Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye skal man spise når man trener når målet er å miste fett men bygge muskler?

I mitt tilfelle: veier 58kg, 163 cm høy. Ønsker gå ned til 55kg og bli sterkere i kroppen. 

My fitness pal sier at jeg skal spise 1270 kcal. Lite? Hvor mye bør man spise når man trener?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme...

Gjest Runforit
Skrevet

Skal du bygge muskler så må du få i deg nok mat. Når du trener styrke så bryter du ned musklene og så restituerer musklene seg og bygger seg opp igjen. Uten næring så bryter du dem bare ned uten at de får energien de trenger til å bygge seg opp igjen.

For å gå ned i fettprosent så må man spise et moderat underskudd. Her er det mange sliter, spesielt kvinner. 

Å finne den perfekte balansen mellom å spise lite nok for å redusere fettet, men mer enn nok til å bygge muskler er ikke bare bare. 

Alt under 1500 kcal UTEN trening er ikke anbefalt.

Altså vil du uansett gå ned i fettprosent uten å løfte en finger på ca. 1500 kcal. Det er oppå her igjen at du skal spise inn treningskaloriene for å ikke bryte ned kroppen. Akkurat hvor mye du brenner ved styrke er vanskelig å beregne, men kjører du et effektiv og hardt helkroppsprogram på 45 min så er ca. 300 kcal passende. Ved løping er det lettere for da brenner du ca. din egen vekt i kcal per km. 60 kg, 5 km= 300 kcal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...