Gå til innhold

Nyseparert og på vei ut på markedet, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I ren frustrasjon over egen livssituasjon, litt full på rødvin og med en brått oppstått angst for å være alene resten av livet, klarte jeg å registrere meg på elitesingles.no for en tid tilbake.

I begynnelsen så var det på en måte lovende, med mange interessante profiler å lese og jeg tenkte at det var i hvert fall gode muligheter for  finne noen jeg kunne like der.

Men i det siste har jeg lagt merke til at nesten alle profiler som blir foreslått for meg, inneholder nesten ingen informasjon, bare to setninger om "hva en partner burde vite om meg". Disse to setningene er stort sett veldig likt formulert: " Jeg trives best da og da, og så synes jeg at det er veldig viktig at skjønnheten kommer innenfra"

Spørsmålet mitt er... Er dette falske profiler fra nettstedet, fordi de har gått tomme for partnerforslag, eller er de reelle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nå vet ikke jeg om det er sånn med elitesingles, men mange datingnettsider har falske profiler, hvor personer (leid inn av nettsiden) har mange profiler og skriver med folk. 

Endret av Britt Banditt
Skrevet

Nye 7 eksempler i dag...

"Jeg lever livet mitt etter en nøye fastlagt plan og jeg er den av alle mine 700 venner som er best til å planlegge"

Flere som har sett det samme?

Skrevet

koster det penger? Vil tro at mange melder seg inn som tull og for å ha det morsomt på andres bekostning

Skrevet (endret)

.

Endret av Calleia
Skrevet

Slike profiler vil jeg tro at en finner på alle nettdating sider. Sidene vil nok forsøke å fremstå bedre ved å ha en "base" med profiler som de har laget selv, og som de kan styre. På den måten sørger de jo for at det skjer noe på profilene som er reelle. Jeg fikk en liknende byge i fjor sommer, og meldte meg inn på sukker. Det var veldig mye snodig der kan du si:fnise: en god dose med mannfolk som kun var ute etter å få seg ett ligg (sikkert tilsvarende på damefronten), og noen som var seriøse. Etter en del luking holdt jeg på å gi helt opp. Men heldigvis så lot jeg meg sjarmere av en siste profil. Også etter noen lange meldinger frem og tilbake, flyttet vi kontakten til andre medier. den første dagen ble avtalt, og ble til en ny dagen etterpå, og så en ny dagen etter det igjen. Og siden så ble det oss.

poenget er vel at en nok må sile en del før en finner noen som kan være av interesse på slike sider. Men det er slett ikke umulig å finne noen innimellom alle de falske profilene, og de som ser etter andre ting. Du har jo åpenbart oppdaget at de driver på slik, og da har du allerede der lært deg å eliminere de som åpenbart ikke er ekte. Det gjør det lettere for deg å bruke tiden din på de som faktisk er reelle. 

Skrevet
1 time siden, Gjestemannen skrev:

Nye 7 eksempler i dag...

"Jeg lever livet mitt etter en nøye fastlagt plan og jeg er den av alle mine 700 venner som er best til å planlegge"

Høres ikke ut som en person som er noe poeng i å undersøke ting med :fnise:

Nøye fastlagt plan gir litt sånn Sheldon Cooper-vibber. 
Og 700 venner? Seriøst... Denne personen lever garantert gjennom Facebook og har veldig lite som skjer utover akkurat det. 

Det er mye rart på slike datingsider. Noen er der av en god grunn (som i at de er lite attraktive, eller har mangel på sosiale ferdigheter. Jepp, jeg fant ut dette før jeg møtte eksmannen!). Andre igjen er der fordi de er lei av å gå rundt på byen og prøve å sjekke i beruset tilstand. 
Det er normale folk der, men det er en drøss med raringer å finne også. 

Om jeg kommer til å gidde å prøve å finne en mann igjen så kommer jeg nok til å styre unna nettdating. En gang holder. Det er så lett å smøre på også, og plutselig merker du at det er en helt annen person du er sammen med enn den du trodde. 

Skrevet
2 timer siden, Gjestemannen skrev:

Nye 7 eksempler i dag...

Har et levende menneske skrevet noe slikt? Snodig. Men folk er forskjellig.

Jeg ser jo nå at ikke bare damer sliter med merkelige henvendelser. Det gjør jaggu dere menn også.

Har gitt opp alt dette her. Er lei av standardmeldinger som de sender til absolutt alle profiler de bomper over. Det er de desperate. Og så har man de kalde som kan finne på å sende deg en del spørsmål, og om du har et lite avvik fra hans "fasit" så blir du blokka umiddelbart :P

Anonymkode: 1ecf3...c41

AnonymBruker
Skrevet

Jeg "snudde i døra" på Elitesingles.no. Både fordi profilene var så dårlige (Veldig lite informasjon) og fordi jeg forventet noe annet enn konduktører og buss-sjåfører der inne... Eller kunstnere. Dyrt var det også!

Det er alltid en del rart på alle sånne datingsider. Men jeg syns sukker.no er mye bedre. Mer informasjon, bedre matchingsystem. Lettere å luke bort tullingene.

Anonymkode: 31715...8fa

Skrevet

En bekjent kom over en del sånne profiler. Typisk leger eller ingeniører som er bereiste og sånn, veldstående, flotte hus, skriver fint til henne, men samme bilde på flere ulike nettsteder med forskjellig informasjon. Så er nok svindel noe av det.

Skrevet

Det var ingen som skrev 700 venner, det var bare min overdrivelse av saken :-)

Jeg syntes elitesingles.no begynte bra, med en del interessante profiler og en del som jeg kunne tenkt meg å bli litt bedre kjent med. Men i det siste har det blitt bare dårligere og dårligere, og jeg synes at profilene begynner å repetere seg selv. Det vil si at det er de samme frasene hos veldig mange.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Gjestemannen skrev:

Det var ingen som skrev 700 venner, det var bare min overdrivelse av saken 

Man vet jo aldri!  Det er mange tråder her som tyder på at det er mange som oppfatter ventelistene på akkurat den måten :fnise: 

Men de aller fleste overdriver. Så det kan tenkes at du blir lurt. Min eksmann profilerte seg f.eks som en som liker å være ute og natur og alt det. Viste seg at han skrev det fordi han har ledet en speidergruppe :P 

Det var vel og merke ikke derfor jeg er på vei til å bli skilt :fnise:  Får være måte på hva som skal være dealbreakere :hoho: 

Skrevet
7 timer siden, daemonia skrev:

Man vet jo aldri!  Det er mange tråder her som tyder på at det er mange som oppfatter ventelistene på akkurat den måten :fnise: 

Men de aller fleste overdriver. Så det kan tenkes at du blir lurt. Min eksmann profilerte seg f.eks som en som liker å være ute og natur og alt det. Viste seg at han skrev det fordi han har ledet en speidergruppe :P 

Det var vel og merke ikke derfor jeg er på vei til å bli skilt :fnise:  Får være måte på hva som skal være dealbreakere :hoho: 

Hadde vært skeptisk med en gang det var snakk om speiderledere, har du sett hvordan de hilser...?:fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du fokus på de du ikke liker ts?

Ha fokus på det du leter etter!

Så vil hun godt mulig dukke opp en dag...

Anonymkode: fabfa...cda

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du fokus på de du ikke liker ts?

Ha fokus på det du leter etter!

Så vil hun godt mulig dukke opp en dag...

Anonymkode: fabfa...cda

Mangler fokus totalt :-)

Grunnen til at jeg begynte å skrive her var rett og slett en stor undring på hvordan det kunne ha seg at så veldig mange kom med forhåndsprogrammerte faser.

Ellers er jeg ikke ordentlig på utkikk enda, jeg bare ser meg om litt.

Skrevet
11 minutter siden, Gjestemannen skrev:

Hadde vært skeptisk med en gang det var snakk om speiderledere, har du sett hvordan de hilser...?:fnise:

Jeg har da lært av mine feil :fnise: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...