AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #1 Skrevet 22. februar 2016 Jeg har veldig lyst til å reise utenlands alene på en liten ferie. Jeg er en 24 år gammel kvinne, relativt lav og tynn, og har aldri vært i utlandet alene før. Noen som har tips til hvor jeg kan reise alene uten å utsette meg selv for fare? Aller helst et varmt land. Anonymkode: ea99f...c1f
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #2 Skrevet 22. februar 2016 Hvor som helst utenom midtøsten og deler av afrika/sør amerika. Anonymkode: 582bc...c12
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #3 Skrevet 23. februar 2016 De aller fleste vestlige land. Jeg reiste veldig mye alene da jeg var i tyveårene, og var i omtrent hele Europa, USA, New Zealand og Australia. "Enkle" byer er for eksempel London, Dublin og Edinburgh. Det er lett å komme seg rundt, det er trygt, og du snakker språket så du kan kommunisere med folk. For mer varme kan jeg anbefale Lisboa, Madrid, Barcelona, Nice/Cannes/Monaco (lett å reise med buss mellom), Roma, Firenze, for eksempel. Ikke drikk deg full/brisen, ikke ta imot drikke av fremmede, undersøk hvilke områder i byen som anbefales å holde seg unna, ikke ta trikk/buss/t-bane sent på kvelden, ikke gå i mørke/skumle strøk, så går det helt fint. Jeg har aldri opplevd noe ekkelt, med unntak av da jeg brøt regelen og tok undergrunnen i New York veldig sent på kvelden, noe jeg aldri kommer til å gjøre igjen. Anonymkode: 310fe...f01
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #5 Skrevet 23. februar 2016 1 minutt siden, Ramona skrev: Maaaange land. Start med Asia 👍 Jeg ville absolutt ikke startet med Asia. Det er greit å begynne med et sted hvor man i det minste kan lese gateskilt, det er ikke så lett når det er kinesiske tegn over alt. Det er også greit å begynne med et sted hvor kulturen er litt nærmere det er vant til, og hvor det er større sjangs for å treffe på folk en har minst ett språk felles med. Så kan man heller bli mer vågal når man har fått litt tryggheten på å reise alene. Det er dumt å få en negativ opplevelse på første tur, og bli skremt fra å prøve seg igjen. Anonymkode: 310fe...f01 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #6 Skrevet 23. februar 2016 Thailand er supert :-) Anonymkode: c44b7...de5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #7 Skrevet 23. februar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville absolutt ikke startet med Asia. Det er greit å begynne med et sted hvor man i det minste kan lese gateskilt, det er ikke så lett når det er kinesiske tegn over alt. Det er også greit å begynne med et sted hvor kulturen er litt nærmere det er vant til, og hvor det er større sjangs for å treffe på folk en har minst ett språk felles med. Så kan man heller bli mer vågal når man har fått litt tryggheten på å reise alene. Det er dumt å få en negativ opplevelse på første tur, og bli skremt fra å prøve seg igjen. Anonymkode: 310fe...f01 Jeg hoppet rett i det og dro første gangen til Thailand alene. Det er ikke noe problem å lese skilt, og man får kommunisert de fleste steder på engelsk. Skjønner heller ikke argumentet med å starte et sted som ligger nærmere kulturelt. Ja, det kan være skremmende helt i begynnelsen, men så kommer man fort inn i det. Og det beste er at etter turen er det så finnes det ikke skummelt å dra til steder som ligger nærmere geografisk eller kulturet. Å reise i Sørøst-Asia er også stort sett trygt. Anonymkode: f02f5...f32 1
funginger Skrevet 24. februar 2016 #8 Skrevet 24. februar 2016 Omtrent hele Europa. Og jeg synes det går helt fint å ta buss, bane, trikk på kvelden/natta. Oppfører meg i de fleste byer slik som jeg gjør hjemme i Oslo. Ingen grunn til å drikke seg drita hvis man er alene, ellers, null problem. Ville nok startet med Europa eller Sør-øst Asia. 2
Gjest Blomsterert Skrevet 24. februar 2016 #9 Skrevet 24. februar 2016 Den Monday, February 22, 2016 at 6.17, AnonymBruker skrev: Jeg har veldig lyst til å reise utenlands alene på en liten ferie. Jeg er en 24 år gammel kvinne, relativt lav og tynn, og har aldri vært i utlandet alene før. Noen som har tips til hvor jeg kan reise alene uten å utsette meg selv for fare? Aller helst et varmt land. Anonymkode: ea99f...c1f Irland. Men er jo ikke spesielt varmt der da. Eneste landet jeg aldri har opplevd noe negativt! Har oftest vært i Dublin. Jeg elsker Irer. De er så sære og egne. Hehe,men for noen venner de er om en kommer innpå: -) jeg bare elsker dem. Og trygt å dra dit. Eller om jeg bare har hatt skikkelig flaks?? Har opplevd mye skit i andre land og byer,så rart i tilfelle.
ajarRun Skrevet 24. februar 2016 #10 Skrevet 24. februar 2016 Over alt. Bruk kredittkort og ikke bær mer kontanter enn du er komfortabel med å brenne opp. Ha med deg fire-fem kredittkort og oppbevar dem på forskjellige steder. Finn en bra reiseforsikring og bruk sunn fornuft.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #11 Skrevet 24. februar 2016 Kjøp deg en giftering fra en pantesjappe så er du trygg over hele verden. Anonymkode: b76a5...387
^me^ Skrevet 25. februar 2016 #12 Skrevet 25. februar 2016 (endret) vær obs på en del svindlere og vesketyver i store byer og turistfeller som Roma og Barcelona o.l ! de er sneeky som fy. Lær deg hvordan disse tyvene rundstjeler deg. Søk på scam eller pickpocketing rome/barcelona på youtube. Endret 25. februar 2016 av ^me^
RC Skrevet 25. februar 2016 #13 Skrevet 25. februar 2016 Store deler av verden er MYE mer turistifisert enn hva man tror (spesielt om man ikke har reist så mye selv). Når det for eksempel gjelder Thailand, så vil du (avhengig av hvor du drar) nesten treffe flere turister enn lokale. Det er i 95 % av tilfellene alltid en annen turist i nærheten man kan spørre om spørsmål eller støtte seg til dersom man føler man trenger det. Å reise alene er mye mindre stress enn hva mange tenker seg.
Snof Skrevet 25. februar 2016 #14 Skrevet 25. februar 2016 India og Japan. Japan fordi det er et sært land, på et positiv måte vel og merke. Det er moderne, men kan samtidig sies å ha sin egen spesielle kultur. India fordi det er et eksotisk land med enorme variasjoner. Hinduistisk kultur har noe vakkert over seg.
Gjest Linaria Skrevet 26. februar 2016 #15 Skrevet 26. februar 2016 Den 24 February 2016 at 1.55, Blomsterert skrev: Irland. Men er jo ikke spesielt varmt der da. Eneste landet jeg aldri har opplevd noe negativt! Har oftest vært i Dublin. Jeg elsker Irer. De er så sære og egne. Hehe,men for noen venner de er om en kommer innpå: -) jeg bare elsker dem. Og trygt å dra dit. Eller om jeg bare har hatt skikkelig flaks?? Har opplevd mye skit i andre land og byer,så rart i tilfelle. Samme her. Irland og Skottland. Har vært svært mye i Irland og bor i Skottland. Aldri opplevd noe negativt og menneskene er helt fantastiske. De fleste steder er det nok helt greit å reise alene som kvinne da. Jeg reiser mye alene og har veldig sjelden problemer.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #16 Skrevet 26. februar 2016 23 timer siden, Snof skrev: India og Japan. Japan fordi det er et sært land, på et positiv måte vel og merke. Det er moderne, men kan samtidig sies å ha sin egen spesielle kultur. India fordi det er et eksotisk land med enorme variasjoner. Hinduistisk kultur har noe vakkert over seg. India er vel den siste plassen på jord jeg ville reist alene som kvinne. Anonymkode: 61978...ec9 4
Gjest Blomsterert Skrevet 26. februar 2016 #17 Skrevet 26. februar 2016 8 timer siden, Linaria skrev: Samme her. Irland og Skottland. Har vært svært mye i Irland og bor i Skottland. Aldri opplevd noe negativt og menneskene er helt fantastiske. De fleste steder er det nok helt greit å reise alene som kvinne da. Jeg reiser mye alene og har veldig sjelden problemer. Bor du i Scottland? :-) fint land ja. Det er mest det siste året jeg har opplevd en del ubehageligheter. Jeg vet ikke hvorfor,men føler at klima har forandret seg Det siste året,halvannet. Det er både skremmende og trist,for før var det ikke noe. Kun små ting som litt for berusede folk som skjer overalt,og ingenting jeg tenkte mer på. Den siste tiden virker folk mer aggressive,misfornøyde og de er mer ruset på andre ting av verre typer rusmidler. Og,bare for å poengtere det så ingen mistenker: Det er IKKE flertall mørkhudede! :-) føler med litt dum som må understreke det,men føler for det når ting er som de er for tiden.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #18 Skrevet 26. februar 2016 Generelt er regelen slik at materiell velstand og trygghet henger sammen. Med andre ord: vestlige deler av Europa og Japan er trygt, fordi de er land der et flertall av befolkningen er rike. Slummen i vestlige deler av Europa? Mindre ok. Dette kan du overføre til stort sett hele verden. USA er feks bare ok i rikere områder. De (store) delene som er slum/u-land er ikke trygge for noen. Så også med Asia, Afrika, Øst Europa, etc.. altså: oppsøk enten rike land eller rike enklaver i mindre rike land. Unngå fattige land og fattige områder. Trygghet er sjelden kulturelt betinget, selv om vi liker å tro det. Anonymkode: 6c27f...a2d
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #19 Skrevet 27. februar 2016 Den 23.2.2016 at 20.29, AnonymBruker skrev: Jeg hoppet rett i det og dro første gangen til Thailand alene. Det er ikke noe problem å lese skilt, og man får kommunisert de fleste steder på engelsk. Skjønner heller ikke argumentet med å starte et sted som ligger nærmere kulturelt. Ja, det kan være skremmende helt i begynnelsen, men så kommer man fort inn i det. Og det beste er at etter turen er det så finnes det ikke skummelt å dra til steder som ligger nærmere geografisk eller kulturet. Å reise i Sørøst-Asia er også stort sett trygt. Anonymkode: f02f5...f32 Helt enig! Tror jeg kanskje syntes Phnom Penh var litt skummelt med en gang, men det går fort over! Synes Øst-Europa er mer skummelt.. Anonymkode: 6169b...0e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå