AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #1 Del Skrevet 22. februar 2016 Seriøst, jeg trenger noen tips for hvordan jeg skal takle dette. Jeg fikk ny bil i oktober i fjor da min gamle arvede bil var nesten 20 år gammel, stor og upraktisk og full av rust. Jeg kjøpte en ny bil, ikke noen luksusbil men en praktisk moderne bybil. En hybrid. Min nabo er en eldre gift mann, hans kone er snill og hyggelig og jeg har alltid hatt en greit forhold til de begge. Men så, jeg hadde hatt bilen i kanskje en uke da denne mannen plutselig stod ved bilen en morgen. Jeg skulle på jobb og hadde ikke allverdens av tid og han spurte om den var ny og hvor den gamle var. Jeg var høflig og sa som sant var at den ikke passerte EU-kontrollen og at den ble levert til opphuggeren. Jeg ønsket han en god dag og satte meg inn og kjørte avgårde. Siden den morgenen står han ute ved bilen flere ganger i uka og spør om den gamle bilen, hva som var galt med den mm. Så begynte spm. angående den nye bilen om hvor mye den kostet, at den var for dyr, han har lest ditt og datt om hvor dårlig den er (enda den scorer bra på alskens tester), bilen er miljøskadelig, laderen på husveggen er skjemmende for utsikten............ lista er lang. På fredag ettermiddag kom jeg hjem fra butikken etter helgehandel og bar inn en haug med poser. Da kom han ut i full fart og mente at jeg hadde parkert på feil plass, noe jeg ikke har siden vi har merket hver plass med nummerskilt og matcher bilen. Jeg pekte og sa at det stemmer men han ignorerte meg og gikk inn igjen, halvveis inne ropte han at fargen på bilen var stygg og at han fikk vondt i øynene (bilen er i enn nøytral ikke-grell blåfarge). Noen som vet hvordan jeg skal ta dette fatt. Jeg gruer meg jo til å gå ut og føler meg litt overvåket. Anonymkode: 2b41f...ef2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #2 Del Skrevet 22. februar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst, jeg trenger noen tips for hvordan jeg skal takle dette. Jeg fikk ny bil i oktober i fjor da min gamle arvede bil var nesten 20 år gammel, stor og upraktisk og full av rust. Jeg kjøpte en ny bil, ikke noen luksusbil men en praktisk moderne bybil. En hybrid. Min nabo er en eldre gift mann, hans kone er snill og hyggelig og jeg har alltid hatt en greit forhold til de begge. Men så, jeg hadde hatt bilen i kanskje en uke da denne mannen plutselig stod ved bilen en morgen. Jeg skulle på jobb og hadde ikke allverdens av tid og han spurte om den var ny og hvor den gamle var. Jeg var høflig og sa som sant var at den ikke passerte EU-kontrollen og at den ble levert til opphuggeren. Jeg ønsket han en god dag og satte meg inn og kjørte avgårde. Siden den morgenen står han ute ved bilen flere ganger i uka og spør om den gamle bilen, hva som var galt med den mm. Så begynte spm. angående den nye bilen om hvor mye den kostet, at den var for dyr, han har lest ditt og datt om hvor dårlig den er (enda den scorer bra på alskens tester), bilen er miljøskadelig, laderen på husveggen er skjemmende for utsikten............ lista er lang. På fredag ettermiddag kom jeg hjem fra butikken etter helgehandel og bar inn en haug med poser. Da kom han ut i full fart og mente at jeg hadde parkert på feil plass, noe jeg ikke har siden vi har merket hver plass med nummerskilt og matcher bilen. Jeg pekte og sa at det stemmer men han ignorerte meg og gikk inn igjen, halvveis inne ropte han at fargen på bilen var stygg og at han fikk vondt i øynene (bilen er i enn nøytral ikke-grell blåfarge). Noen som vet hvordan jeg skal ta dette fatt. Jeg gruer meg jo til å gå ut og føler meg litt overvåket. Anonymkode: 2b41f...ef2 ignorer han når han snakker til deg, bare gå inn i huset. Han er ufin og plagsom og du trenger ikke stå å ta sånn dritt.. For en særing! Snakk med kona hans kansje? om dere har god kontakt? Anonymkode: 8c5d5...886 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #3 Del Skrevet 22. februar 2016 Det er ikke du, men han som er rar. Angrep kan være det beste forsvar. Plag han med noe greier og se hva som skjer. Anonymkode: c6604...dcf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #4 Del Skrevet 22. februar 2016 Kunne begynne å lure på om denne mannen har en begynnende demens a la altzheimers. Anonymkode: 8e227...9a4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #5 Del Skrevet 22. februar 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke du, men han som er rar. Angrep kan være det beste forsvar. Plag han med noe greier og se hva som skjer. Anonymkode: c6604...dcf Plage en eldre mann som kanskje er i ferd med å bli dement eller noe? Fy! Anonymkode: 3ce21...7db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #6 Del Skrevet 22. februar 2016 Hahaha, er det mulig!? Det der må du virkelig prøve å ikke la gå innpå deg, her er det han som har et problem _ikke_ du! Anonymkode: 8dadf...1bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 22. februar 2016 #7 Del Skrevet 22. februar 2016 Ts, har du inntrykk av at han har begynt å "røre" med andre ting? At han rett og slett er i ferd med å bli dement eller noe? Spør deg fordi du sier at han spør om og om igjen om den gamle bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 22. februar 2016 #8 Del Skrevet 22. februar 2016 Jeg hadde bare ignorert ham, og tatt med meg disse historiene som noe morsomt å fortelle i ettertid til venner og familie. Alltid morsomt å høre historier om en skrullete nabo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #9 Del Skrevet 22. februar 2016 Misunnelse heter det! Han må du bare ignorere - han er ikke verd en kalori. Anonymkode: 0fc0a...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 22. februar 2016 #10 Del Skrevet 22. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Seriøst, jeg trenger noen tips for hvordan jeg skal takle dette. Jeg fikk ny bil i oktober i fjor da min gamle arvede bil var nesten 20 år gammel, stor og upraktisk og full av rust. Jeg kjøpte en ny bil, ikke noen luksusbil men en praktisk moderne bybil. En hybrid. Min nabo er en eldre gift mann, hans kone er snill og hyggelig og jeg har alltid hatt en greit forhold til de begge. Men så, jeg hadde hatt bilen i kanskje en uke da denne mannen plutselig stod ved bilen en morgen. Jeg skulle på jobb og hadde ikke allverdens av tid og han spurte om den var ny og hvor den gamle var. Jeg var høflig og sa som sant var at den ikke passerte EU-kontrollen og at den ble levert til opphuggeren. Jeg ønsket han en god dag og satte meg inn og kjørte avgårde. Siden den morgenen står han ute ved bilen flere ganger i uka og spør om den gamle bilen, hva som var galt med den mm. Så begynte spm. angående den nye bilen om hvor mye den kostet, at den var for dyr, han har lest ditt og datt om hvor dårlig den er (enda den scorer bra på alskens tester), bilen er miljøskadelig, laderen på husveggen er skjemmende for utsikten............ lista er lang. På fredag ettermiddag kom jeg hjem fra butikken etter helgehandel og bar inn en haug med poser. Da kom han ut i full fart og mente at jeg hadde parkert på feil plass, noe jeg ikke har siden vi har merket hver plass med nummerskilt og matcher bilen. Jeg pekte og sa at det stemmer men han ignorerte meg og gikk inn igjen, halvveis inne ropte han at fargen på bilen var stygg og at han fikk vondt i øynene (bilen er i enn nøytral ikke-grell blåfarge). Noen som vet hvordan jeg skal ta dette fatt. Jeg gruer meg jo til å gå ut og føler meg litt overvåket. Anonymkode: 2b41f...ef2 Å hjelpe meg. Du må bare overhøre. Eller be ham holde munn rett og slett. Når jeg havner i situasjoner med så krevende mennesker,så ser jeg det utenfra. Som på film om du skjønner? Da blir det mer komisk enn slitsomt: -) denne taktikken har hjulpet meg mye. Må jobbe med mildt sagt krevende individer iblant,så lærte meg å se ting utenfra. Har reddet mang en situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 22. februar 2016 #11 Del Skrevet 22. februar 2016 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Mynona, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå