Gå til innhold

Hunn- eller hannkatt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer og jeg vurderer veldig å skaffe oss katt, og vi har forelsket oss veldig i bengalen.. Vi lurer fælt på om vi vil ha hunn- eller hannkatt. Vi skal ha en innekatt til kos og selskap, og har hørt at jentekatter kan være mer sære enn guttene... Noen som vet om dette stemmer?

Er det noen som vet om "ukastrerte" hannkatter blir større enn kastrerte? (Vi kommer til å kastrere, men jeg ønsker å ha en katt som ikke er "altfor stor".) Syns bengal-jentene er utrolig vakre, men har altså hørt at kastrerte hannkatter blir veldig kosete og "enkle å ha med å gjøre",og at jentekatter kan være litt sære... Noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hunnkatter er generelt mindre kosete enn hannkatter, men unntak finnes jo alltid (vår hunnkatt er f.eks. svært kosete, mens mine foreldres ikke er det). Hannkatter blir roligere når de kastreres.

Skrevet

Ta en jentepus. De skvetter mindre inne også, og er mindre høylytte. Om de blir kosete kommer veldig mye an på hva du gjør dem vant med fra de er små. Min jentepus er den mest kjælne katten du kan tenke deg.

Skrevet

Har aldri hatt noen hunnkatt så det jeg vet om de er kun det jeg har opplevd med andre sine katter.

Har hatt to hannkatter, begge kastrert. Kastrerte hannkatter blir større enn ukastrerte.

Mine to har hatt forskjellig lynne. Den ene fikk vi da han var voksen og hadde ikke blitt kost med så mye fra han var liten så han var litt mer reservert.

Nr 2 fikk vi da han var 8 uker og han er vel den mest kjælne katten jeg har vært borti. Vil bare kose.

Skulle jeg ha valgt ville jeg ha valgt en hannkatt, men det er fordi jeg er vant til det.

Skrevet

Da er det bestemt - det blir en liten jente :o) Vi ble så forelsket, at det måtte bare bli henne....! Så om et par ukers tid blir vi 3 :o)

Skrevet

Her skulle det jo være sånne, da: :-) :-) :-)

Skrevet

Hunnkatter er IKKE stillere enn hannkatter. Det er hunnkattene som hyler utenfor vinduet ditt om natta, ikke hannene som de fleste ser ut til å tro!

Hannkatter, spesielt kastrerte, er som regel vennlige og sosiale, og jeg har hatt begge!

Skrevet

mens min hunkatt er mye mer mammadalt og mer kosete (skal helst være rundt mamma heeele tiden, til og med på do!)enn hannkatten min(selv om han også er mammadalt)

men det har sikkert noe med at hannkatten min ikke er kastrert enda..han hadde vel blitt mer kosete og hjemmekjær om han hadde vert kastrert..

Skrevet

Jeg har to jentepuser, og de er veldig kosete begge to :P

Skrevet

Min guttepus er kastrert, han har aldri skvettet inne.

Men han er en tøffe-pus som synes kos er kliss og ligge på fanget er for pyser, han liker litt mer voldsom lek og det er greit å bli klødd når han sier ifra selv.

(Men vi løfter ham opp og "tvangskoser" litt med ham innimellom altså... :sjarmor: ) Og han er snill og klorer ikke eller freser selv om han nok synes vi tar litt for mye på pelsen hans innimellom.

Han kommer fra FOD-gården, og jeg hentet ham når han var liten. Halvt skogkatt, halvt huskatt og DIGER!

Jeg ville valgt guttepus igjen :)

Skrevet

Har veldig god erfaring med kastrerte hannkatter! De er rolige, og kosete! :) Ønsker meg en nye en..... har ikke hatt katt på 10 år nå..... :roll:

Skrevet

Valget har som sagt falt på hunkatt. Det blir en liten bengaljente, og det er ca en uke igjen nå til vi får henne. Vi gleder oss skrekkelig, og tiden går litt for sent, altså.. :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...