AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #1 Skrevet 22. februar 2016 Danske forskere mener skylda for at så mange er single, er pga Tinder og Happn. http://www.sol.no/helse/2016_02_19_78187_flere-og-flere-er-single-dette-mener-eksperter-er-grunnen.html Og jeg er helt enig. Etter å ha møtt noen menn, som hele tiden leter og leter etter den perfekte kvinnen der, så har jeg sett hvor totalt koko folk blir. De klarer ikke slå seg til ro med en, for det kan hele tiden være noe bedre rundt neste sveip. Det finnes sikkert noen sånne damer også men personlig kjenner jeg ingen slike. Folk har jo mista totalt gangsyn i deres desperate jakt etter bekreftelser og det perfekte Og de som har beina litt mer på jorda, er skadelidende... Anonymkode: 974ca...dd6 6
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #2 Skrevet 22. februar 2016 Nå har ikke jeg vært på tinderdate, men forstår jo at det tar tid å finne kjæreste på tinder, man har jo bare bilde å gå etter og selv det å sende noen meldinger sier ikke så mye om personen. Tinder er sikkert fin måte å treffe folk på, men man blir ikke kjent. Anonymkode: 06d68...01b
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #3 Skrevet 22. februar 2016 Spennende lesning! Jeg har også merket at spesielt gutter faktisk, har blitt mer kresne etter Tinder kom. Anonymkode: 87781...520 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #4 Skrevet 22. februar 2016 Det har blitt en enormt stor "bruk og kast"-mentalitet pga sjekkeapper virker det som. Spesielt for de som helst bare vil leke og kanskje de får en ok match en vakker dag. Men de er for det meste ute etter å bruke andre folk på sin vei. Og jo flere de bruker, jo flere ødelegger de, og det hele blir en vond sirkel med folk som bruker hverandre fordi moralen synker. Jeg vet selv jeg er ødelagt. Jeg har fått veldig store problemer med å stole på menn de siste årene. Før møtte man ærlige folk, men nå er hovedvekten menn som bare vil pule rundt og som lyver og lover gull og grønne skoger bare for å få dyppa'n. Anonymkode: 974ca...dd6 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #5 Skrevet 22. februar 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spennende lesning! Jeg har også merket at spesielt gutter faktisk, har blitt mer kresne etter Tinder kom. Anonymkode: 87781...520 Du er bi? Anonymkode: 352b2...d53
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #6 Skrevet 22. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Spennende lesning! Jeg har også merket at spesielt gutter faktisk, har blitt mer kresne etter Tinder kom. Anonymkode: 87781...520 Kanskje fordi du kun ser på de topp 10 % og ikke engang tenker over de 90 % andre. Anonymkode: a16cf...a90 1
Gjest Leonardo Skrevet 22. februar 2016 #7 Skrevet 22. februar 2016 (endret) Hvorfor diskriminerer dere og sier at menn har blitt mer kresne? Om noe, så er det kvinner som lider av dette og blir mer overfladiske og opphengt i sin egen skjønnhet. Selv en gjennomsnittlig kvinne får ekstremt med bekreftelse og oppmerksomhet gjennom sosiale medier og datingapplikasjoner. En virkelig pen kvinne er på et enda høyere nivå. Gjennomsnittlige menn lever i en helt annen virkelighet og en jeg tror mange kvinner ikke er klar over. Det har vært gjort eksperiment rundt dette. Lag en profil selv om du ikke tror på det. Jeg fikk en Tinder-jente til køys for noen måneder tilbake. Supersøt og hyggelig jente, men ikke en toppmodell. Jeg spurte hvor mange matcher hun hadde. Svaret var nærmere 2000. Selv hadde jeg på det tidspunkt 20. Jeg ba om å få se det og hun viste det til meg. Ikke bare fikk jeg se matchene og at det stemte, men jeg fikk også se at hun hadde fått rundt 20 meldinger i løpet av den tiden jeg hadde vært der. Endret 22. februar 2016 av Leonardo
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #8 Skrevet 22. februar 2016 28 minutter siden, Leonardo skrev: Hvorfor diskriminerer dere og sier at menn har blitt mer kresne? Om noe, så er det kvinner som lider av dette og blir mer overfladiske og opphengt i sin egen skjønnhet. Selv en gjennomsnittlig kvinne får ekstremt med bekreftelse og oppmerksomhet gjennom sosiale medier og datingapplikasjoner. En virkelig pen kvinne er på et enda høyere nivå. Gjennomsnittlige menn lever i en helt annen virkelighet og en jeg tror mange kvinner ikke er klar over. Det har vært gjort eksperiment rundt dette. Lag en profil selv om du ikke tror på det. Jeg fikk en Tinder-jente til køys for noen måneder tilbake. Supersøt og hyggelig jente, men ikke en toppmodell. Jeg spurte hvor mange matcher hun hadde. Svaret var nærmere 2000. Selv hadde jeg på det tidspunkt 20. Jeg ba om å få se det og hun viste det til meg. Ikke bare fikk jeg se matchene og at det stemte, men jeg fikk også se at hun hadde fått rundt 20 meldinger i løpet av den tiden jeg hadde vært der. Da var hun nok mye penere enn det du legger frem Jeg matcher merkelig nok bare med menn, men uansett hvordan de ser ut, så vil de helst bare pule og stikke. Og mine venninner som bruker Tinder, er alle ute etter noe seriøst. Så mine antagleser går for dette. Ikke er jeg spesielt overfaldisk heller. De kjekke gutta dropper jeg, men jeg må ha en Mann. Og de som man ser er ekte menn får nok litt flere matcher uansett utseende. Anonymkode: 974ca...dd6 3
Summers Skrevet 22. februar 2016 #9 Skrevet 22. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke er jeg spesielt overfaldisk heller. De kjekke gutta dropper jeg, men jeg må ha en Mann. Og de som man ser er ekte menn får nok litt flere matcher uansett utseende. Anonymkode: 974ca...dd6 Hvordan ser man på Tinder at personen er en ekte mann? 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #10 Skrevet 22. februar 2016 2 minutter siden, Summers skrev: Hvordan ser man på Tinder at personen er en ekte mann? Vanskelig å definere men det har noe med holdningen å gjøre. At man ser selvstendig og trygg ut. Mange menn sitter slappe i sofaen og tar en selfie og ofte ser de sure ut. De utgår. De ser ikke ut som sterke menn, men sure furtunger. Anonymkode: 974ca...dd6 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #11 Skrevet 22. februar 2016 "Ekte mann" høres ut som transfobi, egentlig. Anonymkode: 352b2...d53
Gjest Nordavind Skrevet 22. februar 2016 #12 Skrevet 22. februar 2016 Er kanskje enig med ts (og danske forskere), men tror det gjelder både menn og kvinner. Jeg må si jeg er ganske glad for å ikke ha happn og tinder lenger. Det er gøy (mest i starten), men kan gå over i en slags avhengighet.
Gjest Leonardo Skrevet 22. februar 2016 #13 Skrevet 22. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da var hun nok mye penere enn det du legger frem Jeg er ikke så glad i å rangere kvinner. Hun er pen og trolig noe over snittet, men ikke typen som kunne startet en krig. Det var ikke meningen å fremstille henne i et dårlig lys, men jeg anser henne som forholdsvis ordinær i en by full av vakre kvinner. Har det blitt seriøse forhold ut av Tinder? Definitivt. Er det seriøse folk på Tinder? Svaret er ja. Men det er i utgangspunktet en overfladisk applikasjon. Selve premisset er overfladisk. Ingen kan være uenige i dette. Jeg tror at de som er interessert i et seriøst forhold kanskje hadde vært tjent med å slette Tinder eller i det minste nedprioritere det til fordel for andre kanaler. Eller i det minste bli flinkere på å filtrere de seriøse fra de useriøse. Tinder er tross alt en nyere oppfinnelse og mennesker har da vitterlig møtt og paret seg med hverandre i tusener av år uten internett. Sosiale medier og internett har på mange måter gjort oss mer distanserte fra hverandre.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #14 Skrevet 22. februar 2016 Er enig i dette. Har samme erfaring. Mange er på konstant leting etter den perfekte matchen, og bruker og kaster mennesker underveis i jakten. Jeg har blitt såret flere ganger på denne måten, både av de "kjekke og populære" mennene og de "rare og sjenerte" evig single som klager over at de ikke finner noen. Det er faktisk sistnevnte type menn som er mest kyniske, kanskje fordi de er ødelagte etter årevis med nettdating.. Anonymkode: 9e379...475 3
Gjest Castielz Skrevet 22. februar 2016 #15 Skrevet 22. februar 2016 (endret) Og flere og flere menn oppdager at man ikke trenger låse seg i ett forhold (som for de aller fleste menn har nada fordeler av) for å få sex. Tinder og lignende apper er som en drøm i oppfyllelse for mange menn, og ett mareritt for lettlurte jenter. Endret 22. februar 2016 av Castielz
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #16 Skrevet 22. februar 2016 1 minutt siden, Leonardo skrev: Jeg er ikke så glad i å rangere kvinner. Hun er pen og trolig noe over snittet, men ikke typen som kunne startet en krig. Det var ikke meningen å fremstille henne i et dårlig lys, men jeg anser henne som forholdsvis ordinær i en by full av vakre kvinner. Har det blitt seriøse forhold ut av Tinder? Definitivt. Er det seriøse folk på Tinder? Svaret er ja. Men det er i utgangspunktet en overfladisk applikasjon. Selve premisset er overfladisk. Ingen kan være uenige i dette. Jeg tror at de som er interessert i et seriøst forhold kanskje hadde vært tjent med å slette Tinder eller i det minste nedprioritere det til fordel for andre kanaler. Eller i det minste bli flinkere på å filtrere de seriøse fra de useriøse. Tinder er tross alt en nyere oppfinnelse og mennesker har da vitterlig møtt og paret seg med hverandre i tusener av år uten internett. Sosiale medier og internett har på mange måter gjort oss mer distanserte fra hverandre. Men min oppfatning er at det flest går for de som ikke er det aller peneste. Gjelder begge kjønn. Enten fordi de føler de ikke er fine nok, eller de vet at de drukner i matcher. Så jeg tror faktisk de mest ordinære er de som får flest matcher og de mest "perfekte" utseendemessig ikke får like mange. Og ja jeg er helt enig i at det er en veldig overfladisk app, og man skal være veldig nøye på hvem man chatter med. Selv opplevd forelskelse/forhold via Tinder. Men det ble dessverre for mye rot til slutt pga en eks av han og en dust avstand. Anonymkode: 974ca...dd6 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #17 Skrevet 22. februar 2016 Et øyeblikk siden, Castielz skrev: Og flere og flere menn oppdager at man ikke trenger låse seg i ett forhold (som for de aller fleste menn har nada fordeler) for å få sex. Tinder og lignende apper er som en drøm i oppfyllelse for mange menn, og ett mareritt for lettlurte jenter. Jo for menn så er det jo bare fordeler med å gå inn i et forhold. Synes det er snodig at dere ikke ser det de som har skjønt dette, har det jo fett. Anonymkode: 974ca...dd6 1
Gjest Castielz Skrevet 22. februar 2016 #18 Skrevet 22. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo for menn så er det jo bare fordeler med å gå inn i et forhold. Synes det er snodig at dere ikke ser det de som har skjønt dette, har det jo fett. Anonymkode: 974ca...dd6 Jeg ser ingen fordeler med å være singel, så er helt enig med deg. Men samfunnsmessig, har det ingen fordeler, eller for egen del. Så jeg skjønner hvorfor mange menn dropper det og koser seg heller.
Gjest Nordavind Skrevet 22. februar 2016 #19 Skrevet 22. februar 2016 8 minutter siden, Leonardo skrev: Jeg er ikke så glad i å rangere kvinner. Hun er pen og trolig noe over snittet, men ikke typen som kunne startet en krig. Det var ikke meningen å fremstille henne i et dårlig lys, men jeg anser henne som forholdsvis ordinær i en by full av vakre kvinner. Har det blitt seriøse forhold ut av Tinder? Definitivt. Er det seriøse folk på Tinder? Svaret er ja. Men det er i utgangspunktet en overfladisk applikasjon. Selve premisset er overfladisk. Ingen kan være uenige i dette. Jeg tror at de som er interessert i et seriøst forhold kanskje hadde vært tjent med å slette Tinder eller i det minste nedprioritere det til fordel for andre kanaler. Eller i det minste bli flinkere på å filtrere de seriøse fra de useriøse. Tinder er tross alt en nyere oppfinnelse og mennesker har da vitterlig møtt og paret seg med hverandre i tusener av år uten internett. Sosiale medier og internett har på mange måter gjort oss mer distanserte fra hverandre. Veldig enig med hele innlegget (vel, kan ikke uttale meg om 1ste avsnitt da..:)
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #20 Skrevet 22. februar 2016 Tinder fikk meg til å tenke på et foredrag fra TED-talks, som heter the paradox of choice, som handler om hvordan valgmuligheter og overflod faktisk kan gjøre ting vanskeligere for oss å velge, og hvordan overflod faktisk kan gjøre oss mer ulykkelige fordi våre forventninger av hvordan en vare (eller en partner) skal være går til himmels. Ingen klarer å tilfredsstille varene, og man ender opp med å skylde på seg selv og egen utilstrekkelighet. Her er det snakk om forbruksvarer og helsevesen, men føler psykologien også kan appliseres til Tinder og partnervalg: https://www.youtube.com/watch?v=VO6XEQIsCoM Jeg føler Tinder har gjort meg mer sårbar på den ene siden, men også mer kynisk på den andre siden. Har ikke Tinder lenger, men må jo laste det ned innimellom bare for å se Anonymkode: e9628...d7c 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå