Gå til innhold

Jente på 9 år som får så ekstremt fort fett hår,som lukter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi har det siste året fått fetere og fetere hår, vi har alltid vasket det ca 2 ganger pr uke, maks 3. Jeg har prøvd ulike shampoer, men det fungerer ikke. Både jeg og mannen min har hår som er tørt som høy, så dette er nytt for oss. Jeg har vært på apoteket å prøvd shampo mpt flass og fett hår, samt noen frisørshampoer. Ellers fulgt råd som ikke gre for ofte pga stimulering av hodebunnstalg, ikke vaske for ofte. Noen råd? 

Anonymkode: 2fa2f...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser at noen tipser om å bruke grønnsåpe. Andre talkum (potetmel ogs fordi det absorberer.

Kan det være puberteten som sniker seg på? Mange sliter jo i den livsfasen... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd tørrshampo? :) jeg har desverre motsatt problem, håret mitt er tørt som bare fy, så har ikke så mye erfaring, desverre.

Anonymkode: 05389...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jenta mi har det siste året fått fetere og fetere hår, vi har alltid vasket det ca 2 ganger pr uke, maks 3. Jeg har prøvd ulike shampoer, men det fungerer ikke. Både jeg og mannen min har hår som er tørt som høy, så dette er nytt for oss. Jeg har vært på apoteket å prøvd shampo mpt flass og fett hår, samt noen frisørshampoer. Ellers fulgt råd som ikke gre for ofte pga stimulering av hodebunnstalg, ikke vaske for ofte. Noen råd? 

Hun er nok begynt på puberteten og å produsere kjønnshormoner. Det eneste som hjelper er å vaske håret ofte og med mild shampo. Volumshampo er bra om hun får lett tungt hår i tillegg. 

Det viktigste er at hun er velstelt og ikke blir utstøtt i vennegjengen fordi hun lukter eller ser uhygenisk ut. Går nok ikke lang tiden før hun begynner å få kjønnshår og brystutvikling. 

Anonymkode: 338d5...a26

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2Bhonest skrev:

Prøvd denne?

First-price-shampo.png

De er jeg kjempefornøyd med. 

Bruker de utvannet på hunden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at hun vasker håret riktig? Altså at hun masserer sjampo i hodebunnen og skyller skikkelig ut etterpå? Ser andre tipser om tørrsjampo - tenker det kan være verdt å prøve.

Anonymkode: a6541...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er frisør, så jeg kan iallefall komme med mine tips! Håper det funker :) 

Håret bør sjamponeres to ganger per vask. Ikke dobbelt opp med sjampo, men fordele mengden på to runder. Kun balsam i spissene og unngå sjampo med for mye pleiestoffer da dette smører veldig. Ellers ikke massér hodebunnen så mye, og bruk så kaldt vann som mulig. Viktig å skylle godt. Tørrsjampo kan brukes imellom vask. 

Anonymkode: 6ab5e...167

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min hadde en periode med dette problemet i ca. et år når han var 11, nå er han 12 og det er plutselig borte. Så fortvil ikke, det går mest sannsynlig over.

Anonymkode: 0fb20...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine barn hadde dette problemet da de var 12-13 år gamle. Jeg fikk anbefalt en renseshampo hos frisøren, som vi skulle bruke et par-tre ganger i måneden i tillegg til den vanlige hårvasken resten av tiden.

Dette funket veldig godt på mine, og håret holdt seg luktfritt og pent.

Anonymkode: d3d43...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende at det ikke egentlig er fett, men at det sitter igjen noen rester eller noe fra sjampoen som gjør at det ser fett ut? Dette skjer av og til med meg, det må være noe slags stoff som er i mange sjampoer som får det til å se slik ut. Når det skjer med meg bruker jeg å vaske med Gliss en periode, så går det over... ikke spør meg hvorfor, men det er jo kanskje verdt et forsøk? :)

Anonymkode: db524...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redken  scalp relief ool detox er fantastisk for fet hodebunn! Om hu har tykt hår, kan det være en ide å få det klippet opp så det ikke blir så tungt og blir met luftig!

Anonymkode: e3668...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...