Gå til innhold

Folk som starter tråd etter tråd men nekter å ta imot råd/hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker du om slike?

Anonymkode: 9ff73...504

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du om slike?

At de troller eller at de virkelig trenger hjelp, litt avhengig av hvilke problemstillinger vedkommende kommer med.

Anonymkode: 86255...908

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du om slike?

At de er plagsomme og bør stoppes av moderator, derfor rapporterer jeg og skriver hva jeg reagerer på. 

Men noen trenger ikke mer enn en tråd der de kverrulerer så du kan bli mørkredd. Det er bare å overse fremfor å gi dem vann på mølla. 

Anonymkode: af76d...8c4

• Liker 2
Skrevet

De leser de innleggene de vil. Resten går over hodet på dem.

Anonymkode: 1be45...5ba

• Liker 3
Skrevet

Fordi de ikke vil innse at det er den løsningen folk foreslår som fungerer. De får ikke det svaret de skulle ønske de fikk. De vil ikke innse realitetene, selv om de vil ha hjelp. 

Anonymkode: ad89d...51f

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du om slike?

De trenger å lufte problemene sine litt. Helt greit. Noen ganger så trenger jeg bare å skrive ned det jeg føler og få kommentarer på det. Betyr ikke at jeg kommer til å følge rådene jeg får, men jeg setter pris på dem og sympatien jeg får. 

Bruker ikke gjøre det her inne da. :P 

Anonymkode: d8610...2ea

• Liker 3
Skrevet

De får ikke den hjelpen de trenger i hovedtråden. Jeg synes det er en fryktelig uting at så mange her inne ikke svarer på den aktuelle problemstillingen det blir spurt om, men prøver å endre problemstillingen/nekte å godta forholdene ts faktisk snakker om. Så utarter tråden seg til en meningsløs krangel med personangrep og usakligheter. Da er det ikke rart ts starter en ny tråd. 

For eksempel kan en person spørre om hvordan hun best skal tilberede en kyllinggryte. Så er det noen som spør om hun ikke bare kan lage den med svin i stedet, siden det er enklere. Men det er ikke tilberedeing av svin ts vil ha svar på, det er kylling. Kanskje ts har kjøpt kyllingen, og vil bruke den. Kanskje ts skal lage maten til noen andre som absolutt vil ha kylling. Summa sumarum: det er KYLLING ts vil ha svar på, ikke allskens vås om hvordan hun kan unngå å lage kylling. 

Anonymkode: 3077e...937

• Liker 7
Skrevet

At rådene ofte ikke er spesielt gode. Det er veldig mange som tydeligvis legger veldig mye av seg selv i rådene de gir, og tar det personlig når de ikke passer. Jeg har sett utallige utvekslinger av denne typen:

Trådstarter: "Jeg er deprimert/singel/blakk, hva bør jeg gjøre?"

Rådgiver: "Du bør trene/bli med i Røde Kors/spise flere gojibær."

Trådstarter: "Det har jeg prøvd, det fungerer ikke fordi XYZ."

Rådgiver: "Vel, da vil du ikke bli bedre, så da får du ha det så godt."

Det sier seg selv, eller i det minste burde si seg selv, at dette er en fullstendig håpløs tilnærming til problemløsning. Mange av forslagene er lite gjennomtenkte, og mange av de som gir råd er fullstendig uvillige til å akseptere at rådene de kommer med faktisk ikke alltid funker. Selvsagt er det tilfeller der et råd blir avvist på utilstrekkelig grunnlag, men avvisning av råd er ikke i seg selv et problem, og spesielt ikke når dette blir godt begrunnet.

• Liker 5
Skrevet
23 timer siden, Okapi skrev:

At rådene ofte ikke er spesielt gode. Det er veldig mange som tydeligvis legger veldig mye av seg selv i rådene de gir, og tar det personlig når de ikke passer. Jeg har sett utallige utvekslinger av denne typen:

Trådstarter: "Jeg er deprimert/singel/blakk, hva bør jeg gjøre?"

Rådgiver: "Du bør trene/bli med i Røde Kors/spise flere gojibær."

Trådstarter: "Det har jeg prøvd, det fungerer ikke fordi XYZ."

Rådgiver: "Vel, da vil du ikke bli bedre, så da får du ha det så godt."

Det sier seg selv, eller i det minste burde si seg selv, at dette er en fullstendig håpløs tilnærming til problemløsning. Mange av forslagene er lite gjennomtenkte, og mange av de som gir råd er fullstendig uvillige til å akseptere at rådene de kommer med faktisk ikke alltid funker. Selvsagt er det tilfeller der et råd blir avvist på utilstrekkelig grunnlag, men avvisning av råd er ikke i seg selv et problem, og spesielt ikke når dette blir godt begrunnet.

Ja, helt enig. Dette gremmer jeg meg også over. Når en tråd først har eskalert til slikt, at et par personer har bestemt at de har Svaret, og beskylder ts for å ikke ville ha hjelp men bare vil lage drama og være offer, så er tråden dømt til å bare dø hen. Da får ikke ts svar på det hun spør om. Da må man starte en ny tråd om man vil ha sjangs til å få noen vettuge svar.

Det har jeg selv opplevd flere ganger, og har mer eller mindre gitt opp å starte tråder på KG. 

Anonymkode: 3077e...937

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vet ikke om det stemmer, men det aller første svaret setter på en måte en føring sammen med de fire fem neste. Heldigvis bruker det være noen som bryter inn og kommer med ting som har med tema å gjøre. Tror også svarene kan være preget av at det har vært skrevet om nesten det samme i andre tråder. Hopper over å lese hvis en tråd blir for usaklig, og tror det kan være en grunn til at ts kanskje starter en ny tråd, det er vel da hetsen bruker dukke opp?

Noen ganger er det opplagt at det er et troll, men de kan være riktig underholdende av og til. Man skal også være forsiktig med å mene noe om trollene. Det kan være en som kjeder seg, en som vil provosere, en som er psykisk ustabil eller en som vil "sjokkere" alle kvinner i etablerte forhold ved å lage en utroskapshistorie som kan passe inn i manges liv. Det er likevel ingen som overgår Milla, og den perioden på kg. Kvinneverden var delt i to her inne den gangen.

Slitsomt med mange ab som bare går inn for å spre møkk, men de er veldig lett å bare overse.

Endret av Atea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...