Gjest Blomsterert Skrevet 22. februar 2016 #1 Skrevet 22. februar 2016 En av mine få nære venninner har møtt en mann. Han ga meg godt inntrykk de første gangene jeg traff ham. Han har sine gode sider,som de fleste har. Så fortalte hun meg tidligere i dag at han har vært voldelig. Jeg sa da at det blir ikke aktuelt for meg å møte ham mer. Hun burde gå fra ham,og jeg sa selvfølgelig det. Hun er ei klok og oppegående dame,og jeg håper hun dumper ham. Blir helt satt ut her. Hun var redd han vil lure på hvorfor jeg ikke vil møte de sammen mer,for hun vil ikke at han skal vite at jeg vet. Dette er vel ikke feil av meg? Jeg takler virkelig ikke å se ham i øynene. Voldelige menn er bare nederst for meg.
Gjest Blomsterert Skrevet 22. februar 2016 #2 Skrevet 22. februar 2016 Ingen? Hva gjør dere som vet om at venninner er i sånne relasjoner? Er det dumt av meg å ikke ville møte ham mer? Setter jeg henne i en vanskelig situasjon,og er det så feil i så fall?
Supernova17 Skrevet 22. februar 2016 #3 Skrevet 22. februar 2016 Det er en helt vanlig reaksjon. Gi henne klar beskjed før det er for sent.
Gjest Blomsterert Skrevet 22. februar 2016 #4 Skrevet 22. februar 2016 Et øyeblikk siden, coffeegirl83 skrev: Det er en helt vanlig reaksjon. Gi henne klar beskjed før det er for sent. Ok,Takk! Er litt ambivalent her,som om jeg trår inn på private områder. Men jeg takler virkelig ikke vold,og jeg forstår ikke hvordan hun kan unnskylde dette. Hun sier det har skjedd når han har drukket brennevin. Jeg har fra før så utrolig dårlige erfaringer med rusmisbruk! Det som da kommer fram er jo i folk på en måte. Ble så deppa av denne infoen.
Supernova17 Skrevet 22. februar 2016 #5 Skrevet 22. februar 2016 5 timer siden, Blomsterert skrev: Ok,Takk! Er litt ambivalent her,som om jeg trår inn på private områder. Men jeg takler virkelig ikke vold,og jeg forstår ikke hvordan hun kan unnskylde dette. Hun sier det har skjedd når han har drukket brennevin. Jeg har fra før så utrolig dårlige erfaringer med rusmisbruk! Det som da kommer fram er jo i folk på en måte. Ble så deppa av denne infoen. Jeg tåler ikke å se på vold selv, ikke i filmer en gang. Skumle greier. Her må det stoppes så snart som mulig. Gjør noe nå!!
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #6 Skrevet 23. februar 2016 Har han vært voldelig tidligere eller nylig - mot venninnen din eller andre? Hvis mot venninnen din, og hun unnskylder han allerede (det var pga brennevinet..) må du bruke alle krefter på å få venninnen vekk fra denne mannen Hvis tidligere, få på bordet hva han har gjort for å endre atferden sin. Hvis intet - igjen, få venninnen vekk fra ham Anonymkode: 3ed79...4a3
Gjest Blomsterert Skrevet 24. februar 2016 #7 Skrevet 24. februar 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Har han vært voldelig tidligere eller nylig - mot venninnen din eller andre? Hvis mot venninnen din, og hun unnskylder han allerede (det var pga brennevinet..) må du bruke alle krefter på å få venninnen vekk fra denne mannen Hvis tidligere, få på bordet hva han har gjort for å endre atferden sin. Hvis intet - igjen, få venninnen vekk fra ham Anonymkode: 3ed79...4a3 Hun unnskylder pga drikking ja,og sier han har lovt å ikke drikke brennevin mer. Det holder ikke for meg! Han er blitt dømt for vold før. Jeg ga ham en sjanse,for alle kan gjøre en grov feil. Men da er det noe falalt feil i personligheten hans! Jeg snakket med henne i dag, Hun vil vurdere å gjøre det slutt. Jeg har vært med en voldelig mann selv for mange år siden. Dette vet hun,og jeg sa fra at hun blir ødelagt av dette en lang stund. Blir så frustrert over at de som er og blir voldsofre ikke lytter til oss som vet! Men jeg skjønner hvorfor også. Klandrer dem virkelig ikke,men jo lenger en er i dette,jo mer skadet blir en. Det må formidles.
Gjest O.G. Skrevet 24. februar 2016 #8 Skrevet 24. februar 2016 Den 2/22/2016 at 16.00, Blomsterert skrev: En av mine få nære venninner har møtt en mann. Han ga meg godt inntrykk de første gangene jeg traff ham. Han har sine gode sider,som de fleste har. Så fortalte hun meg tidligere i dag at han har vært voldelig. Jeg sa da at det blir ikke aktuelt for meg å møte ham mer. Hun burde gå fra ham,og jeg sa selvfølgelig det. Hun er ei klok og oppegående dame,og jeg håper hun dumper ham. Blir helt satt ut her. Hun var redd han vil lure på hvorfor jeg ikke vil møte de sammen mer,for hun vil ikke at han skal vite at jeg vet. Dette er vel ikke feil av meg? Jeg takler virkelig ikke å se ham i øynene. Voldelige menn er bare nederst for meg. Skjønner deg godt, slike fyrer er uberegnelige og du vet ikke ordet av det før han har slått ned deg også.
Gjest Blomsterert Skrevet 24. februar 2016 #9 Skrevet 24. februar 2016 5 minutter siden, O.G. skrev: Skjønner deg godt, slike fyrer er uberegnelige og du vet ikke ordet av det før han har slått ned deg også. Takk O.G. Orker ikke se ham. Hun ble fortvilet fordi han ville undres over at jeg ikke kom på besøk mer,for han ville ikke hun skulle si det til noen! Typisk nok,men jeg må sette hardt mot hardt her. Hun snakket om å gå fra ham i dag. Håper hun tar til vettet og gjør det.
Gjest O.G. Skrevet 24. februar 2016 #10 Skrevet 24. februar 2016 Et øyeblikk siden, Blomsterert skrev: Takk O.G. Orker ikke se ham. Hun ble fortvilet fordi han ville undres over at jeg ikke kom på besøk mer,for han ville ikke hun skulle si det til noen! Typisk nok,men jeg må sette hardt mot hardt her. Hun snakket om å gå fra ham i dag. Håper hun tar til vettet og gjør det. Spørs hvor smart hun er når hun går fra ham, ting må gjøres i det skjulte i og med det at en konfrontasjon får dem til å bli voldelige.
Gjest Blomsterert Skrevet 24. februar 2016 #11 Skrevet 24. februar 2016 Et øyeblikk siden, O.G. skrev: Spørs hvor smart hun er når hun går fra ham, ting må gjøres i det skjulte i og med det at en konfrontasjon får dem til å bli voldelige. Ja,viktig poeng. Hun kan komme til meg. Jeg ringer glatt politiet om han dukker opp. Hun bør anmelde ham,og det sa jeg. Hun ringer meg i morgen,så får se hva som skjer. Fyren er jo farlig.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #12 Skrevet 24. februar 2016 Visste hu at han har vørt dømt for vold tidligere? Drikker han mye generelt? Fikk du sjokk da hun fortalte det? Altså, du kunne ikke forestille deg at han kunne være voldelig, eller følte du at han ikke var helt "god"? Anonymkode: 27120...0e4
Gjest O.G. Skrevet 24. februar 2016 #13 Skrevet 24. februar 2016 Et øyeblikk siden, Blomsterert skrev: Ja,viktig poeng. Hun kan komme til meg. Jeg ringer glatt politiet om han dukker opp. Hun bør anmelde ham,og det sa jeg. Hun ringer meg i morgen,så får se hva som skjer. Fyren er jo farlig. Snuten kan ikke gjøre en skit før det har skjedd noe og det beste hadde vært at du ikke ble involvert i det hele tatt. Tro meg, jeg har vært der, du får ikke mye takk av venninnen din for å hjelpe.
Gjest Blomsterert Skrevet 24. februar 2016 #14 Skrevet 24. februar 2016 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Visste hu at han har vørt dømt for vold tidligere? Drikker han mye generelt? Fikk du sjokk da hun fortalte det? Altså, du kunne ikke forestille deg at han kunne være voldelig, eller følte du at han ikke var helt "god"? Anonymkode: 27120...0e4 Ja,hun visste det. Han var åpen om det,Men virket som en hyggelig mann. Han påsto det var i selvforsvar,så jeg ble litt skeptisk iom at han ble dømt. Nå skjønner jeg jo at han ikke er god. Jeg vet ikke om han drikker ofte, Venninnen min drikker ikke mye,og vi har alltid vært edru sammen,med unntak av en gang. Det var før han kom inn i bildet ifb med bursdagsfeiring. Jeg ble sjokkert ja.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #15 Skrevet 24. februar 2016 2 minutter siden, Blomsterert skrev: Ja,hun visste det. Han var åpen om det,Men virket som en hyggelig mann. Han påsto det var i selvforsvar,så jeg ble litt skeptisk iom at han ble dømt. Nå skjønner jeg jo at han ikke er god. Jeg vet ikke om han drikker ofte, Venninnen min drikker ikke mye,og vi har alltid vært edru sammen,med unntak av en gang. Det var før han kom inn i bildet ifb med bursdagsfeiring. Jeg ble sjokkert ja. Virker han ellers oppritig interessert i henne og behandler henne med respekt ellers bortsett fra denne hendelsen? Eller har han fra nå av forandret seg? Mangel på empati osv? Kjenner hun ellers mye av bakgrunnen hans, tidligere forhold etc? Anonymkode: 27120...0e4
Gjest Blomsterert Skrevet 24. februar 2016 #16 Skrevet 24. februar 2016 1 time siden, O.G. skrev: Snuten kan ikke gjøre en skit før det har skjedd noe og det beste hadde vært at du ikke ble involvert i det hele tatt. Tro meg, jeg har vært der, du får ikke mye takk av venninnen din for å hjelpe. Jeg ville helst unnvære dette,men hun er ei venninne jeg er utrolig glad i. Syns alt bare er tragisk i dette tilfellet. Jeg må støtte henne,men også sette grenser. Jeg har sagt hva jeg mener,og vil ikke under noen omstendighet møte ham igjen.
Gjest O.G. Skrevet 24. februar 2016 #17 Skrevet 24. februar 2016 Et øyeblikk siden, Blomsterert skrev: Jeg ville helst unnvære dette,men hun er ei venninne jeg er utrolig glad i. Syns alt bare er tragisk i dette tilfellet. Jeg må støtte henne,men også sette grenser. Jeg har sagt hva jeg mener,og vil ikke under noen omstendighet møte ham igjen. Bra. Sender en klem over skjermen.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #18 Skrevet 24. februar 2016 Synes egentlig at å si at du ikke vil møte han igjen, og stå for det, tydelig viser hvor uakseptabelt du synes det han gjør er. Ser ikke for meg at jeg hadde orket være i samme rom som han! Å støtte venninna di bør du jo gjøre, gjøre det som er best for henne. Og det er jo ikke å bare late som ingenting i samme rom som den tullingen Anonymkode: 1d2b3...803
Gjest Blomsterert Skrevet 24. februar 2016 #19 Skrevet 24. februar 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Virker han ellers oppritig interessert i henne og behandler henne med respekt ellers bortsett fra denne hendelsen? Eller har han fra nå av forandret seg? Mangel på empati osv? Kjenner hun ellers mye av bakgrunnen hans, tidligere forhold etc? Anonymkode: 27120...0e4 Jeg klarer ikke akseptere dette uansett jeg, Han opptrer hyggelig,men det er jo noe helt feil her.
Gjest Blomsterert Skrevet 24. februar 2016 #20 Skrevet 24. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes egentlig at å si at du ikke vil møte han igjen, og stå for det, tydelig viser hvor uakseptabelt du synes det han gjør er. Ser ikke for meg at jeg hadde orket være i samme rom som han! Å støtte venninna di bør du jo gjøre, gjøre det som er best for henne. Og det er jo ikke å bare late som ingenting i samme rom som den tullingen Anonymkode: 1d2b3...803 Takk for forståelsen. Ville ikke sette henne i et dilemma,så glad for støtte her. Men han setter henne jo i et større. Så,jeg står for dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå