Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er dessverre en fattig student, og med en stram økonomi er det noen ting som blir nedprioritert. En av dem er frisørbesøk. Håret mitt har naturlig ganske mye fall/myke krøller og når meg til ca litt over brystvortene, hehe. Nå er det superslitt og jeg må stusse det. I den anledning lurer jeg på om noen har tips til hvordan jeg kan stusse håret mitt selv. Jeg vil bare fjerne de mest slitte tuppene. Er det en spesiell teknikk? Bør jeg fuke litt av det/alt eller går det bra uten? Jeg har virkelig aldri gjort dette før og setter stor pris på tips og råd :) 

Anonymkode: 80363...b32

Videoannonse
Annonse
Gjest blåbærpike
Skrevet

Når du har krøller er du så heldig at det ikke vises om det blir ujevnt, men jeg ville uansett anbefalt å fått hjelp fra en venn. Da er det lettere å få et godt resultat bak også. 

Skrevet

Bare klipp løs :) Trenger ingen spesiell teknikk, logikken tilsier jo at du må gjøre det i et speil, og det er lurt å dra håret fram, siden du ikke ser baksiden selv. 

Klippet meg selv i over ti år, i mange forskjellige frisyrer. 

Anonymkode: a33d4...693

Skrevet

Søk litt på YouTube. Madsen bra videoer og tips der :)

• Liker 1
Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Jeg har langt krøllete hår og har klippet det selv i 8 etter at jeg mistet tillit til frisører. 

Husker jeg slet litt bak de første gangene, fordi det kan være vanskelig å komme til selv, men ta deg god tid, så vil det gå bra. Har ikke prøvd det selv,  men som peppermyntete over skriver, så finnes det kanskje noen gode tips på YouTube. Om du ønsker en sikkerhet, kan du alltids forhøre deg litt rundt med venner og se om noen kan hjelpe deg med håret bak om du ikke får det til. Vi har ca lik lengde på håret, så er sikker på at du også vil få det til. :)

Eneste anbefaling jeg har er å skaffe en frisørsaks. Jeg bruker den fra Clas Ohlson. Sist jeg kjøpte den kostet den 149,- og er veldig god. Bare husk på at en hårsaks KUN skal brukes til hår. Lykke til :)

Skrevet

Bor du i en større by? Da finner du kanskje en Facebook-gruppe 'hårmodeller'+ bynavn.  Jeg bor i Bergen og har brukt den flittig. Noen ganger gratis klipp - andre ganger klipp/ stuss for 100kr med ulike lærlinger 😊

Skrevet

Hold saksen loddrett og klipp forsiktig bortover mens du holder litt av håret mellom fingrene. 

Ellers kan du sjekke ut let´s deal hvor du ofte kan få en hårklipp til 2-300 kr. 

Skrevet

Jeg kan anbefale metodene hun bruker i denne videoen for å bli kvitt slitte tupper så du slipper å klippe håret "skikkelig" så ofte. Men du bør jo gi det en skikkelig stuss en gang i mellom også.

Skrevet

Tusen takk for svar! Skal få klipt det i dag og fikk en venninne til å hjelpe meg bak :)

Anonymkode: 80363...b32

Skrevet

Jeg har tykt hår til nedenfor korsryggen, og jeg har aldri vært hos frisør hele mitt liv. Har klippet meg selv helt alene fra jeg flyttet hjemmefra for å gå på vgs. 

Nå har ikke jeg krøller, da, men det betyr hovedsaklig bare at jeg må være enda nøyere enn det du trenger å være, for på meg vil små ujevnheter synes mye bedre enn på en med krøller. 

Jeg pleier klippe det vått. Etter å ha vasket det, grer jeg det med en grovtagget kam, og deler det i to like store deler på midten av bakhodet, omtrent som du ville gjort om du skal lage musefletter. Så tar jeg den ene halvdelen i et strikk, og hivet det bak på ryggen så det er ute av veien. Så tar jeg andre halvdelen som ikke henger i strikk også bak på ryggen. Så tar jeg frem en liten del av håret, drar kammen gjennom det mens jeg følger opp med fingrene, så jeg holder håret kjemmet og stramt mellom fingertuppene. Så klipper jeg av ca 2 cm - jeg bruker ytterste delen av tommelfingerleddet som mål. Så tar jeg frem en ny tust, sammenligner lengden med den jeg har klippet, og klipper. Gjentar til hele den halvdelen av håret er klippet. Så tar jeg del delen i strikk, og gjør samme på andre siden av hodet. 

Hovedtipset mitt er å klippe LITT av gangen.. Det er mye lettere å få jevnt da, synes jeg, og det er også langt mindre krise om du skulle klippe litt skjevt. Det er lettere å se forskjell på 1.8 og 2.0 cm enn 5.8 og 6.0 cm når du klipper. 

Bruk også en god saks. 

Det er bare å prøve. OM det nå skulle bli litt skjevt er det ikke verre enn at du kan få en venninne til å hjelpe, og om hun ikke får det til, kryp til korset og få hjelp av frisør. 

Anonymkode: 7cac4...d10

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...