Gå til innhold

Hans innstilling til min datter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg datet en stund en fyr, noe som jeg trodde skulle bli et forhold, før jeg fant han hengende på sukker.no, og stadige nye kvinner på facebook og hvor han trykka like på profilbildene deres og de på hans...

Noe jeg også merka den gangen, var at han var så ivrig på å snakke om sin datter, men om jeg fortalte noe om min datter, ble han bare helt stille. Han gav ingen respons, bare stillhet, og skifta så samtaleemne. Dette la jeg merke til, og syntes det var rart. Det var ikke bare en gang, men hver eneste gang. Jeg har ikke møtt hans datter, men han har møtt min. 

Noe annet var at om jeg fortalte ting, så prøvde han alltid å avlede med å stryke på meg og ta på meg, som om ingenting av det jeg hadde å si, hadde noen betydning for han/av null interesse for han. 

Ok, nå har jeg skrevet det negative om han. Det er et par ting til også, som jeg satte spørsmål ved, men jeg ikke kan skrive her i fare for å evt avsløre hans identitet for noen. 

Det er en del avstand mellom oss geografisk, så kontakten nå er på telefon. Han tok nylig opp kontakten, og fortalte at han hadde tenkt masse på meg, og at han savna meg, og likte meg... Jeg hadde de dagene før han tok kontakt, tenkt på han, og tenkt tilbake på de fine tingene. 

Vi har avtalt at han skal komme på besøk (noe som innebærer overnatting, evt hos meg eller en slektning i byen), men jeg klarer ikke å la være å tenke på hans manglende interesse i å høre om min datter, når han er så utrolig ivrig på å fortelle om sin egen datter, som jeg ikke engang har møtt. Jeg lytter og gir tilbakemeldinger, og henger med i samtalen. Om jeg da kommer med noe om min datter, går samtalen i stå, fordi han stopper helt opp og blir bare helt stille. F eks fortalte jeg om noe ungen hadde prestert, noe hun hadde klart, som jeg ikke vil skrive her, men som faktisk var ganske fantastisk... Han blir bare helt stille. Og jeg: Hm, det ble stille...? og jeg begynner å bli lei av at han på en måte skal fremheve sin egen datter, men ikke vil høre et eneste ord om min. Skal jeg droppe å ta imot besøket, eller skal jeg gi en sjanse til? Har hatt kjæreste før, som aldri var sånn reservert, og også vært på et par dater med andre, som faktisk har hatt interesse av å vite om min datter. Får en litt dårlig magefølelse, og tenker litt langt fremover, men ser for meg hvordan det ville ha vært for min datter oppi dette, om vi skulle bli et par og flytta sammen... Der hans unge fremheves, og min ties ihjel... Eller er det bare jeg som har vært heldig med eksen, som brydde seg veldig om min datter? 

Anonymkode: 846c0...3a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet det der.. Du er heldig som får menn til å date deg da- jeg har et barn fra før og har delt omsorg, men så fort jeg nevner barn går det fra at de er ute etter forhold til at de kun vil knulle. Du kan garantert få deg bedre da. 

Anonymkode: 67c35...522

• Liker 6
Skrevet

Gååååå.

• Liker 5
Skrevet

Ville aldri gått inn i et forhold, uten å vite at den nye partneren ville være bra å ha i livet til ungene mine. Ungenes beste går langt foran mitt eget kjærlighetsliv.

Anonymkode: 8bf75...ec0

• Liker 5
Skrevet

Det virker som om han rett og slett ikke er så interessert i deg som person eller å bli kjent med deg. Det er naturlig at alle bryr seg mer om seg og sitt enn om andre, men de fleste vil til en viss grad vite mer om livet til en person de er interessert i.

Han gir deg null respons på deg og ditt, og begynner heller å ta på deg når du forteller noe? I hans hode er det kun hans liv som har noe å si, og skal dere ikke snakke om ham kan han heller ta initiativ til sex.

Går utifra at han er tiltrukket, men ikke genuint interessert. Avstanden fungerer jo også som en sikkerhet for ham her, da det alltid fungerer som en barriere for et reellt forhold.

Anonymkode: cd209...9d1

• Liker 4
Skrevet

Ikke kast deg bort på han der. når man har barn, skal man ta seg råd til å være kresen og nøye med hvem man kan havne i forhold til.  Det er mange som har angret på at de har latt seg lede inn i forhold til folk som ikke tar barna som en del av pakken. 

• Liker 4
Skrevet

Det er nettopp det jeg også tenker. Det skal mye til før en mann er verdt å dele tiden vi har sammen, med. Og da skal han godta datteren min. Glemmer ikke da han forrige perioden da vi datet, at han satt og skrøt av eksen sin som var så flink til å strikke alle slags klær til datteren. Og ramset opp: ullsokker. Og gensere. Og halser. Og votter. Og luer. Og bukser. Og leggvarmere. Og tepper. osv osv. Han hadde ikke engang tatt seg bryet med å spørre om jeg strikket, han snakket på en sånn måte som om de gjør sånn, og sånn skal det være, og jeg gjør ikke sånn, så da må han belære meg hvordan "det skal være". Lite visste han at jeg faktisk har en strikkeblogg.... Og det er en av mine største hobbyer... Så ja, kan godt hende at han ikke er interessert i å bli ordentlig kjent med meg. Og at han driter i datteren min, og å vite noe om henne. Jeg bare vet ikke hvordan jeg eventuelt skal kunne si ifra. 

• Liker 1
Gjest Genevieve
Skrevet

Kanskje du rett og slett bare må prøve å ta mer plass, at han regner med du forteller han ting du har lyst til å fortelle og at han føler han allerede har inkludert deg i seg og sitt liv og at du bare ikke må være redd for å dele av deg selv. Ikke alle som driver å spør og graver i folks privatliv. Men litt merkelig at du får null respons når du forteller noe da. 

Skrevet
59 minutter siden, Genevieve skrev:

Kanskje du rett og slett bare må prøve å ta mer plass, at han regner med du forteller han ting du har lyst til å fortelle og at han føler han allerede har inkludert deg i seg og sitt liv og at du bare ikke må være redd for å dele av deg selv. Ikke alle som driver å spør og graver i folks privatliv. Men litt merkelig at du får null respons når du forteller noe da. 

Det ble skikkelig kleint da jeg fortalte noe som var en "stor" greie, og jeg fortalte med glede og litt entusiasme, og som mor var jeg veldig stolt... Og så møter jeg en vegg av stillhet bare. Og jeg venter. Men nei. Så jeg vurderte å bare legge på, for da ble jeg faktisk veldig fornærma. Så han til slutt: Ja, det... ja... Og så svitsja han samtalen over på sin datter istedet. Jeg syntes det var ganske kjedelig. Som om ikke min datter teller noenting, mens hans datter alltid skal fremheves og overskygge min. Idet jeg skriver her, merker jeg at dette vil jeg ikke, og det ville jeg ikke den forrige gangen heller, da det var det samme den gangen, samtidig som at han drev og lette etter andre damer på sukker.no. Merker at det sitter litt lengre enn jeg trodde. 

Gjest Genevieve
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det ble skikkelig kleint da jeg fortalte noe som var en "stor" greie, og jeg fortalte med glede og litt entusiasme, og som mor var jeg veldig stolt... Og så møter jeg en vegg av stillhet bare. Og jeg venter. Men nei. Så jeg vurderte å bare legge på, for da ble jeg faktisk veldig fornærma. Så han til slutt: Ja, det... ja... Og så svitsja han samtalen over på sin datter istedet. Jeg syntes det var ganske kjedelig. Som om ikke min datter teller noenting, mens hans datter alltid skal fremheves og overskygge min. Idet jeg skriver her, merker jeg at dette vil jeg ikke, og det ville jeg ikke den forrige gangen heller, da det var det samme den gangen, samtidig som at han drev og lette etter andre damer på sukker.no. Merker at det sitter litt lengre enn jeg trodde. 

Ja det kan jeg godt skjønne egentlig, er jo viktig at en partner bryr seg om barnet ditt også, en partner skal jo potensielt tilbringe mye tid med familien.

Skrevet

Hva er det som er så interessant med han her??😏

Han bør jo ha noen særdeles flotte kvaliteter som gjør at det i det hele tatt vurderes å satse på han til tross for det du nevner om datteren din...

Skrevet

Jeg syns det er lite sjarmerende med folk som bare er opptatt av seg selv. Virker som han prøver å holde en avstand til deg. At du nesten blir for personlig når du snakker om din datter, men det er litt merkelig hvis han ikke vil være personlig og bare vil feks ha sex. Å snakke om sin egen familie. Jeg vet ikke helt hvorfor han er sånn. Jeg kan merke at jeg ikke er så opptatt av andre sine barn som mine egne. Det er noe som er helt normalt, men hvis det er noen jeg dater, eller andre nære feks tantebarn så klarer jeg å vise en viss interesse. Jeg syns han høres ut som han gir flere problemer enn gleder.

Dump han helt. Ikke ta kontakt med han, og tar han kontakt igjen så si det kort og greit. Jeg er ikke interessert. Snu deg ikke tilbake. Finn deg en fin fyr som har lyst til å lage pannekaker til ungen din en lørdagsmorgen, og går ut på kvelden med kompiser og skryter av DIN strikkeblogg :) 

Anonymkode: 24419...bc0

Gjest Vena Cava
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er lite sjarmerende med folk som bare er opptatt av seg selv. Virker som han prøver å holde en avstand til deg. At du nesten blir for personlig når du snakker om din datter, men det er litt merkelig hvis han ikke vil være personlig og bare vil feks ha sex. Å snakke om sin egen familie. Jeg vet ikke helt hvorfor han er sånn. Jeg kan merke at jeg ikke er så opptatt av andre sine barn som mine egne. Det er noe som er helt normalt, men hvis det er noen jeg dater, eller andre nære feks tantebarn så klarer jeg å vise en viss interesse. Jeg syns han høres ut som han gir flere problemer enn gleder.

Dump han helt. Ikke ta kontakt med han, og tar han kontakt igjen så si det kort og greit. Jeg er ikke interessert. Snu deg ikke tilbake. Finn deg en fin fyr som har lyst til å lage pannekaker til ungen din en lørdagsmorgen, og går ut på kvelden med kompiser og skryter av DIN strikkeblogg :) 

Anonymkode: 24419...bc0

Nå er det vel strengt tatt ikke så mange menn som skryter til vennene sine om dama sin strikkeblogg😂 det kan du da ærlig talt ikke mene.

Men er enig I alt annet du skriver;)

Skrevet

Høres ikke ut som dette er noe å satse på. Han viser vel tydelig nok at han driter i din datter. Kan du se for deg at det vil bli noe hyggelig om det ble noe seriøst, der han må forholde seg til henne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...