The Kitten Skrevet 21. februar 2016 #1 Skrevet 21. februar 2016 Jeg bor i leilighet og har en bod i kjelleren. Jeg har ikke hatt bruk for boden selv, så har ikke tenkt over den til nå. Mine foreldre spurte om de kunne lagre noe i den, og selvfølgelig kan de det. Jeg gikk for å lokalisere boden min. Fant den (tror jeg), og så at noen har brukt den til sitt personlige lager. Jeg må dobbeltsjekke at det faktisk er min bod, men hvis det er det så lurer jeg på. Har jeg rett til å kaste ut tingene? Kan jeg bli stilt til ansvar om noe blir ødelagt? Jeg skal ikke kaste det vegg imellom, bare sette det utenfor. Så ødelegger ikke noe med vilje.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #2 Skrevet 21. februar 2016 1 minutt siden, The Kitten skrev: Jeg bor i leilighet og har en bod i kjelleren. Jeg har ikke hatt bruk for boden selv, så har ikke tenkt over den til nå. Mine foreldre spurte om de kunne lagre noe i den, og selvfølgelig kan de det. Jeg gikk for å lokalisere boden min. Fant den (tror jeg), og så at noen har brukt den til sitt personlige lager. Jeg må dobbeltsjekke at det faktisk er min bod, men hvis det er det så lurer jeg på. Har jeg rett til å kaste ut tingene? Kan jeg bli stilt til ansvar om noe blir ødelagt? Jeg skal ikke kaste det vegg imellom, bare sette det utenfor. Så ødelegger ikke noe med vilje. Jeg ville prøvd å fått gitt beskjed til eieren av tingene, enten ved å spørre naboer eller ved å henge opp lapp i oppgangen, før jeg fjernet tingene.. Sett lås på boden din for ettertiden. (Var det evt lås på boden din, og noen har fjernet låsen?) Evt ta det opp med vaktmester/ styremedlem. Anonymkode: a9d36...518 3
The Kitten Skrevet 22. februar 2016 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville prøvd å fått gitt beskjed til eieren av tingene, enten ved å spørre naboer eller ved å henge opp lapp i oppgangen, før jeg fjernet tingene.. Sett lås på boden din for ettertiden. (Var det evt lås på boden din, og noen har fjernet låsen?) Evt ta det opp med vaktmester/ styremedlem. Anonymkode: a9d36...518 Jeg aner ikke hvem det kan være, men kan henge opp en lapp på fellestavlen. Kan faktisk ikke huske om boden var låst eller ikke, men tror egentlig ikke det. Det er ikke lenge til neste årsmøte i blokken så kan ta det opp da,
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #4 Skrevet 22. februar 2016 2 minutter siden, The Kitten skrev: Jeg aner ikke hvem det kan være, men kan henge opp en lapp på fellestavlen. Kan faktisk ikke huske om boden var låst eller ikke, men tror egentlig ikke det. Det er ikke lenge til neste årsmøte i blokken så kan ta det opp da, Men om du trenger boden selv til eget bruk før dette møtet, kan du ikke høre med vaktmesteren eller et styremedlem i borettslaget om hvordan dette kan løses og om de evt har et rom der tingene kan flyttes til, eller om en annen bod står tom og kan benyttes av deg eller til å sette de "eierløse" tingene i? Anonymkode: a9d36...518 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #5 Skrevet 22. februar 2016 17 minutter siden, The Kitten skrev: Jeg bor i leilighet og har en bod i kjelleren. Jeg har ikke hatt bruk for boden selv, så har ikke tenkt over den til nå. Mine foreldre spurte om de kunne lagre noe i den, og selvfølgelig kan de det. Jeg gikk for å lokalisere boden min. Fant den (tror jeg), og så at noen har brukt den til sitt personlige lager. Jeg må dobbeltsjekke at det faktisk er min bod, men hvis det er det så lurer jeg på. Har jeg rett til å kaste ut tingene? Kan jeg bli stilt til ansvar om noe blir ødelagt? Jeg skal ikke kaste det vegg imellom, bare sette det utenfor. Så ødelegger ikke noe med vilje. Emh, har du en bod og du har ikke låst boddøra? Dersom der er så mange boder at du ikke er sikker på hvilken du har, så bør du undersøke med brl eller huseier. Å kaste andre sine ting ut kan sette deg i ansvar. Oppslag og lapper i postkasser om ikke tingene kan fortelle hvem rettmessig eier er. Denne typen adferd gjør at enkelte boder i store hus brukes som mellomlager for tyvgods. Få lås på døra i morgen og lapp om hvor nøkkel kan lånes. Anonymkode: 1f568...ce9 2
Minya Skrevet 22. februar 2016 #6 Skrevet 22. februar 2016 (endret) Jeg hadde bod i en bygård i Oslo hvor noen hadde kommet seg ned i kjelleren og snippet opp alle bodene som så interessante ut. Min bod hadde visst blitt åpnet, men jeg hadde aldri hatt noe der nede før jeg seinere skulle sette fra meg noe gammelt ræl der nede og oppdaget at noen andre hadde brukt min bod som oppbevaringsted for arbeidsklær, en gammel TV og litt ymse andre greier etter at låsemekanismen hadde blitt snippet bort.. Jeg laget ny låsemekanisme til boddøren, og satte alt rælet som ikke var mitt ut i bakgården utenfor overbygget til søppelkassene. Virkelig ikke mitt problem at de hadde tatt seg til rette, og derfor heller virkelig ikke mitt problem om tingene deres ble ødelagte av vær og vind. Endret 22. februar 2016 av Minya
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå