Gå til innhold

Tar kvinner seg selv mer høytidelig enn menn ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar kvinner seg selv mer høytidelig enn menn ?

Det kan noen ganger virke sånn. Men er det egentlig slik ?

Eller er begge kjønn like ille når det kommer til å ta seg selv høytidelig ?

Anonymkode: 4e170...349

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er noen symptomer på ¨ta seg selv for høytidelig

-   Du tar ikke kontakt med folk fordi du er livredd for å dumme deg ut
-   Du er redd for å si dine meninger i frykt for hva andre synes
-   Du blir ukomfortabel i møte med folk du innbiller deg har høyere status enn deg
-   Du tror at folk er ute etter deg 
-   Du er stuck-up og stiv sammen med ukjente
-   Du blir furtete hvis noen kødder med deg
-   Du blir satt ut i situasjoner der du tror andre kommer til å dømme deg
-   Du bruker mye energi på å tenke på hva andre synes om deg
-   Du unnlater å gjøre ting du har lyst til fordi du bekymrer deg om hva andre mener
-   Du gjør ting kun for å tekkes andre og bli likt
-   Du modeller oppførselen din etter hvem du er med
-   Du finner på ting og overdriver for å bli likt 
-   Du misliker å be om hjelp til de minste ting
-   Du blir nervøs i situasjoner der du ikke har helt kontroll

listen er fra her http://godevibber.no/forum/index.php?topic=2870.0

Skrevet

Haha, er det noe jeg som er kvinne IKKE er, så er det selvhøytidelig. 

Anonymkode: cf5aa...b5a

• Liker 1
Skrevet

Hadde en tråd om det:

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her er noen symptomer på ¨ta seg selv for høytidelig

-   Du tar ikke kontakt med folk fordi du er livredd for å dumme deg ut
-   Du er redd for å si dine meninger i frykt for hva andre synes
-   Du blir ukomfortabel i møte med folk du innbiller deg har høyere status enn deg
-   Du tror at folk er ute etter deg 
-   Du er stuck-up og stiv sammen med ukjente
-   Du blir furtete hvis noen kødder med deg
-   Du blir satt ut i situasjoner der du tror andre kommer til å dømme deg
-   Du bruker mye energi på å tenke på hva andre synes om deg
-   Du unnlater å gjøre ting du har lyst til fordi du bekymrer deg om hva andre mener
-   Du gjør ting kun for å tekkes andre og bli likt
-   Du modeller oppførselen din etter hvem du er med
-   Du finner på ting og overdriver for å bli likt 
-   Du misliker å be om hjelp til de minste ting
-   Du blir nervøs i situasjoner der du ikke har helt kontroll

listen er fra her http://godevibber.no/forum/index.php?topic=2870.0

WOW akuratt sånn er jeg !  bortsett fra å finne på ting. Men jeg har gjort noen ting jeg ikke er stolt over jeg ikke vil snakke om.

Anonymkode: 88abb...6f4

Skrevet

Kvinner er i hvert fall generelt veldig opptatt av å ha de "rette" meningene og å ikke si noe politisk ukorrekt. Men jeg vet ikke om det skyldes selvhøytidelighet eller ikke.

Anonymkode: 27fbe...1b5

Gjest Castielz
Skrevet

Definitivt, det er en av grunnene til at det ikke finnes kvinnelige komikere, eller det vil si, kvinnelige komikere som faktisk er morsomme.

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
1 time siden, Castielz skrev:

Definitivt, det er en av grunnene til at det ikke finnes kvinnelige komikere, eller det vil si, kvinnelige komikere som faktisk er morsomme.

Nåja det finnes kanskje ikke noen morsomme her i Norge. Men personlig synes jeg det er nok av morsomme kvinnelige komikere i Storbritannia og det er også noen i USA.

Skrevet

Tror menn ofte tar seg mer selv mer høytidelig enn kvinner. De eneste stedene jeg får det motsatte inntrykket er om kvinner er ledere på arbeidsplasser og når kvinner går over fotgjengerfelt i trafikken 

-Mann

Anonymkode: d9b44...2ae

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Aegon Targaryen skrev:

Nåja det finnes kanskje ikke noen morsomme her i Norge. Men personlig synes jeg det er nok av morsomme kvinnelige komikere i Storbritannia og det er også noen i USA.

Har alltid vært svak for humoren til Pernille Sørensen når hun går bort fra manus. Hun ene i underholdningsavdelingen er også litt morsom, husker ikke navnet. Tror vi har morsomme kvinner i Norge og.

Skrevet

Jeg tror nok mange kvinner er mer redde for å drite seg ut enn det menn flest er. Det har definitivt sine fordeler også, det er ikke det, men det kan vel kanskje kalles en slags selvhøytidelighet. Samtidig er det nok av kvinner som kan ha bøttevis med selvironi, og de fleste kvinner kan spøke om det meste i riktige omgivelser.

Så mitt inntrykk er vel først og fremst at kvinner er mer redde enn menn for å gjøre noe ufrivillig dumt/morsomt og risikere at folk ler av dem, men at kvinner er vel så komfortable som menn med å spøke på egen bekostning. Ser du f.eks. på kvinnelige komikere, som det nevnes her, spøker ikke de noe mindre med seg selv enn de mannlige gjør, kanskje snarere tvert imot. Menn, derimot, gir gjerne litt mer faen i hva andre måtte si og synes. Det er jo vanskelig å kvantifisere selvhøytidelighet, men jeg synes forskjellen heller ligger i hvordan selvhøytideligheten slår ut enn i hvor kraftig den er.

Anonymkode: 7eb50...79b

Skrevet

Nja... prøv å spøk med en mann om egenskapene hans som sjåfør og se hva som skjer..

Tror generelt at kjønnene er like ille, men kanskje på litt forskjellige områder.

• Liker 1
Skrevet (endret)

De fleste menn jeg kjenner treffer så bra på ett av de punktene at det nærmest overgår alle de andre.

De andre punktene føler jeg er mer beskrivende for kvinner enn menn, selv om det selvfølgelig finnes unntak.

Hva konklusjonen min er? Jeg vet ikke....

Endret av Maximillian Cohen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...