Gå til innhold

GET, vår tids driiiiiiiit treeeeiiiiiiigeeeeee iiiiiinteeeernett

Anbefalte innlegg

Gjest Cartman
Skrevet

Nå har jeg hatt GET i snart ett år. Betaler 500 spenn i måneden, men internettet er like treigt og jævlig hele tiden. Hvorfor er det slik? Bor i Oslo-området, så dette skyldes ikke at jeg bor i en eller annen forblåst dal. Verst av alt jeg får ikke bytta, da blokka jeg bor i har GET.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bytta nettopp til GET i studentboligen. Nettet her er blitt bedre egentlig, men de sender meg hele tiden sms og spør om jeg vil betale ekstra for bedre hastighet eller TV-pakken deres. 

Jeg tar det jeg får gratis og er fornøyd med det takk. Syntes ikke at de bør plage oss med sms hele tiden bare fordi SIB har installert nettet deres i byggene sine. 

Anonymkode: 4553b...05c

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, Cartman skrev:

Nå har jeg hatt GET i snart ett år. Betaler 500 spenn i måneden, men internettet er like treigt og jævlig hele tiden. Hvorfor er det slik? Bor i Oslo-området, så dette skyldes ikke at jeg bor i en eller annen forblåst dal. Verst av alt jeg får ikke bytta, da blokka jeg bor i har GET.

Hva slags abo har du, da? Og har du sjekka om du faktisk får det du betaler for av Mbit ved å sjekke hastighet og ping på f.eks. http://www.speedtest.net

Anonymkode: 1b839...e4a

Gjest Cartman
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags abo har du, da? Og har du sjekka om du faktisk får det du betaler for av Mbit ved å sjekke hastighet og ping på f.eks. http://www.speedtest.net

Anonymkode: 1b839...e4a

Må sjekke det. Da jeg flytta hit kontaktet jeg GET. De anbefalte dette abonnementet pga hastighet.

Skrevet

Jeg har hatt GET i halvannet år eller noe sånt og jeg opplever at jeg har veldig bra hastighet. Tror jeg har opp mot 75mbit nå, og det uten å betale noe mer. 

Kan det være en feil med ruteren eller noe annet som forstyrrer? Bruker du kabel eller trådløst? Jeg fikk dårligere kvalitet på streaming da jeg brukte trådløst, så jeg bruker kabel for å få det kjappest mulig. 

Er det noen som bruker samme ruteren og "bruker opp" hastigheten din? Kan det f.eks være noen som har hacket seg inn på ditt nettverk og bruker det uten at du vet? 

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
1 time siden, Cartman skrev:

RIng de og be om 3 måneder gratis. Det har jeg gjort 2 ganger...

Skrevet

Hvor står rooteren? har du sørget for å optimalisere signalet. Vi har get og det er supert.

Anonymkode: 91144...d16

Skrevet
1 time siden, Cartman skrev:

Like tregt med kabel? Har du andre naboer på samme kanal?* Har du kryptert nettet ditt med minimum WPA?

*Prøv denne appen på mobilen, veldig hendig.

Skrevet

GET er jo generelt helt rævva da.

Jeg trodde i alle fall at dette var allmenn kunnskap, som de aller fleste faktisk var klar over?

Anonymkode: 7fdf7...2b4

Skrevet

Spiller ingen rolle hvor du har nett fra, alt som spiller en rolle er hvor bra linja er fram til din leilighet, her er det mye snusk ute å går, X antall kabler som har blitt gravd borti, forstyrrelser av andre grunner osv.

Koble deg på med kabel til routern, sjekk hastigheten, sjekk uten kabel (wifi)

Er nettet ræva med kabel, ring å klag til Get.

Skrevet

Altibox fiber :hjerte: Allier deg med naboene og få dem til å legge inn fiber i nabolaget. 

Anonymkode: a9d75...dc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...