bogstadveien parfymeri.

Er litt lost på dette da jeg bodde i Göteborg og de har eget parfymeri + NK. (nå bor jeg när stockholm)

Tusen takk for tips, skal se på bogstadveien parfymeri også. Du sa de hadde et parfymeri i Göteborg med eksklusive parfymer? Hvor i Göteborg ligger det? Og er det flere i Göteborg du vet om? Jeg bor mellom Oslo og Göteborg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kosepuus skrev:

Tusen takk for tips, skal se på bogstadveien parfymeri også. Du sa de hadde et parfymeri i Göteborg med eksklusive parfymer? Hvor i Göteborg ligger det? Og er det flere i Göteborg du vet om? Jeg bor mellom Oslo og Göteborg 😊

NK har stort utvalg, samme med Åhlens i Nordstan kjøpesenter. Begge deler ligger rett ved centralen.

https://www.nk.se/goteborg/

Ved domkyrkan, midt i byen, ligger...eh.... (google....) : http://www.grandparfym.se/

Her bruker/brukte jeg handler i allefall. Grand er skikkelig parfymeri, gammedags och skön. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste vi betaler for er  flasken parfymen er i. Innholdet er faktisk billig. 

Anonymkode: 8baf1...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis man ikke vet hva man vil ha,  så blir man lurt av reklame. Jeg har mistet all respekt for hvordan Dior har håndtert sine legacy dufter de siste årene f.eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri vært hos Heaven Scent i Oslo, men har brukt nettbutikken, og de er en knall butikk med super service. Så fint med sånne nisjebutikker, de er verdt å støtte opp om! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den 25.2.2016 at 12.21, a l'orange skrev:

Parfyme er ekskusivt. Det består av  20-40 % duftstoffer, lite vann, og er bare en bestanddel av f.eks. Eau de Parfum eller Eau de Toilette. Jeg ville gått innom et gammeldags og tradisjonelt parfymeri for et av de de klassiske merkene.

Men nå for tiden kalles visst alt mulig rart for parfyme. Selger de virkelig parfyme på Vita?

Og Heaven Scent på Eger, er dette parfyme eller annen type godlukt? :) 

http://www.heavenscent.no/ 

Jeg syns du er altfor rask med å implisitt komme med konklusjoner altså. Det er parfyme, og det er blandt annet enda mer ekslusiv parfyme enn du finner i vanlige parfymerier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, a l'orange skrev:

Heh? Dersom du klarer å finne noen implisitte konklusjoner i mitt innlegg, så tror jeg faktisk like gjerne de har oppstått mens du leste. Kanskje ok å avvente med raske angrep også da, eller? ;) 

Jeg har vært innom nettsiden til Heaven Scent, men fant ikke svar på det jeg lurte på der, jeg satt på mobil og fant ikke helt ut av det, ergo spurte jeg. Takk for svar.

Når det gjelder Vita, så spurte jeg fordi TS hadde vært der, og jeg ante ikke at de solgte parfyme på Vita. Derfor jeg spurte om dette.

:) 

Jeg bare syns du liksom blåste det vekk ved å kalle det "annen type godlukt", at du sammenliknet med vita og at det ikke var godt nok hvis det ikke var et type gammeldags parfymeri. Beklager hvis du ikke mente det slik, jeg ville ikke angripe, men følte du på en måte latterliggjorde det litt ved å spørre på den måten. My bad! 

De selger forresten blant annet Santa Maria Novella, som  er et av Europas eldste og mest tradisjonsrike parfymehus! Litt uoversiktlig side, men de har mange nisjemerker som er av ypperlig kvalitet :-) Hvis du er glad i parfymer så er det kjempeartig å titte der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...