AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #1 Del Skrevet 21. februar 2016 Dere som har barn som er langsynt, bruker barnet briller? Opplevd noe konsentrasjonsvansker på skolen uten briller? Anonymkode: 75ac9...5c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #2 Del Skrevet 21. februar 2016 Kan svare som barnet som gikk med briller fra jeg var 4. Hadde styrke +7,50 og skjeve hornhinner. Uten briller så jeg ytterst lite og hadde mye vondt i hodet om jeg gikk uten. Om barnet har dårligere syn skal briller brukes slik de er anbefalt av optiker. Å unngå bruk vil absolutt skape hodepine, svimmelhet og tretthet på skolen. Min mann har kun 1,50 og får overnevnte symptomer om han ikke bruker dem. Anonymkode: 58fa8...bb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #3 Del Skrevet 22. februar 2016 Vår gutt er 3 og har brukt briller i snart et år. For meg er det en selvfølge at han bruker briller så lenge det er anbefalt av øyelege/optiker. Anonymkode: 1edae...ee1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #4 Del Skrevet 22. februar 2016 Hvis øyelege har sagt at barnet skal gå med briller så må jo barnet gjøre det. Enten det er hjemme eller på skolen. Er dette en tråd for å prøve å rettferdiggjøre det at du lar barnet velge vekk brillene? Det sier seg jo selv at barnet ikke vil gå med seg alt på skolen npr barnet har dårlig syn og ikke bruker briller. Anonymkode: e25a1...d59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #5 Del Skrevet 22. februar 2016 Hvorfor skal ikke barnet bruke briller når det ser dårlig?? Anonymkode: 7a1c1...e82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #6 Del Skrevet 22. februar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis øyelege har sagt at barnet skal gå med briller så må jo barnet gjøre det. Enten det er hjemme eller på skolen. Er dette en tråd for å prøve å rettferdiggjøre det at du lar barnet velge vekk brillene? Det sier seg jo selv at barnet ikke vil gå med seg alt på skolen npr barnet har dårlig syn og ikke bruker briller. Anonymkode: e25a1...d59 Hva i helvete...?? Hvor har jeg sagt noe om at legen har bedt barnet bruke briller og jeg ikke lar barnet bruke det. Les før du dømmer!! Jeg spør fordi jeg mistenker at barnet har dårlig syn. Har bestilt time hos legen. Anonymkode: 75ac9...5c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #7 Del Skrevet 22. februar 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal ikke barnet bruke briller når det ser dårlig?? Anonymkode: 7a1c1...e82 Hvor i HI står det at barnet ser dårlig? Kg-kjærringer... Er det ikke noe man kan spørre her uten å få dømmende ord, når det ikke er tilfellet engang. Anonymkode: 75ac9...5c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #8 Del Skrevet 22. februar 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva i helvete...?? Hvor har jeg sagt noe om at legen har bedt barnet bruke briller og jeg ikke lar barnet bruke det. Les før du dømmer!! Jeg spør fordi jeg mistenker at barnet har dårlig syn. Har bestilt time hos legen. Anonymkode: 75ac9...5c2 Legetime er bortkaste td og resurser. Barn som ser dårlig og ikke har blitt fanget opp av helsestasjonen går du og snakker med optiker om. (Og alle parter her inne er tjent med at vi leser skikkelig, selv i en tråd om briller, og svarer høflig og hensysnfullt.) Anonymkode: 3fd9e...ac3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missy1 Skrevet 22. februar 2016 #9 Del Skrevet 22. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Legetime er bortkaste td og resurser. Barn som ser dårlig og ikke har blitt fanget opp av helsestasjonen går du og snakker med optiker om. (Og alle parter her inne er tjent med at vi leser skikkelig, selv i en tråd om briller, og svarer høflig og hensysnfullt.) Anonymkode: 3fd9e...ac3 Nei. Det er bedre at fastlegen henviser barnet til øyelege for undersøkelse. Man går ikke til optiker med små barn man mistenker har dårlig syn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #10 Del Skrevet 22. februar 2016 Anbefaler øyelege framfor optiker. Vi var hos optiker med datteren vår og de så 1.25 i styrke. Etter et halvt år trengte hun 2.25 og da ble vi anbefalt å få time hos øyelege for å få refusjon på NAV. Hos øyelegen ble øynene undersøkt nøyere og der ble det funnet en styrke på 5, altså mye høyere enn det optikeren sa. Jeg stoler mer på øyelegen på sykehuset. Anonymkode: 30f84...92b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #11 Del Skrevet 22. februar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor i HI står det at barnet ser dårlig? Kg-kjærringer... Er det ikke noe man kan spørre her uten å få dømmende ord, når det ikke er tilfellet engang. Anonymkode: 75ac9...5c2 HI var utrolig fårlig formulert, så ja - det fremstod slik at jeg svarte det jeg gjorde! Anonymkode: 7a1c1...e82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå