Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble sykemeldt rett før bedriften gikk konkurs (visste ikke de skulle det, så det er sagt). 

Har nå fått sykepenger fra nav, og det er for lite ifht stillingen min. Den siste mnd jeg jobbet (januar) fikk jeg ikke timene jeg skulle ha og dermed hellet ikke rett lønn (har timeslønn). Hvordan få ordnet opp i dette?  Det mangler 3000-4000 på 14 dager. Det utgjør jo ganske mye da jeg har drittlønn fra før. 

Å snakke med arbeidsgiveren hjelper ikke. Kan jeg ev sende nav kontakten min, der det står stillingsprosent og timelønn? 

Anonymkode: 0751d...090

Skrevet (endret)

Jeg ville snakket med nav. Ta med lønnsslipper fra tidligere måneder + selvsagt kontrakt.

Endret av petterm
  • Liker 2
Skrevet

Du må rett og slett kontakte nav og spørre h va som er beregningsgrunnlaget. Husk at ekstratillegg som helgetillegg ikke utbetales som sykepenger. 

Anonymkode: b7182...19e

Skrevet

Takk for svar dere ☺ Tidligere (foreldrepermisjon) har jeg jo fått med tillegget også da jobb har sendt inn lønna. Men nå når jeg ikke får jobbe det jeg skal, blir vel grunnlaget mindre også om de tok utgpkt i sist lønn.  2 mnd før det hadde jeg permisjon,  så de tallene er det jo de som har.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar dere ☺ Tidligere (foreldrepermisjon) har jeg jo fått med tillegget også da jobb har sendt inn lønna. Men nå når jeg ikke får jobbe det jeg skal, blir vel grunnlaget mindre også om de tok utgpkt i sist lønn.  2 mnd før det hadde jeg permisjon,  så de tallene er det jo de som har.

Tillegget skal med. Det er overtid som settes utenfor. :) Men du vil alltid får diverse svar her inne ;) 

Anonymkode: 0fa4f...696

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tillegget skal med. Det er overtid som settes utenfor. :) Men du vil alltid får diverse svar her inne ;) 

Takk ☺

Håper de kan bruke permisjonsutbetalingen min, det er jo den som er reel.

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk ☺

Håper de kan bruke permisjonsutbetalingen min, det er jo den som er reel.

De regner t gjennomsnitt ut fra siste 3 måneder i utgangspunktet. De kan vurdere til 6 mnd også. Det mest korrekte skal velges for å si det slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...