Gå til innhold

Har mistet all jobb-motivasjon

Gjest Annypanny

Anbefalte innlegg

Gjest Annypanny

Jeg er 13 uker på vei. Jeg jobber som dataingeniør, noe jeg trives kjempegodt med. Men etter at jeg ble gravid har jeg mistet all motivasjon for å jobbe. Jeg er i fin form, bare veldig trøtt, men jeg jobber 100%. Men jeg føler plutselig at jeg ikke har lyst på jobb overhodet. Alt jeg tenker på er graviditeten og tiden som kommer. Jeg har fått konsentrasjonsvansker på jobb pga dette. Sitter bare å dagdrømmer og ser på klokken, mens jeg lengter hjem etter senga. Noen som har opplevd lignende? Er dette normalt? Vanligvis elsker jeg jobben min, men nå har jeg virkelig null motivasjon, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Jeg er ingen snylter som sykemelder meg uten grunn, det gjør jeg aldri. Men jeg holder på å bli gal av kjedsomhet på jobb plutselig! Tenker KUN graviditet hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske normalt å vere trøtt. Og at du blir opptatt av graviditeten er også heilt normalt. Men det er vel berre slik det må vere;) Lykke til! Det er ikkje eit tema å bytte jobb no, så då må du berre halde ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det helt likt, og lurte på hvordan jeg skulle holde ut. Men det gikk heldigvis over 😊

Anonymkode: 76bfa...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å vite at jeg ikke er den eneste! Føler jeg bare sitter og ser på klokken mens jeg later som jeg jobber. Får gjort en del, men ikke på langt nær nok (og sliter med timelisten nesten hver dag).

Krysser fingrene for at det løsner litt nå, for jeg er ikke fulle 13 enda og det blir et langt svangerskap om det skal fortsette sånn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Annypanny

Tusen takk for svar damer! Det er utrolig godt å se at jeg ikke er alene om dette :) Kan bare håpe og be om at det går over, for akkurat nå føler jeg meg ganske håpløs. Vil bare sove, og er ekstremt lite produktiv og uinteressert på jobb i forhold til vanlig. Føler nesten at det er en kamp å komme seg gjennom dagen, så sent kjennes det ut som tiden går :sFun_sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det helt likt, men jeg er student og ikke i jobb. Endte opp med at jeg fikk skrevet ca. null av masteroppgaven min. I 5. mnd gikk det over for min del og hodet slo seg plutselig på igjen. Innså at jeg måtte be om "tilbakevirkende" sykemelding av legen min, og fikk heldigvis det (gradert). Jeg var rett og slett helt ute og i etterkant ser jeg at det var enda verre enn jeg trodde selv :fnise:

Jeg sov og var trøtt konstant, og klarte rett og slett ikke å fokusere på noe som helst. Gikk på rødt lys i fotgjengeroverganger, la igjen lommeboken i kjøleskapet, glemte helt vanlige ord, osv. Følte jeg var blitt dement! Om det samme skjer neste gang jeg blir gravid skal jeg be om sykemelding med en gang. Ta det opp med legen din du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Momseguri skrev:

Jeg hadde det helt likt, men jeg er student og ikke i jobb. Endte opp med at jeg fikk skrevet ca. null av masteroppgaven min. I 5. mnd gikk det over for min del og hodet slo seg plutselig på igjen. Innså at jeg måtte be om "tilbakevirkende" sykemelding av legen min, og fikk heldigvis det (gradert). Jeg var rett og slett helt ute og i etterkant ser jeg at det var enda verre enn jeg trodde selv :fnise:

Jeg sov og var trøtt konstant, og klarte rett og slett ikke å fokusere på noe som helst. Gikk på rødt lys i fotgjengeroverganger, la igjen lommeboken i kjøleskapet, glemte helt vanlige ord, osv. Følte jeg var blitt dement! Om det samme skjer neste gang jeg blir gravid skal jeg be om sykemelding med en gang. Ta det opp med legen din du!

For TS høres det jo ikke ut som om hun har "mistet hodet", slik du gjorde, men at hun ikke er motivert for å gjøre jobben sin. Det er ingen sykemeldingsgrunn, og det er bare en ting som hjelper på det "problemet", nemlig å ta seg sammen.

Anonymkode: 6569c...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...