Gå til innhold

Skinnyfat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er en gutt på 20 år, som begynner å bli lei magen min. Den er ikke spesielt stor eller fet, men heller ikke særlig muskuløs.

Når jeg har på meg t-skjorte osv, så er det ingen som tror at jeg er skinny fat, fordi jeg ser vanlig ut, altså slank. I tillegg er jeg 185 cm, så det syns ikke at magen er litt "løs". Når jeg tar av meg t-skjorta, så ser magen min litt for "løs" ut. Dette vil jeg veldig sterkt endre, men hvordan? Hvordan kan jeg stramme opp bare magen litt, evt fjerne det fettet? Andre kroppsdeler trenger jeg ikke å trene og treningstudio er uaktuelt pga lengde.

Har dere noe tips? Øvelser hjemme? Settes veldig stor pris på.

Anonymkode: 6df54...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja det er jo styrketrening da.. Du får ikke akkurat punktslanket magen. Men du kan sikekrt skaffe deg muskler der. Mage øvelser. Så enten da styrkeøvesler hjemme, siden du ikke vil på studio. Jeg ville jo absolutt sagt det er der du burde ha vært men, det er selvsagt ikke helt nødvendig.
Men du burde selvsagt trene alle muskler, uansett om du mener det ikke er nødvendig. Inegn vits å kun ligge å ta tusen situps liksom:)

Endret av agnesb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste måten å fjerne magefettet ditt på er å gå ned i fett prosent. Dette kan du gjøre ved å legge om kostholdet og/eller starte med trening. Hadde jeg vært deg ville jeg gått til innkjøp av noen vekter og en treningsmatte og startet med basic styrketrening og regelmessig kondisjonstrening .

Anonymkode: d61de...445

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er treningsstudio uaktuelt pga lengde? Den skjønte jeg ikke.

Som andre er her sier, det du trenger er å gå ned i fettprosent. Det gjør du aller best på kjøkkenet, aka spis sånn at du går i et lite kaloriunderskudd hver dag. Å trene styrke slik at muskelmassen øker, vil også kunne skjule det ekstra fettet til en viss grad hvis det ikke er altfor mye. Du kan ikke punktslanke magen med mindre du fettsuger den.

Lykke til :)

Anonymkode: 9326c...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eneste måten å fjerne magefettet ditt på er å gå ned i fett prosent. Dette kan du gjøre ved å legge om kostholdet og/eller starte med trening. Hadde jeg vært deg ville jeg gått til innkjøp av noen vekter og en treningsmatte og startet med basic styrketrening og regelmessig kondisjonstrening .

Anonymkode: d61de...445

Okey. Men jeg tror egentlig ikke kostholdet er noe problem, da jeg er slank av meg. Har aldri som jeg kan huske, lagt på meg 4-5++ kg av å spise fast food etc. Men kan godt prøve det ut.

Hvordan trening da? Tror du sit ups hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er treningsstudio uaktuelt pga lengde? Den skjønte jeg ikke.

Som andre er her sier, det du trenger er å gå ned i fettprosent. Det gjør du aller best på kjøkkenet, aka spis sånn at du går i et lite kaloriunderskudd hver dag. Å trene styrke slik at muskelmassen øker, vil også kunne skjule det ekstra fettet til en viss grad hvis det ikke er altfor mye. Du kan ikke punktslanke magen med mindre du fettsuger den.

Lykke til :)

Alt for lang fra der jeg bor, og har ikke tid til det(skole).

Ja, må nok ned i fettprosent ja. Er den beste metoden da, å spise sunnere etc? Er langt ifra fet, bare litt lubben mage. Men når jeg har på meg klær, så syns ingen ting av det. Er slank.

Er det mulig å bare spise bedre? Kan det gjøre at fettet på magen går vekk etter et par mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, må nok ned i fettprosent ja. Er den beste metoden da, å spise sunnere etc? Er langt ifra fet, bare litt lubben mage. Men når jeg har på meg klær, så syns ingen ting av det. Er slank.

Er det mulig å bare spise bedre? Kan det gjøre at fettet på magen går vekk etter et par mnd?

Ja, dette kan du ordne kun ved å spise bedre, egentlig. Kutt ut godterier, brus og andre sukkerkilder og en del av fettet du får i deg, og spis mer rent kjøtt, grønnsaker og grovt korn. Spis sånn at du blir sånn høvelig mett, ellers kommer du til å gå på smell etter smell og hive i deg usunne ting.

PS: jeg er ingen ernæringsfysiolog akkurat, så ta rådene for det de er: fra en ikke-ekspert. :)

PPS: Google disse tingene, internett er fullt av hjelp for de som vil sette sammen et bedre kosthold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsa.

Men er det virkelig kosthold som er årsaken? Er jo egentlig slank av meg, og har aldri følt meg lubben pga kostholdet akkuratt.

Finner man noen gode øvelser som kan gjøre hjemme, for å minske/stramme magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tipsa.

Men er det virkelig kosthold som er årsaken? Er jo egentlig slank av meg, og har aldri følt meg lubben pga kostholdet akkuratt.

Finner man noen gode øvelser som kan gjøre hjemme, for å minske/stramme magen?

Hva veier du?
Hvis du er slank, men har lite muskler, så bør du begynne å trene styrke. Ellers blir du bare skinn og bein, og det er ikke noe særlig. 

Det finnes ingen øvelser som gjør magen mindre. Det første du bør gjøre er å lese deg litt opp på grunnleggende ernæring og styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. februar 2016 at 17.42, AnonymBruker skrev:

Da heter det: pga avstand. 

Anonymkode: 2dbbf...285

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir ikke kvitt fettet uten å spise mindre. Og du må trene for å få frem musklene. Så du kan enten øke aktivitetsnivået, eller du kan senke kalori-inntaket OG øke aktivitetsnivået. Hvis treningsstudio er ut, så kan du gjøre forskjellige øvelser hjemme med kroppen som vekt og motstand.

Du sier du er slank og ganske stabil i vekt. Da er det ikke sikkert at du trenger å endre så mye på kostholdet ditt. Men før du tar stilling til det, kan du jo forsøke å skaffe deg en skikkelig oversikt over hva du faktisk spiser. Før en detaljert logg i noen dager, og se på hva som kan kuttes bort eller evt forandres litt på.

Et daglig kaloriunderskudd på 500 kalorier vil føre til at du mister en halv kilo fett i uken. Dette kan være unnagjort på et par måneder.

500 kalorier kan være 150 gram sjokolade, f.eks. Eller 1,5 liter cola, eller et par burgere. Så hvis du har junkfood i dietten din, skulle justeringen være lett.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Mann 42 skrev:

Du blir ikke kvitt fettet uten å spise mindre. Og du må trene for å få frem musklene. Så du kan enten øke aktivitetsnivået, eller du kan senke kalori-inntaket OG øke aktivitetsnivået. Hvis treningsstudio er ut, så kan du gjøre forskjellige øvelser hjemme med kroppen som vekt og motstand.

Du sier du er slank og ganske stabil i vekt. Da er det ikke sikkert at du trenger å endre så mye på kostholdet ditt. Men før du tar stilling til det, kan du jo forsøke å skaffe deg en skikkelig oversikt over hva du faktisk spiser. Før en detaljert logg i noen dager, og se på hva som kan kuttes bort eller evt forandres litt på.

Et daglig kaloriunderskudd på 500 kalorier vil føre til at du mister en halv kilo fett i uken. Dette kan være unnagjort på et par måneder.

500 kalorier kan være 150 gram sjokolade, f.eks. Eller 1,5 liter cola, eller et par burgere. Så hvis du har junkfood i dietten din, skulle justeringen være lett.

20 minutter siden, Mann 42 skrev:

Jeg spiser ikke noe mer enn hva andre folk på min alder gjør. Spiser også litt sjokolade om jeg finner det i skapet, og drikker veldig sjeldent cola. 

Ja, er som sagt skinnyfat, og når jeg har på meg klær, så tror nok alle at jeg har en vanlig mage, og ikke lubben. 

Hmm interessant, men tar ikke det lang tid da? Er jo ikke noe stress å minske sjokoladebruket, men kan jo heller ikke holde meg helt unna det i flere måneder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser ikke noe mer enn hva andre folk på min alder gjør. Spiser også litt sjokolade om jeg finner det i skapet, og drikker veldig sjeldent cola. 

Ja, er som sagt skinnyfat, og når jeg har på meg klær, så tror nok alle at jeg har en vanlig mage, og ikke lubben. 

Hmm interessant, men tar ikke det lang tid da? Er jo ikke noe stress å minske sjokoladebruket, men kan jo heller ikke holde meg helt unna det i flere måneder. 

Du får jo selv bestemme hva du skal kutte ut av det du spiser. Hva andre folk spiser er temmelig irrelevant. Hvor fort dette skal gå, er fullstendig avhengig av hvor mye du er innstilt på å klare deg uten av de tingene som har gjort deg "skinny fat".

Det enkleste hadde kanskje vært å øke den fysiske aktiviteten. La oss si at du ganske enkelt går 10.000 skritt hver dag. Det er en spasertur på mellom tre kvarter og en time. Du behøver ikke gjøre alt på en gang.

Jeg går til og fra butikken, jobben og treningsstudio, og for at det ikke skal føles som dødtid pleier jeg å høre på enten podcasts eller lydbøker. Eller musikk, hvis det er vanskelig å konsentrere seg.

Hvis det føles som et stort offer å kutte ut ting, så trenger du kanskje å tenke over prioriteringene dine.

Jeg forsøkte i mange år å slutte å røyke. Jeg gjorde heroiske forsøkt, og jeg fikk VIRKELIG abstinenser. Hlet forjævlig. Jeg klarte det mange ganger, og så sprakk jeg. Grunnen var at jeg egentlig ikke VILLE slutte å røyke. Jeg visste at jeg BURDE slutte å røyke. Men det er jo ikke det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...